Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura | OT | 0 | 1 |
Haver cursat estudis de llicenciatura o de grau en ciències socials, humanístiques o informàtica
1. Conèixer les dinàmiques dels mercats de la indústria de la comunicació i el paper que té en aquesta les tècniques de gestió empresarial
2. Comprendre que el funcionamient i les dinàmiques de les empreses de comunicació estan generades en el temps per agents, relacions socials, estratègies polítiques, económiques, tecnològiques, necessitats, interessos, accions racionals i que tenen un naturalesa reactiva respecte als paràmetres del context en que es situen.
1. Establir els fonaments de la gestió empresarial de les diferents activitats de la comunicació des d'una perspectiva que consideri tant les especificitats de les empreses com la posició que ocupen en en el seu context macroeconòmic i industrial. Conèixer aquests entorns és el fonament de qualsevol innovació que portin a terme els emprenedors. L'anàlisi de les empreses de comunicació s'ha de completar, a més a més, amb els fonaments de: la gestió de màrqueting, la gestió de producció i la gestió financera.
2. Anàlis de les transformacions estructurals en la indústria de la comunicació: transformacions tecnològiques, polítiques, econòmiques i culturals.
3. Estratègies de gestió en les empreses de mitjans de comunicació: desenvolupament de nous models de negoci.
En la dinàmica de continguts, es tindrà en compte la perspectiva de gènere.
1. Classes teòriques interactives
2. Estudi de casos d'estratègies d'empreses de comunicació
3. Lectura
4. Tutories
5. Realització de treballs
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització treballs per a l'avaluació del curs | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, realització de treballs | 105 | 4,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
1. Avaluació dels treballs d'anàlisi de casos 50%
2. Presentacions a l'aula dels anàlisis de casos 30%
3.-Diversitat de pràctiques a classe 20%
Pel que fa a la reavaluació, l'alumnat que no superi l'assignatura realitzarà una prova final que consistirà en un test teòric (50%) i una part pràctica (50%). Aquesta prova es realitzarà en el període de reavaluació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació del treball | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Pràctiques de laboratori | 30% | 0 | 0 | 4, 5, 6, 7 |
Treball de fi de mòdul | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
-ROSARIO DE MATEO ET AL. Gestión de empreses de comunicación. Sevilla: Comunicación social. Ediciones y publicacions. (2009)
-MERCEDES MEDINA LAVERÓN. Estructura y gestión de empreses audiovisuales. Ediciones Universidad de Navarra (2015)
-ROBERT PICARD, STEVEN WILDMAN (ED). Handbook on the Economics of the Media. Edward Elgar Publishing (2015)
-DANIEL INNERARITY. Governance in the New Global Disorder. Columbia University Press (2016)
SOBRE CREATIVITAT
-R.E. CAVES. Creative Industries. Cambridge., MA: Harvard University Press (2000)
-AMABILE, HADLEY, KRAMER. Creativity under the gun, Harvard Business Review, August: 52-61 (2002)
-GIL, SPILLER. The organizational implications of creativity. California Management Review, 50 (2007)
SOBRE CULTURA A LES ORGANITZACIONS
-SCHEIN. Organizational Culture and Leadership. San Francisco, CA: Jossey-Bass (1992)
-KÜNG. Innovators in Digital News. London: I.B. Taurus (2015)