Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313781 Dret Empresarial | OB | 0 | 1 |
No hi ha cap prerequisit previ.
Assolir un coneixement especialitzat en metodologia de la investigación jurídic i de les eines necessàries per a la realització del treball de fi de màster
El mòdul comprèn informació essencial per a la redacció del treball de fi de Màster que han de realitzar tos els alumnes matriculats. En particular, la matèria inclou formació relativa a la fase de recerca (elecció del tema i del director, fonts de la receca, organitzación de la bibliografia); a la fase de redacció (índex, estructura de les cites, argumentació jurídica, observacions del director, conclusions, indexs complementaris); i, a la fase de defensa (preparació de l'alumne i observacions del tribunal).
Cada dia de classe, s’establirà el sistema d’ensenyaments dels coneixements corresponents al temes del programa i es programarà treballs individuals i en grup per aplicar els coneixements adquirits.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes a l'aula | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Estudi personal | 44 | 1,76 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Resolució de exercicis | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
La puntuació final s'atorgarà d'acord amb els criteris següents:
Valorarem la participació activa a classe (20% de la nota final) i la realització de les pràctiques proposades (30%). Es realitzarà l’examen final (50%), amb el següent contingut:
- Examen teòric consistent en diverses preguntes de la teoria impartida.
- Examen pràctic de correcció de ciutats d’investigació.
- Enviament a través del campus virtual (aula Moodle) de l'índex provisional i d'unes 10-15 pàgines del TFM, redactades segons els ensenyaments de l'assignatura.
Un cop comunicada l'avaluació, es pot sol·licitar una revisió a l'efecte de que el Professor expliqui a l'alumne els criteris aplicats (art. 114.3 Normativa acadèmica UAB),
sense perjudici dels drets de l'alumne d'impugnació de la qualificació.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La programació de les proves d'avaluació no es pot modificar, llevat que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de la titulació, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins el període lectiu corresponent (art. 115.1 Calendari de les activitats d'avaluació, Normativa Acadèmica UAB).
Per a aprovar l'assignatura, l'estudiant ha de haver participat en les tres actividats avaluatives i haver obtingut almenys un 3,5 a l'examen final. Per realitzar l’examen final, és necessari acreditar l’assistència al 90% de les classes.
Per presentar-se a l'examen de reavaluació, és necessari haver obtingut almenys un 3 en cadascuna de les tres activitats avaluatives. Els estudiants que facin l'examen de reavaluació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 20% | 36 | 1,44 | 8, 9 |
Examen final | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Realització de pràctiques | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
ALBERTO GHERSI, C., Metodología de la investigación en Ciencias Jurídicas, Pontificia Universidad Javeriana, Bogotá, 2013.
BAELO ÁLVAREZ, M., Metodología de investigación en ciencias sociales y jurídicas, Tirant, Valencia, 2019.
BELL, J., Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Guía para investigadores en educación y ciencias sociales (trad. de R. FILELLA), Gedisa Ed., Barcelona, 2005.
BLAXTER, L., HUGHES, CH., TIGHT, M., Cómo se hace una investigación (trad. de G. VENTUREIRA), 2ª reimp., Gedisa Ed., Barcelona, 2002.
CID, P., PERPINYA, R., Cómo y dónde buscar fuentes de información. Servei de Publicacions de la UAB, Bellaterra, 2013.
ECO, H., Cómo se hace una tesis, 1ª reimp., Gedisa Ed., México, 2004.
MÉNDEZ COCA, D. y MÉNDEZ COCA, M., Iniciarse en la metodología de la investigación. Materiales e ideas para investigar en Ciencias Sociales, Editorial CCS, Madrid, 2020.