Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313785 Gestió Aeronàutica | OB | 0 | 1 |
S'entén que els requisits d'accés al màster són suficients per cursar aquesta assignatura
El modelatge i simulació o la investigació d'operacions estableixen mètodes quantitatius avançats que poden es aplicats com a eina de suport en els processos de la presa de decisions per a dissenyar i millorar els sistemes de logístics. L'assignatura té com a objectiu principal presentar alguns d'aquests mètodes quantitatius, els més populars pel que fa a ús, que permeten ajudar a millorar els processos presa de decisió en el context de la gestió d'operacions en el transport aeri. Per exemple, les aerolínies venen fent ús de tècniques d'investigació operativa des dels anys 50 en la planificació i gestió de les seves operacions. Amb la base de la programació matemàtica, s'introduirà l'ús de la Programació amb Restriccions (CLP) per a modelar i solucionar problemes de presa de decisions o d'optimització. Es donaran les pautes per utilitzar CLP per modelar diferents tipus de problemes amb els següents objectius:
1. Introducció
2. Introducció a les tècniques d'optimització
3. Modelat amb Restriccions.
4. Solució de problemes d'optimització
La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.
El plantejament metodològic general de l'assignatura està basat en el principi de multivarietat d'estratègies, amb el qual es pretén facilitar la participació activa i la construcció del procés d'aprenentatge per part de l'estudiant sota el principi d ' "aprendre fent". Concretament, les activitats formatives incloses en aquesta assignatura són les següents:
Classes de teoria
Exposició i discussió dels conceptes fonamentals de l'assignatura (grup complet).
Sessions de problemes pràctics
Resolució i discussió d'exercicis que permetin consolidar els conceptes teòrics de l'assignatura (grup complet).
Sessions pràctiques
Bàsicament, es realitzaran tres pràctiques amb les següents eines:
Treball pràctic (projecte)
El treball pràctic de l'assignatura el constitueix el desenvolupament en equips de treball (tres presones) d'un petit projecte del que, addicionalment, s'haurà de documentar (breu memòria) i realitzar una presentació oral. Mitjançant el desenvolupament d'aquest projecte es pretén posar en pràctica els mètodes quantitatius introduïts en l'assignatura com a eina de suport en els processos de presa de decisions.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases de problemas | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 5, 7 |
Clases de teoría | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 40 | 1,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudio personal | 30 | 1,2 | 3, 4, 8 |
Proyecto | 50 | 2 | 1, 6, 8, 9 |
Mètode d'Avaluació
CE1: Nota de les pràctiques d'aula (es realitzaran tres entregues).
CE2: Nota exposició oral del treball pràctic.
CE3: Nota del treball pràctic.
Detall de la qualificació del treball pràctic:
IMPORTANT
Perquè qualsevol dels elements d'avaluació sigui considerat en la fórmula de càlcul de la nota final del mòdul (d'acord amb els seus pesos), la seva qualificació individual ha de ser superior o igual a 4.
Totes les activitats basades en informes escrits s'han de presentar dins de les dates de venciment indicades pel professor. Si se suspèn una activitat basada en informe, l'estudiant podrà tornar a presentar el seu informe d'acord amb les correccions / indicacions proporcionades pel professor.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre amb un zero i, si cal superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquestprocediment, per la qual cosa l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Les pràctiques no són recuperables i s'han de presentar en els terminis especificats. Un treball suspès en primera instància es podrà recuperar en la data fixada per la coordinació dels estudis. La recuperació consistirà en la presentació del treball corregit d'acord amb les indicacions rebudes per part del professor. En aquest cas, sempre que la feina arribi als requisits MÍNIMS, el treball es qualificarà amb un 5.
Les dates de recuperació, així com les dates de reentrega d'informes de treballs seran comunicades pel professor quan es publiquin les activitats.
La qualificació de No Presentat s'obtindrà únicament si no és lliurament cap element avaluable.
Els pesos de cada activitat d'avaluació es donen en la següent taula.
Nota important: Per tenir dret a ser avaluat en aquest mòdul, s'hauran d'acreditar els percentatges mínims d'assistència a classe que s'indiquen a continuació:
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memoria del trabajo práctico | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 7, 8, 9 |
Presentación del trabajo práctico | 10% | 0 | 0 | 4, 9 |
Pràctiques | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Kim Marriott and Peyer J. Stuckey. Programming with Constraints. An introduction. MIT Press.
Massoud Bazargan. Airline Operations and Scheduling. Ashgate
Norman Ashford et Al. Airport Operations. McGraw-Hill
Hartmurt Stadlert and Cristoph Kilger (Eds.) Supply Chain Management and Advanced Planning. Third Edition. Springer, 2005. (Electronic version available at the university library)
Ioannis T. Christou. Quantitative Methods in Supply Chain Management. Models and Algorithms. Springer, 2012. (Electronic version available at the university library)
H. Paul Williams. Model Building in Mathematical Programming. Wiley. 2013 (5th edition)
Further readings
Joseph Geunes, Panos M. Pardalos and H. Edwin Romeijn (Eds.) Supply Chain Management: Models, Applications, and Research Directions. Kluwer Academic Publishers, 2002. (Electronic version available at the university library)
F. Robert Jacobs, William L. Berry, D. Clay Waybark and Thomas E. Vollmann. Manufacturing Planning and Control for Supply Chain Management. McGraw-Hill, 2011 (6th edition)
F. Robert Jacobs and Richard B. Chase. Operations and Supply Chain management. McGraw-Hill Irwing, 2011 (13 th edition)
Other relevant literature can be provided during the lecturing period.