Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 1 | 1 |
Per cursar aquesta assignatura es requereix una bona comprensió lectora de l'anglès, així com el nivell de comprensió lectora, redacció i expressió en castellà i català adequats a un primer curs de carrera universitària.
L'assignatura s'ubica dintre de la matèria Creació, realització i gestió de continguts, impartida en el primer i segon curs del grau.
Tal com es defineix en el pla d'estudi, l'objectiu d'aquesta assignatura és introduir els alumnes en els fonaments físics i lògics dels mitjans audiovisuals, a les fonts de continguts i al seu processament, als diferents formats i estàndards i a les diferents xarxes de distribució d'aquest tipus de continguts.
1. Tecnologia audiovisual: introducció, definicions i importància de les tecnologies
2. Fonaments tecnològics
2.1. Conceptes tecnològics bàsics
2.2. Física de les ones
2.3. L'espectre radioelèctric
3. Video
3.1. Formats de producció
3.2. Formats de recepció
4. Audio
4.1. Principis del so
4.2. Micròfons
5. Digitalització
5.1. Televisió Digital Terrestre
5.2. Aplicacions mòbils
5.3. Xarxes socials
L'assignatura consistirà en classes magistrals i pràctiques al plató de teleivsió, de ràdio, de fotografia i activitats en els aparells mòbils. L'objectiu de les pràctiques és la familiarització amb les tècniques bàsiques de manipulació dels equips de la Facultat i les novetats tecnològiques mòbils així com l'adquisició de coneixements sobre softwares d'edició.
Els alumnes es distribuiran en grups de 5 a 10 persones per a la realització de les pràctiques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 1, 4 |
Lectures | 20 | 0,8 | 3, 4 |
Treball sobre l'ús d'una tecnologia | 8 | 0,32 | 3 |
Tutories | 12 | 0,48 | 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques plató televisió | 18 | 0,72 | 2, 3 |
Pràctiques ràdio | 9 | 0,36 | 1, 2, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 20 | 0,8 | 1, 4 |
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
- Examen, 30% sobre la qualificació final
- Pràctiques de laboratori (televisió i ràdio), 50% sobre la qualificació final
- Seminaris i particiapació en debats, 20% sobre la qualificació final.
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en totes les activitats.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per a poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3. Es farà reavaluació de l'examen i les pràctiques. Els seminaris queden exclosos del procés de recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 1, 4 |
Pràctiques de laboratori | 50% | 33 | 1,32 | 2, 3 |
Seminaris i debats | 20% | 12 | 0,48 | 1 |
Beutler, Roland. (2016). Evolution of broadcast content distribution. Springer.
Bonet, Montse. (coord.) (2016). El imperio del aire. Espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: UOC.
Cardon, Dominique. (2018). Con que sueñan los algoritmos: nuestros sueños en el tiempo de los big data. Madrid: Dado ediciones.
Fernández-Quijada, David. (2011). Medi@TIC. Anàlisi de casos de tecnologia i mitjans. Barcelona: Editorial UOC.
Fernández-Quijada, David. (2013). La innovación tecnológica. Creación, difusión y adopción de las TIC. Barcelona: UOC.
Martínez Abadia, José. (2005). Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas de creación, emisión y difusión de contenidos. Barcelona: Paidos.
McStay, Andrew. (2010). Digital Advertising. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Neira, Elena. (2015). La otra pantalla. Barcelona: Editorial UOC.
Niqui, Cinto. (2011). Fonaments i usos de tecnologia audiovisual digital. Barcelona: Editorial UOC.
Pariser, Eli. (2011). The filter bubble. What the Internet is hiding from you. London: Penguin Books.
Peirano, Marta. (2019). El enemigo conoce el sistema. Madrid: Debate.