Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 2 | 2 |
No és necessari cap prerequisit per a cursar l’assignatura.
Els principals objectius de l’assignatura són:
Els continguts que es treballaran en l’assignatura s’estructuren en els temes següents:
El calendari amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Els exercicis pràctics tenen per objectiu:
El treball de curs és un treball grupal en què es planteja un projecte de comunicació interactiva. El treball té un doble objectiu: a) aprofundir en el coneixement de la recuperació d’informació; b) proporcionar referents artístics i culturals a través de l’ús d’una àmplia selecció de bases de dades.
En les presentacions orals s’exposaran els resultats d’exercicis pràctics i del treball de curs.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 14 | 0,56 | 3, 4, 9 |
Exercicis pràctics | 28 | 1,12 | 1, 4, 5, 6, 8, 9 |
Presentacions orals | 4 | 0,16 | 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració del treball de curs | 8 | 0,32 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració del treball de curs | 47 | 1,88 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 |
Estudi personal | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 9 |
Lectura de bibliografia | 15 | 0,6 | 2, 3, 5 |
L’avaluació és continuada. Seguir l’avaluació continuada vol dir que l’estudiant ha fet:
La qualificació final s’obté de la suma de les qualificacions de les quatre activitats d’avaluació d’acord amb el seu pes percentual.
L’assignatura se supera si la suma de les quatre qualificacions no és inferior a 5 i cap dels exàmens parcials ha obtingut una nota inferior a 3.
Els estudiants que han seguit l’avaluació continuada, però la seva qualificació final no arriba al 5 o algun examen parcial ha obtingut una nota inferior a 3, poden recuperar l’assignatura.
Les activitats d’avaluació excloses de recuperació són els exercicis pràctics i el treball de curs.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
El sistema d’avaluació proposat pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial 1 | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 9 |
Examen parcial 2 | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 9 |
Seguiment d'exercicis pràctics | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball de curs | 35% | 1 | 0,04 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 |
Bibliografia bàsica. Al final de cada tema es propocionarà bibliografia complementària.
Abadal, Ernest; Codina, Lluís. (2005). Bases de datos documentales : características, funciones y método. Madrid: Síntesis.
Burgués, Xavier. et al. (2015). Diseño de bases de datos. Barcelona: UOC. Disponible: https://cutt.ly/qo6KvTM
Celma, Matilde; Casamayor, Juan Carlos; Mota, Laura. (2003). Bases de datos relacionales. Madrid: Pearson Educación.
Codina, Lluís. (2015). Sistemas de gestión de bases de datos documentales: características principales y metodologías de diseño. Barcelona: UPF. Disponible: https://repositori.upf.edu/handle/10230/24625
Codina, Lluís. (1993). Sistemes d’informació documental: concepció, anàlisi i disseny de sistemes de gestió documental amb microordinadors. Barcelona: Pòrtic.
Ferran, Núria; Pérez-Montoro, Mario. (2013). Búsqueda y recuperación de la información. [Recurs electrònic]. Barcelona: UOC.
Luque, Irene. et al. (2001). Bases de datos: desde Chen hasta Codd con Oracle. Madrid: Ra-Ma.
Moya, Félix de. (2002). “Técnicas avanzadas de recuperación documental”. En: López Yepes, J. Manual de ciencias de la documentación. Madrid: Pirámide.
Silberschatz, Abraham; Korth, Henry; Sudarshan, Sundararajarao. (2014). Fundamentos de bases de datos. Madrid: McGraw-Hill.