Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OT | 4 | 0 |
Haver superat les assignatures:
- Introducció a la Comptabilitat
- Comptabilitat Financera I
- Comptabilitat Financera II
L'assignatura figura contextualitzada dins la matèria junt amb altres assignatures de Comptabilitat avançada, Menció de Comptabilitat i fiscalitat
Els objectius principals són:
Conèixer de forma básica i saber interpretar les normes de informació financera en general i, en concret les relatives a auditoria. En definitiva: conèixer de forma bàsica les tècniques d'auditoria i els informes que s'han d'elaborar per tal de certificar la imatge fidel dels comtpes anuals.
1. Fonaments, característiques i marc jurídic i professional de l'auditoria.
2. Els papers de treball. Procediments i sistemes.
3. Introducció a l’auditoria de les inversions.
4. Introducció a l’auditoria de les fonts de finançament.
5. Introducció a l’auditoria de les existències, comptes a cobrar i comptes a pagar.
6. Introducció a l’auditoria del compte de resultats.
7. Introducció a l'auditoria fiscal.
“La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants
matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.”
La metodologia docent estarà basada en una combinació de 4 tipus d'activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques, pràctiques i de resolució de casos.
- Activitat supervisada: consistent en l'assistència a tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat.
- Activitat autònoma individual: comprendrà la part d'estudi personal de l'alumne (estudi de la bibliografia bàsica, lectures complementàries, recerca d'informació, etc.). També s'inclou la realització d'exercicis addicionals i casos.
- Activitat autònoma en grup: recerca de dades i elaboració d'un informe d'auditoria financera o síntesi d'un informe d'auditoria d'una empresa real. Presentació i debat.
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teóriques | 30 | 1,2 | 6, 8 |
classes practiques | 15 | 0,6 | 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 10 | 0,4 | 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual i treball en grup | 90,5 | 3,62 | 8 |
La valoració i seguiment dels estudiants d'aquesta assignatura es realitzarà en base a 5 modalitats d'avaluació:
1. Resolució i presentació individual de casos i/o exercicis pràctics sobre el contingut de l'assignatura, dins de termini. (15% de la nota total).
2. Treball en equip: analitzar un informe d'auditoria d'una empresa real o elaborar documents d'auditoria d'un àrea o tema específic. Presentar-lo i defensar-lo si cal. A realitzar en equip de 3 ó 4 alumnes. (15% de la nota total).
3. Proves parcials d'avaluació continuada. (20% de la nota total)
Primera prova: (10%)
Segona prova: (10%)
4. Examen final. (40% de la nota total).
5. Assistència i participació: 10%
L'estudiant superará l'assignatura si assoleix una avaluació favorable (igual o superior al 50%) en el còmput. superarà (suma de qualificacions igual o superior a 5) de les activitats descrites.
Per fer mitjana es necesaria una valoració igual o superior a 3,5 a l'examen final
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 10% | 0 | 0 | 6 |
Casos i exercicis practics | 15% | 0 | 0 | 8 |
Examen final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9 |
Proves parcials | 20% | 2 | 0,08 | 1, 3, 6, 7, 8, 9 |
Treball en equip | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5 |
Bàsica:
Llei d'Auditoria de Comptes 22/2015, de 20-7-15, BOE 21-7-15 Arenas, P; Moreno, A. (2012): Introducción a la Auditoría Financiera. Ed. Mc Graw-Hill. Gutiérrez, G (2010): Informe de Auditoría de Cuentas Anuales. Registro de Economistas Auditores REA (pendent de nova edició). Manual de Auditoría. Editorial Francis Lefebvre.2016
Normativa comptable:
Pla General de comptabilitat. RD 1514/2007 i modificació RD 602/2016 BOE 17-12-16
Pla General de comptabilitat. RD 1514/2007 i modificació RD 602/2016 BOE 17-12-16
*Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19
*Real Decreto-Ley 18/2020, BOE 13-05-20, de medidas sociales en defensa del empleo.
*Real Decreto-Ley 19/2020, BOE 27-05-20, por el que se adoptan medidas complementarias en materia agraria, científica, económica, de empleo y Seguridad Social y tributarias para paliar los efectos del COVID-19
*Real Decreto-Ley 21/2020, BOE 10-06-20 de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
Enllaços web:
www.icjce.es
www.rea.es
www.icac.meh.es
www.accid.org