Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313148 Màrqueting | OB | 0 | 2 |
Aquesta assignatura no té requisits previs
Els nous escenaris de la societat de la informació i el coneixement en la qual ens trobem requereixen un nou enfocament de disseny, planificació i direcció de les accions de màrqueting.
Aquest mòdul es proposa:
Competències i habilitats
Resultats
Aquest mòdul està organitzat en quatre parts: tendències en màrqueting, comerç electrònic, màrqueting digital i màrqueting interactiu de 2,5 ECTS cadascun. Cada un d'ells serà avaluat de manera independent i té assignat un o una professor/a responsable. La seva planificació temporal es mostra en el calendari del curs que s’anunciarà abans de l’inici del trimestre. Al finalitzar el trimestre es realitzarà una reunió o claustre d’avaluació on es determinarà la nota del módulo en funció de les notes de les parts que us conformaran. Després de la reunió dels professors del trimestre es publicaran les notes finals.
A) Tendències en Màrqueting (2,5 ECTS, Jordi Gamundi)
Continguts
B) Comerç electrònic (2,5 ECTS, Luis Zabala)
Continguts
C) Màrqueting Digital (2,5 ECTS, Montse Guerrero)
Continguts
D) Màrqueting Interactiu (2,5 ECTS, Pilar López y Giuseppe Lamberti)
Continguts
S'utilitzarà un conjunt de diferents metodologies: classes magistrals, discussió de casos pràctics i exercicis.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació de treballs | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquema | 95 | 3,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les discussions a classe | 20% | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 15, 16 |
Exercicis d'avaluació individual | 20% | 10 | 0,4 | 2, 3, 6, 7, 8, 9, 13, 14, 16 |
Exercicis pràctics o en grup (creació d'una Tenda Virtual, d'un sistema CRM o de intel.ligència empresarial, segons el cas) | 60% | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Bibliografia
Part A: Noves tendències en marqueting
Kotler P., Kartaya H. & Setiawan I. (2016). “Marketing 4.0: moving from traditional to digital” John Wiley & sons
Ito J. & Howe J.(2016). “Whiplash: how to survive our faster future” Grand CentralPublishing
Parker G., Van Alstyne M. & Chondary S. (2016). “Platform Revolution: how networked markets are transforming the economy” W.W. Norton & Co
Munuera, J.L & Rodríguez A.I N. (2012). “Estrategias de marketing” Esic 2ª Ed.
Kawasaki G. (2011). “Enchantment: the art of changing hearts, mind and actions” Penguin publishing group
Colon G. (2016). “Disruptive marketing: what crowth hackers, data punks and other hibrid thinkers can teach us about navigating the new normal” Amacom books
Jonhson N. (2015). “The future of marketing: strategies from several leading brands” FT press
Part B: comerç electrònic
Asociación Española de la Economía digital. (2011). Libro blanco del comercio electrónico. Madrid: Asociación Española de Comercio Electrónico y Marketing Relacional. Retrieved from http://libros.metabiblioteca.org/handle/001/243
Turban, E., Strauss, J., & Lai, L. (2015). Social Commerce: Marketing, Technology and Management. Springer.
Turban, E., King, D., Lee, J. K., Liang, T.-P., & Turban, D. C. (2015). Electronic Commerce - A Managerial and Social Networks Perspective. Springer Berlin Heidelberg.
Turban, E., Whiteside, J., King, D., & Outland, J. (2017). Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce (4th ed. 2017 edition). New York, NY: Springer.
Part C: Marqueting digital
Schmidt, E., & Rosenberg, J. (2014). How Google Works. New York: Grand Central Publishing.
Vaynerchuk, G. (2013). Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World (1 edition). New York, NY: HarperBusiness.
Ash, T., Ginty, M., & Page, R. (2012). Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions (2 edition). Indianapolis, Ind: Sybex.
Bhaskar, M. (2016). Curation: The power of selection in a world of excess. Piatkus.
Google Adwords certification: https://support.google.com/partners/answer/3154326
Page, R. (2012). Website Optimization: An Hour a Day (Edición: 1). Sybex.
Knapp, J., Zeratsky, J., & Kowitz, B. (2016). Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days. New York: Simon & Schuster.
Croll, A., Yoskovitz, B., & Ries, E. (2014). Lean Analytics: Cómo utilizar los datos para crear más rápido una startup mejor. (J. L. Manzano, Trans.). Universidad Internacional de La Rioja.
Holiday, R. (2014). Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising (Reprint edition). New York, New York: Portfolio.
Kaushik, A. (2009). Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity (1 edition). Indianapolis, IN: Sybex.
Google Analytics certification: https://support.google.com/partners/answer/6089738
Part D: Estratègia Digital
V. Kumar & Werner Reinartz (2018): “Customer Relationship Management: Concept, Strategy, and Tools”, 3rd Edition, Springer Publishing
Francis Buttle & Stan Maklan (2015): ”Customer Relationship Management: Concepts and Technologies”, 3rd Edition, Routledge Publishing.
Evert Gummeson (2012): “Total Relationship Marketing”, Routledge Publishing
Lilien, G.L. and Rangaswamy, A, (2004) Marketing Engineering: Computer Assisted Marketing Analysis and Planning, Prentice Hall, Inc.
Chapman, N.C., and McDonnell, E., Feit. (2015) R for Marketing Research and Analytic. Springer-Verlag, Switzerland.