Logo UAB
2020/2021

Treball de Fi de Màster

Codi: 42518 Crèdits: 9
Titulació Tipus Curs Semestre
4313300 Estudis Territorials i de la Població OB 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Nadal Tersa
Correu electrònic:
Jordi.Nadal@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)

Altres indicacions sobre les llengües

Les sessions teòriques seran en català i castellà, en funció del nombre d'estudiants internacionals

Prerequisits

Cal tenir superats, o matriculats, els restants 51 crèdits del màster.

 

Objectius

En aquest mòdul l'estudiant realitzarà una investigació individual sota la supervisió d'un tutor o tutora sobre una temàtica relacionada amb els continguts del màster, prèviament acordada; haurà de demostrar la seva capacitat de plantejar uns objectius d'investigació, aplicar les metodologies adequades i obtenir resultats d’aprenentatge que responguin als objectius plantejats, així com d'exposar i defensar el treball realitzat davant un tribunal.

 

Competències

  • Aplicar críticament els conceptes i plantejaments teòrics més avançats a l'estudi de l'ordenació del territori i la població.
  • Aplicar les diferents metodologies d'anàlisi geogràfica i demogràfica a diferents escales territorials i grandàries de població.
  • Detectar la complexitat de les dinàmiques territorials i demogràfiques i reconèixer els mecanismes de gestió més eficients, en particular en situacions de conflicte.
  • Emprar la llengua anglesa en diferents formats i contextos.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adequar les metodologies d'anàlisi a l'àmbit territorial de referència.
  2. Avaluar els processos de transformació territorial i de la població aplicant metodologies i instruments vinculats a teories de referència, capaces de mesurar els mecanismes d'actuació i els resultats.
  3. Conèixer i utilitzar críticament els conceptes i plantejaments teòrics que aborden l'estudi del territori i la població.
  4. Detectar la complexitat de les dinàmiques demogràfiques i territorials.
  5. Emprar la llengua anglesa en diferents formats i contextos.
  6. Establir conclusions propositives per a la gestió territorial i demogràfica.
  7. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  9. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
  10. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  11. Utilitzar les fonts d'informació més adequades als objectius proposats.
  12. Utilitzar les metodologies de recerca més adequades als objectius proposats.

Continguts

El modul està estructurat en tres blocs:

  • Seminaris de formació metodològica
  • Elaboració del Treball Final de Màster
  • Defensa del Treball davant d'un tribunal

Als seminars, d'obligada assistència, es donen les pautes sobre metodologies per elaborar el TFM, fons d'informació i models de presentació i defensa. S'exposen les principals línies de treball en la que cal inscriure els treballs i es posa en contacte l'alumnat amb tutors/es.

Elaboració d’un treball de recerca sobre un tema inèdit es du a terme en reunions entre l'alume/a i el tutor/a. Per poder entregar el treball i presentar-lo, cal tenir el vist-i-plau del tutor.

La defensa es fa en un acte públic on l'estudiant presenta el seu treball a un tribunal de tres professors/es doctors/es durant 20 minuts i respon a les preguntes que li formula aquest tribunal.

Metodologia

L'objectiu bàsic d'aquest mòdul és l'elaboració d'un treball de recerca i la seva defensa davant d'un tribunal. Per dur-ho a terme, tal i com es mostra a l'apartat Continguts, es treballa en base a tres activitats: seminaris de presentació, elaboració del treball i defensa pública.

Els seminaris són l'única activitat grupal, on es mostran metodologies de treball genèriques i, en funció de l'orientació i temàtica de les propostes de TFM, altres de més concretes. La recerca i elaboració del TFM es du a terme en tutories personalizades entre alumne/a i tutor/a. Per últim la defensa pública que té lloc en una data fixada per a finals de semestre.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Estudi i treball personal 186 7,44
Sessions de tutories i de seminari; sortides de camp; activitats pràctiques 33 1,32

Avaluació

Caldrà lliurar el TFM al professor del mòdul, sempre hi quan es tigui el vist-i-plau del tutor/a. La coordinació del màster fixarà la data de defensa dels treballs dins del mes de juliol. Aquest tribunal estarà format per un un doctor/a que el seu camp de recerca siguin matèries afins a la que presenta el treball i que actuarà com a president, el coordinador del màster, que ho farà com a secretari, i un vocal, que serà el tutor/a.

L'alumne/a disposarà de 20' per presentar les parts que consideri oportunes del seu treball per deixar pas després a les intervencions dels membres del tribunal. La durada aproximada total de l'acte serà de 45 minuts.

Els criteris de qualificació estaran definits per rúbriques que els alumnes disposaran des del primer moment.

MOLT IMPORTANT:  El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Lliurament del treball 75% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12
Presentació i defensa 25% 1 0,04 5, 8

Bibliografia

Per a cada treball de fi de màster el tutor/a donarà lectures recomanades i obligatòries, si s’escau, i altres referències de les publicacions dels resultats més recents.