Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 2 | 1 |
Coneixement de la creació audiovisual. És convenient que l'alumnat tingui autonomia de creació de projectes audiovisuals ja que es realitzarà treball pràctic partint d'aquest coneixement. Part de la docència se centrarà en el disseny de la interactivitat de productes audiovisuals, de manera que és molt recomanable tenir nocions de planificació de rodatge, de producció, de gravació i d'edició. També és necessària la comprensió d'anglès. Algunes lectures i recursos seran presentats en aquest idioma.
El disseny de productes digitals interactius, entorns, sistemes i serveis. Al mateix temps es tractaran les dimensions del disseny d'interacció: paraules, representació visual, objectes físics i espacials, temps i comportament.
Els continguts de Disseny d'interacció inclouen:
• La percepció del disseny
• La interacció de les pantalles
• Maneres d'interacció digital
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat realitzarà creacions audiovisuals interactives de gran pes en el desenvolupament de l'assignatura. La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 15 | 0,6 | 1, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques laboratori | 21 | 0,84 | 2, 4, 5 |
Seminaris | 9 | 0,36 | 1, 3, 5 |
Tutories | 9 | 0,36 | 1, 3, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Projecte interactiu | 84 | 3,36 | 2, 4, 5 |
La metodologia docent i l'avaluació propostes podran experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Les activitats d'avaluació són:
• Examen (30%)
• Seminaris (20%)
• Treballs pràctics (50%)
És imprescindible aprovar l'examen i els treballs pràctics per aprovar l'assignatura.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb -0,5 punts cadascuna.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 4 |
Seminaris | 20% | 6 | 0,24 | 1, 4, 5 |
Treballs pràctics | 50% | 3 | 0,12 | 2, 3, 5 |
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès, Delgado-García, José María (2017). Eyeblink rate watching classical Hollywood and post-classical MTV editing styles, in media and non-media professionals. Sci Rep 7:43267. https://doi.org/10.1038/srep43267
Baranyi, Péter & Csapó, Ádám (2012). Definition and Synergies of Cognitive Infocommunications. Acta Polytechnica Hungarica 9 (1):67-83.
Berg, Leif P. & Vance, Judy M. (2017). Industry use of virtual reality in product design and manufacturing: a survey. Virtual Reality, 21(1):1-17.
Nakano, Tamami, Yamamoto, Yoshiharu, Kitajo, Keiichi, et al (2009). Synchronization of spontaneous eyeblinks while viewing video stories. Proc Biol Sci 276:3635–44. https://doi.org/10.1098/rspb.2009.0828
Martín-Pascual, Miguel Ángel, Andreu-Sánchez, Celia (2017). Las pantallas como interfaces móviles táctiles y visuales. Génesis y tendencias. A: Algo más que un click. Reflexiones y debates sobre el mundo digital desde la perspectiva de la investigación en la universidad. Asociación de Periodistas de Aragón, Zaragoza, pp 126–138
Oh, Jeeyun, Bellur, Saraswathi, Sundar, S. Shyam (2015). Clicking, Assessing, Immersing, and Sharing: An Empirical Model of User Engagement with Interactive Media. Communication Research, 45(5): 737-763.
Stumpe, Ben, Sutton, Christine (2010). The first capacitative touch screens at CERN. A: Cern Cour. Int. J. High-Energy Phys. http://cerncourier.com/cws/article/cern/42092
A més, al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos que se sumaran a aquesta bibliografia.