La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Continguts
REDACCIÓN Y GUIONIZACION
Técnicas de redacción de textos para diversos formatos audioviosuales.
Modelos y estilos de guion sonoro, audiovisual y multimedia
NARRATIVA AUDIOVISUAL
Construcción de historias y tratamiento de contenidos
Procesos de creación y producción en el entorno organizacional
CREACION SONORA
Lenguaje sonoro, montaje y formatos corporativos
CREACION AUDIOVISUAL
Lenguaje audiovisual, montaje y fortmatos corporativos
Desarrollo de proyectos
TESTEO DE MENSAJES
Eficacia comunicativa, métodos de validación y percepción de relatos y contenidos.
Encuestas, focus groups, experimentos
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Avaluació
LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ SÓN:
- Activitat A, PROVES TEÒRIQUES (PT): 30% sobre la qualificació final
- Activitat B, PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PL): 40% sobre la qualificació final
- Activitat C, TREBALL DE CURS (TC): 20% sobre la qualificació final
- Activitat D, TREBALLS INDIVIDUALS (TI): 10% sobre la qualificació final
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà tenir una nota mínima de 5 en les activitats A, B, C i D que s'obtindrà de calcular ponderat de les notes de cada activitat. Per poder fer aquest càlcul ponderat, les activitats hauran de tenir una nota mínima de 4,5. Si algun dels apartats no arriba a 4,5 no es calcularà la mitjana i no se superarà l'assignatura. No obstant això, els estudiants podran tornar a avaluar les PT el TC o els TI.
Les PL no podran ser reavaluadaes ja que es tracta de competències i habilitats adquirides al llarg de el curs que no poden ser valorades en una prova de reavaluació.
Recuperació:
Els alumnes que hagin participat de l'avaluació contínua i que no superin les PA, els TI o el TC, podran recuperar sempre que hagin obtingut una nota mínima de 3,5 punts en l'activitat que hagin suspès.
Les PA es torna a avaluar amb una nova PA. El TC i el TI es tornaran a avaluar repetint les proves supeses.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Plagi:
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
La metodologia docent i l'avaluació propostes poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Bibliografia
Bibliografía Bàsica:
Barroso, Jaime (1996). La realización de los géneros televisivos, Madrid: Síntesis.
Fernández, Federico y Martínez Abadía, José Luís (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Paidós.
Morales, Fernando (2013). Montaje audiovisual: teoría, técnica y métodos de control. UOC.
Bibliografía Complementària:
Balsebre, Armand; Mateu, Manel y Vidal, David (2008). La entrevista en radio, televisión y prensa, Madrid, Cátedra (2ª edició).
Blanch, Margarita; Lázaro, Patrícia (2010). Aula de locución. Madrid. Cátedra.
Fog, Klaus; Budtz, Chistian y Yakaboylu, Baris (2005). Storytelling. Berlin: Springer.
García Jiménez, Jesús (1993). Narrativa audiovisual. Madrid: Ediciones Cátedra.
Guarinos, Virginia (2009). Manual de narrativa radiofónica, Madrid, Editorial Síntesis
Guisado Rodríguez, Ana María (2017). Storytelling: cómo contar historias ayuda a la estrategia de marketing.
Gutiérrez, María y Perona, Juanjo (2002). Teoría y técnica del lenguaje radiofónico, Bosch, Barcelona.
Herrera, Susana (2008). Cómo elaborar reportajes en radio, La Cruíja, Buenos Aires.
Herrera, Susana (2007). La estructura del reportaje en radio. En Area Abierta, núm. 17, Madrid
Huertas, Amparo y Perona, Juanjo (1999). Redacción y locución en medios audiovisuales: la radio. Barcelona, Bosch.
Lambert, J., & Hessler, B. (2018). Digital storytelling: Capturing lives, creating community. Routledge.
Lorán, María y Cano, Pablo (2017). La Comunicación audiovisual en la empresa: formatos, nuevas fórmulas y usos. Edit. UOC.
Marsh, Charles; Guth, David & Short, Boonie (2017). Strategic writing: Multimedia writing for public relations, advertising and more. Routledge.
Martínez-Costa y Herrera, Susana (2008). La crónica radiofónica, Instituto Oficial de Radio y Televisión, Madrid.
Mas, Lluís (2015). Discurso informativo 2.0.: La estructura formal, textual y oral de la noticia en el siglo XXI (Vol. 310). Editorial UOC.
Mayoral, Javier (coord.). Sapag, Pablo; Huerta, Armando y Díez, Francisco Javier (2008). Redacción periodística en televisión. Síntesis: Madrid.
Merayo Pérez, A. (1992). Para entender la radio. Estructura del proceso informativo radiofónico. Publicaciones, Universidad Pontificia de Salamanca.
Niqui, Cinto (2007). Disseny i creativitat sonora, Barcelona, Editorial UOC
Owens, Jim (2015). Television production. CRC Press.
Rodero, Emma y Soengas, Xose (2010) Ficción radiofónica: Cómo contar una historia en la radio. Madrid.
Rodero, Emma (2004). Producción radiofónica (Vol. 85). Anaya-Spain.
Rodero, Emma (2003). Locución radiofónica, Madrid.
Rodríguez, Ángel (1998). La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona. Paidós.
Salmon, Christian (2016). Storytelling: la máquina de fabricar historias y formatear las mentes. Península.
Sweetow, Stuart (2016). Corporate video production: Beyond the board room (and OUT of the bored room). CRC Press.
Vale, Eugene (1991). Técnicas del guion para cine y televisión. Barcelona, Editorial Gedisa.