Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313300 Estudis Territorials i de la Població | OT | 0 | 1 |
4317118 Estudis Globals d'Àsia Oriental | OT | 0 | 1 |
No n'hi ha, malgrat s'espera un interés pels temes de les dinàmqiues del turisme en el territori. Es farà èmfasi sobre dinàmiques globals, nacionals i locals a nivell de turisme.
Es recomana el domini de la llengua anglesa a nivell de lectura.
Objectius generals
Assumir els coneixements teòrics i metodològics a nivell de Màster en relació als estudis del turisme.
Entendre el turisme com una activitat que incideix en els territoris i en les societats on s'implanta.
Entendre la rellevància del turisme a nivell local, nacional i internacional.
Assumir els instruments bàsics per a la planificació del turisme.
Objectius específics
Estudiar les bases teòriques i metodològiques del turisme.
Estudiar, a partir de casos, les repercussions de les diverses tipologies de turisme i com interactuen cadascuna d'elles en les societats i els territoris.
Estudiar els instruments bàsics de planificació territorial turística.
Entendre la dinàmica del fenòmen del turisme a nivell Global, Nacional i Local.
- Conceptes bàsics en teoria i metodologia de l'estudi del turisme.
- Conceptes bàsics en planificació del turisme.
- Turisme i dinàmiques territorials.
- Turisme i desenvolupament local.
- Exemples de casos: turisme rural, turisme sostenible, turisme accessible, turisme cultural.
- Activitats dirigides: sessions de classe teòriques: 30 hores
- Activitats autònomes: preparació de lectures, estudi i elabració d'un informe: 112,5 hores
- Activitats supervisades: sessions de presentacions orals i participació a l'aula: 7,5 hores
Les activitats que no es puguin fer presencialment s’adaptaran a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els exercicis, projectes i classes teòriques es realitzaran a través d’eines virtulals, com tutorials, vídeos, sessions de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
sessions de classes teòriques i participació a l'aula | 30 | 1,2 | 7, 8, 9, 11, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
sessions de presentacions orals i participació a l'aula | 7,5 | 0,3 | 5, 9, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
preparació de lectures, estudi i elaboració d'un informe | 112,5 | 4,5 | 5, 12, 13, 14 |
- Informes de seguiment del curs: 30%
- Participació i presentació de sessions a l'aula: 25% (activitat no reavaluable)
- Treball final de curs: 45%
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que les activitats d’avaluació no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informes de seguiment del curs | 30% | 0 | 0 | 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Participació i presentació de sessions a l'aula | 25% | 0 | 0 | 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball final de curs | 45% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
S'adjunta la bibliografia bàsica. A cada tema es proporcionarà una bibliografia específica
ANTON, CLAVE, Salvador (2005) Planificación Territorial del Turismo, Ed UOC.
BAGGIO, Rodolfo y KLOBAS, Jane (2011) Quantitative Methods in Tourism. Channel View Publications, Bristol. England
Nelson, Fenando; Coll, Miquel; Brunet, Pere Joan i Monteserín, Obdulia. (2004) “Los Planes de Excelencia y Dinamización Turística (PEDT), Un instrumento de cooperación a favor del desarrollo turístico”. Revista Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, nº 39, pàgs. 201-226.
FULLANA, Pere i AYUSO, Silvia (2002): Turismo sostenible. Barcelona. Rubes ed.
Hall, Derek et .al. (2003) New directions in rural tourism. Aldershot (Inglaterra), Ashgate.
HANLEY, Keith i WALTON, John K (2010) Constructing Cultural Tourism. Channel View Publications, Bristol. England
MARTÍNEZ, A. (2004): Las políticas turísticas de las Comunidades Autónomas en 2004. Estudios Turísticos, nº 229, págs. 23-28.
MORGAN, Michael et al (2010) The Tourism and Leisure Experience. Channel View Publications, Bristol. England
SAEZ, Antonia et al (2006) Estructura económica del turismo. Editorial Sintesis, Madrid
SHAW, Gareth i WILIAMS, Allan (1995) Critical Issues in Tourism. Blakwell. England
TIMM KNUDSEN, Britta y MARIT WAADE, Anne (2010) Re-Ivesting Authenticity, Tourism, place and Emotions. Channel View Publications, Bristol. England
TRIBE, John (1999) Economia del ocio y el Turismo. Editorial Sintesis, Madrid