Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | FB | 1 | 2 |
Al ser una assignatura de primer no s'estableixen requisits d'accés més enllà del coneixement de la llengua vehicular (català) i també del castellà i l'anglès per tal de poder consultar i estudiar la bibliografia. La curiositat, motivació i ganes d'embrutar-se les mans també són obligatòries.
Els objectius bàsics de l'assignatura són:
En el campus virtual s'oferirà una versió més detallada dels continguts de l'assignatura.
La metodologia d'aquesta assignatura inclou classes magistrals, pràctiques de laboratori, preparació de les pràctiques de laboratori, estudi i recerca, tutories i activitats d'avaluació.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels
exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals amb Suport TIC | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 9 |
Pràctiques en Laboratoris | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'avaluació | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tutories | 2 | 0,08 | 1, 5, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i Recerca | 30,5 | 1,22 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 |
Preparació pràctiques de laboratori | 30,5 | 1,22 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de 3 eixos: teoria (50 %) i pràctiques de laboratori (40%) i seminaris (10%). Per superar l'assignatura cal aprovar tots 3 apartats de manera independent.
Es contemplen activitats de recuperació. De teoria, i d'acord amb la normativa de la facultat, per tot l'alumnat que suspengui l'examen amb un 3 o més. I dels exercicis pràctics, per aquelles i aquells estudiants que hagin entregat la totalitat dels exercicis pràctics.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 50 | 3 | 0,12 | 3, 4, 6, 7, 9 |
Exercicis pràctics | 40 | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Seminaris | 10 | 0 | 0 | 1, 5, 6, 7, 8, 9 |
BARROSO, Jaime (2008): Realización audiovisual. Ed. Síntesis, Madrid.
BOLTER, David., & GRUSIN, Richard. (2000). Remediation. Understanding New Media. Cambridge: MIT Press.
BURGUESS, Jean; GREEN, Joshua. (2013): "YouTube: Online video and participatory culture". John Wiley & Sons.
CAIRO, Alberto. The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization. New Riders, 2012.
CÓRDOBA, Carlos; ALATRISTE, Yadira. (2012) Hacia una taxonomía de investigación entre Visualización de Información y Diseño
http://www.nosolousabilidad.com/articulos/taxonomia_visualizacion.htm
EDGAR-HUNT, Robert; MARLAND, John & RAWLE, Steven (2011). El Lenguaje cinematográfico.
FELDMAN, Tony. (1994): Multimedia. Londres: Blueprint.
GUTIÉRREZ, Maria; PERONA, Juan José (2002): Teoría y técnica del lenguaje radiofónico. Ed. Bosch, Barcelona.
MANOVICH, Lev. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Paidós: Barcelona.
MILLERSON, Gerard. (2009): Realización y producción en televisión. Ed. Omega, Barcelona.
PARISER, Eli. (2011). The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You. Penguin Press , New York.
PRATTEN, Robert. (2011). Cross-Media Communications: An Introductions to the Art of Creating Integrated Media Experiences. London: ETC Press.
SCOLARI, C. Alberto. (2018). Las leyes de la interfaz: Diseño, ecología evolución, tecnología (Vol. 136). Editorial Gedisa.
SÁNCHEZ B. Teresa. (2012). Nuevos modelos narrativos. Ficción y transmediación (Vol. 1). Madrid:Comunicación.
SHIFMAN, Limor. (2014). Memes in Digital Culture: MIT Press