Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | FB | 1 | 1 |
no hi ha prerequisits
Com a objectiu general els alumnes aprendran a pensar la comunicació interactiva. S'entén la comunicació interactiva com aquella pròpia dels dispositius tècnics i programes que utilitzen per comunicar-se l'anomenat protocol d'internet. S'hi inclouen també els videojocs, la realitat virtual i el big data. A el mateix temps l'assignatura té els següents objectius secundaris:
a) Conèixer la cultura d'internet, la informàtica i de les xarxes socials
b) Aprendre els seus orígens, la seva evolució històrica i les seves influències en la vida de les persones.
c) Aprofundir en aquells aspectes de la comunicació interactiva que van més enllà de les seves aparences
1. Una definició de Comunicació Interactiva
2. Els orígens de la comunicació
3. Internet
4. El naixement de la World Wide Web
5. Processos de Comunicació a Internet
6. La cultura Hacker
7. La internet social
8. Apple: una visió holística
9. Big Data, privacitat i aplicacions
La part de teoria s'impartirà mitjançant classes magistrals del professor responsable de l'assignatura a l'aula. Alhora, el professor responsable supervisarà els treballs dels alumnes al llarg del seu procés de realització. Les classes de seminari consitirán en la discussió de lectures i la preparació de comentaris crítics de les mateixes que hauran de ser lliurats el dia de la sessió. És obligatòria l'assistència a todes les sessions de teoria i seminari. El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 33 | 1,32 | 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari | 15 | 0,6 | 1, 2, 6, 8 |
Treball | 92,5 | 3,7 | 2, 3, 5, 6 |
Tutoría | 2 | 0,08 | 5, 6 |
És obligatòria l'assistència a todes les sessions de teoria i seminari.Per poder presentar-se a la revaluació serà necessari aconseguir més de 3,5 punts en l'examen de teoria.Per aprovar l'assignatura serà necessari aprovar de forma individual la part teòrica i el treball. Només es farà mitjana en el cas d'una nota mínima de 5 en cadascuna d'aquestes dues parts. La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. El plagi i la còpia en qualsevol exercici de l'assignatura: teoria, seminaris o treball es sancionarà amb un 0 com a nota final en l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Seminari | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 5, 6, 8 |
Teoria | 40% | 3 | 0,12 | 3, 4, 5 |
Treball | 40% | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 7, 8 |
Christakis, Nicholas, & Fowler, James (2010). Conectados : el sorprendente poder de las redes sociales y cómo nos afectan. Madrid : Taurus
Byung-Chul, Han (2014). En el enjambre / Byung-Chul Han ; traducción de Raúl Gabás. Barcelona : Herder
Byung-Chul, Han (2013). La sociedad de la transparencia. Barcelona : Herder
Fernández Peña, Emilio (2016). Juegos Olímpicos, Televisión y Redes Sociales. Barcelona: UOC
Fuchs, Christian (2013). Social media : a critical introduction. Thousand Oaks, CA : Sage Publication
Foucault, Michel (1979). Vigilar y castigar : nacimiento de la prisión. Madrid : Siglo XXI.
Gebser, Jean (2011). Origen y presente. Vilaür, Girona : Atalanta.
Isaacson, Walter (2011). Steve Jobs : la biografía / Walter Isaacson ; traducción de David González-Iglesias González. Barcelona : Random House Mondadori
Johnson, Steven (2003). Sistemas emergentes : o qué tienen en común hormigas, neuronas, ciudades y software. Turner.
Jarvis, Jeff (2010). Y Google ¿cómo lo haría?. Barcelona : Gestión 2000.
Himanen, Pekka (2002). La Ética del hacker y el espíritu de la era de la información / Pekka Himanen ; prólogo de Linus Torvalds ; epílogo de Manuel Castells ; traducción de Ferran Meler Ortí. Barcelona : Destino.
Sloterdijk, Peter (2012). Has de cambiartu vida : sobre antropotécnica. Valencia : Pre-Textos.
Tarnas, Richard (2008). Cosmos y psique : indicios para una nueva visión del mundo. Vilaür, Girona : Atalanta.
Zuboff, Shoshana (2019) The age of surveilance capitalism: The fight for a human future at the new frontier of power. London: Profile Books