Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 3 | 1 |
Per a la plena comprensió dels continguts de l’assignatura convé tenir una habilitat bàsica en la programació i un bon coneixement de com s’executen els programes en els computadors. Per a això, s’ha d’haver cursat Informàtica, Programació d’aplicacions a Internet i Digitalització i microcontroladors.
Aquesta assignatura és la primera de la matèria de Sistemes ciberfísics, en la qual es tracta les ciutats com a autèntics sistemes ciberfísics en els que es combina el programari amb la ciutat. En aquest sentit, les dades que es capturen dels entorns urbans es transmeten i processen per a la presa de decisions que, finalment, acaba en accions de control que afecten els mateixos entorns urbans..
En aquest context, a l’assignatura de Sistemes ciberfísics es tracta que l’alumnat assoleixi els objectius següents:
La docència s’estructura a partir de les activitats presencials següents:
Hi ha una part molt important de treball en equip fora de l’aula, tant pel que fa als problemes proposats a classe com per a la realització de les pràctiques. En aquest sentit, cada membre de cada equip haurà d’assumir diferents rols per a cada treball que se li encarregui a l’equip. Això també suposa haver de treballar de forma organitzada i saber treballar de forma autònoma quan convingui.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència i participació en classes de teoria | 22 | 0,88 | 3, 5, 8 |
Propostes i discussions de solucions de problemes | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Pràctiques de laboratori: Desenvolupament d'un projecte d'assignatura | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment del treball del projecte de laboratori | 6 | 0,24 | 2, 6, 7 |
Tutorització: Resolució de problemes addicionals | 6 | 0,24 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de projecte de laboratori i elaboració d'informes | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Estudi | 26 | 1,04 | 3, 5, 8 |
Resolució de problemes i elaboració d'informes | 24 | 0,96 | 2, 4, 7 |
a) Procés i activitats d’avaluació programades
L’avaluació és contínua amb activitats específiques (exàmens i treballs) al llarg del curs. Aquestes activitats d’avaluació generen un seguit de notes que determinen la nota final.
El càlcul de la nota final, n, segueix l’expressió següent:
n = t·50% + p·20% + q·30%
on t és la nota de la part de teoria, p, la de la part de problemes, i q, la de la part de pràctiques en laboratori.
La nota final serà, com a màxim, un 4,5 si t, p o q <5. En altres paraules, s’ha d’aprovar cada part (teoria, problemes i pràctiques) per separat.
La nota de la part de teoria (t) s’obté a partir de la mitjana entre els diversos exàmens parcials o les parts corresponents a l’examen final. És a dir, es podrà millorar la nota de qualsevol examen parcial a l’examen final, de forma independent.
La nota de la part de problemes (p) s’obté a partir dels informes de les propostes de solució corresponents. El valor de la nota es calcularà a partir d’una mitjana ponderada en la que es tindrà en compte la participació a les discussions dels seminaris de problemes. La fórmula del càlcul d’aquesta mitjana exclou les pitjors notes, incloses les absències, que computen com a zeros. El nombre de notes a excloure depèn del nombre de sessions de seminaris de problemes amb lliurament que es programin i serà comunicat oportunament.
La nota de la part de pràctiques (q) serà el resultat d’una mitjana ponderada de les avaluacions del treball que es faci al laboratori i dels informes corresponents. Així doncs, l’assistència a les sessions de laboratori és obligada.
b) Programació de les activitats d’avaluació
Les dates de les proves d'avaluació continuada de teoria, problemes i pràctiques es publicaran al campus virtual (CV) i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d’adaptació a possibles incidències: sempre se n’informarà prèviament a través del CV ja que s’entén que és el mecanisme habitual d'intercanvi d’informació entre professorat i estudiants fora de l’aula.
c) Procés de recuperació
Els lliuraments fora de termini, sempre que hi hagi previ avís, seran acceptats i penalitzats amb una nota més baixa. En cap cas s’admetran lliuraments fora de termini sense avís previ o justificació de força major. Es podrà obrir un segon termini de lliurament pels informes que rebin una avaluació negativa. Els treballs no lliurats rebran una nota de 0 i no tindran opció a una segona avaluació.
D’acord amb la coordinació del Grau i la direcció de l’Escola d’Enginyeria les activitats següents no es podran recuperar a l’examen final:
L’examen final serveix per poder millorar les notes dels exàmens parcials, de manera independent. No hi ha nota mínima de cap de les dues parts per fer-lo.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Es podran revisar les correccions i les notes corresponents de totes les activitats avaluades en hores de tutoria del professorat. Per als exàmens de teoria s’establirà un dia i hora específic per a les revisions.
Si, com a resultat d’una revisió, s’acorda el canvi d’una nota, la nova nota no es podrà modificar en una revisió posterior.
No es faran revisions un cop passat el termini de revisió de l’examen final.
e) Qualificacions
En cas que no es faci cap lliurament, no s’assisteixi a cap sessió de laboratori i no es faci cap examen, la nota corresponent serà un “no avaluable”. En qualsevol altre cas, els “no presentats” computen com un 0 per al càlcul de la mitjana ponderada. És a dir, la participació en alguna activitat avaluada implica que es tinguin en compte els “no presentats” en altres activitats com a zeros. Per exemple, una absència en una sessió de laboratori implica una nota de zero per a aquella activitat.
Les matrícules d’honor es concediran als qui obtinguin una nota superior o igual a 9,0 a cada part, fins al 5% dels matriculats segons ordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’n podran concedir en d’altres casos, sempre que no s’excedeixi del 5% i la nota final sigui igual o superior a 9,0.
f) Irregularitats, còpia i plagi
Les còpies fan referència a les evidències de que el treball o l’examen s’ha fet en part o totalment sense contribució intel·lectual de l’autor. En aquesta definició s’hi inclouen també les temptatives provades de còpia en exàmens i lliuraments de treballs i les violacions de les normes que n’asseguren l’autoria intel·lectual. Els plagis fan referència als treballs i textos d’altres autors que es fan passar com a propis. Són un delicte contra la propietat intel·lectual. Per evitar incórrer en plagi, citeu les fonts que feu servir a l’hora d’escriure l’informe d’un treball.
D’acord amb la normativa de la UAB, tant còpies com plagis o qualsevol intent d’alterar el resultat de l’avaluació, pròpia o aliena –deixant copiar, per exemple, impliquen una nota final de la part corresponent (teoria, problemes o pràctiques) de 0 i, en aquest cas, suspendre l’assignatura, sense que això limiti el dret a emprendre accions en contra dels qui hi hagin participat, tant en l’àmbit acadèmic com en el penal.
g) Avaluació d’alumnes que repeteixen
No hi ha cap tractament diferenciat per a alumnes que repeteixin l’assignatura, però poden aprofitar material propi del curs anterior sempre que ho indiquin així als informes corresponents.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50 | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exàmens parcials (2) | 50 | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 7, 8 |
Informes de treballs de pràctiques (~ 6) | 30 | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Informes de treballs de seminaris de problemes (~ 6) | 20 | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
(El llistat definitiu estarà disponible al campus virtual.)