Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OB | 0 | 2 |
Cap
El mòdul té com a objectiu capacitar l'alumnat en les tècniques de gestió i organització de biblioteques escolars, a partir del coneixement del corpus teòric i l'anàlisi d'entorn.
El període de pràctiques consisteix en una estada de 100 hores en una biblioteca escolar d'un centre educatiu o en una secció infantil d'una biblioteca pública, treballant sota la guia d'un tutor. Paral·lelament a l'estada, l'alumne ha d'assistir a reunions i seminaris per posar en comú l'experiència de treball i reflexionar sobre diferents aspectes de la gestió de la unitat: identificació, anàlisi del context, organització dins el centre, adequació de l'espai i de la col·lecció, serveis presencials i serveis virtuals per als diferents tipus d'usuaris, activitats de promoció de la lectura, de la informació i de la biblioteca, mètodes de planificació i avaluació.
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les següents dinàmiques:
• Estada i treball al centre
• Tutories individuals
• Seminaris de grup
• Exposicions orals i discussió de casos
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 125 | 5 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estada al centre | 100 | 4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats indicades.
La nota final s'obté a partir de la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per poder aplicar aquesta avaluació serà necessari obtenir com a mínim un 4 en totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul i el treball final.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a les sessions presencials i participació en els fòrums | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Estada de pràctiques | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball de pràctiques | 55% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
• La biblioteca-mediateca: infantil i primària: proposta de treball. (2007). Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat. 214 p. (Dossiers Rosa Sensat; 63). ISBN 978-84-95988-77-5.
• La biblioteca-mediateca: secundària: proposta de treball. (2007). Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat. 160 p. (Dossiers Rosa Sensat; 64). ISBN 978-84-95988-78-2.
•Bibliotecas escolares en España. Dinámicas 2005/2011. (2013). Ministerio de Educación; Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 291 p. ISBN: 978-84-369-5464-7.
•Bibliotecas escolares “entre comillas”: estudio de casos: buenas prácticas en la integración de la biblioteca en los centros educativos. (2010). Madrid: Ministerio de Educación; Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 163 p. ISBN 978-84-89384-79-8.
•Bibliotecas escolares ¿entre interrogantes?: herramienta de autoevaluación: preguntas e indicadores para mejorar la biblioteca. (2011). Madrid: Ministerio de Educación: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 146 p. ISBN 978-84-89384842.
•Directrius i estàndards per a les biblioteques dels centres educatius de Catalunya. (2013). Generalitat de Catalunya. Barcelona: Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Recuperat de http://www.cobdc.org/publica/directrius/sumaris.html
• Directrius IFLA/Unesco per a la biblioteca escolar. (2005). Barcelona: Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. 52 p. ISBN 84-86972-18-3.
• Durban Roca, G. La biblioteca escolar, hoy: un recurso estratégico para el centro.(2010). Barcelona: Graó. 121 p. ISBN 978-84-7827-911-1.
• Marquardt, L., Oberg, D. (Coords.) (2011). Globalperspectives on school libraries: projects and practices. Berlin; New York: De Gruyter Saur. 336 p. ISBN 978-3-11-023220-2.
• Nájera Trujillo, C.(2008) ...pero no imposible: bitácora de la transformación de una biblioteca escolar y su entorno. México; Barcelona: Océano Travesía. 199 p. ISBN 978-84-494-3883-7.