Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 1 | 2 |
Els coneixements requerits per a realitzar l’assignatura són, bàsicament, matemàtiques i física nivell mig de batxillerat. Tot i que és recomanable haver cursat els batxillerats de tecnologia o ciències. També es pot realitzar l’assignatura havent realitzat matemàtiques durant el batxillerat. Això es fa extensiu als alumnes procedents de cicles formatius.
També és recomana tenir competències bàsiques d’electrònica i d’informàtica. Malgrat això, es farà un repàs a l’inici de l’assignatura per assegurar el nivell mínim dels prerequisits. També es proporcionarà material addicional pels alumnes amb un dèficit d’aquestes matèries, o per alumnes que vulguin reafirmar els seus coneixements previs.
La matèria se centra en els sensors i el procés de recollida d'informació obtinguda del món físic per a ser incorporat en el domini digital.
- Repàs de fonaments d'electrònica.
- Repàs de fonaments bàsics de programació.
- Conceptes dels sistemes d'instrumentació: Entrada / sortida, guany, filtrat, sensibilitat, resolució, quantificació, codificació, transducció, linealitat.
- Sensors i transductors. Principis de funcionament, tipus i característiques.
- Actuadors i interacció amb l'entorn.
- Sistemes de control per a sistemes d'instrumentació electrònica. Bucles i presa de decisions.
- Integració dels sistemes d'instrumentació, consum i connectivitat.
La metodologia docent a seguir està orientada a l’aprenentatge de la matèria per part de l’alumne de forma continuada. Aquest procés es fonamenta en la realització de tres tipus d’activitats que es desenvoluparan al llarg del curs: classes de teoria, classes de problemes i pràctiques de laboratori.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Classes de teoria: El professor subministrarà informació sobre els coneixements de l'assignatura i sobre estratègies per adquirir, ampliar i organitzar aquests coneixements. Es fomentarà la participació activa dels alumnes durant aquestes sessions, per exemple plantejant discussions en aquells punts que tinguin una càrrega conceptual més elevada.
Classes de problemes: Els alumnes hauran de participar activament per consolidar els coneixements adquirits resolent, presentant i debatent problemes que hi estiguin relacionats.
Pràctiques de laboratori: Els alumnes hauran de treballar en equips de dues persones per realitzar muntatges electrònics, respondre les preguntes relacionades i resoldre els problemes plantejats, posant en pràctica els coneixements treballats a les classes de teoria i problemes . Desprès hauran de presentar-les mitjançant informes escrits, on es valorarà l'ús de l'anglès, la capacitat de síntesis, i els raonaments i explicacions demanats.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 11 | 0,44 | 3, 4, 6, 9 |
Pràctiques | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Teoria | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats en grup | 12 | 0,48 | 5, 7, 8, 9 |
Entregues de problemes | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 6, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'informes | 12 | 0,48 | 3, 7, 8, 9 |
Estudi dels continguts | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 10 |
Preparació de les pràctiques de laboratori | 8 | 0,32 | 5, 8 |
Resolució de problemes | 17 | 0,68 | 3, 4, 5, 6, 9 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Avaluació continuada
Requisit : Nota mínima de 5 de mitjana dels dos parcials.
Nota mínima de 3 en cadascun dels dos parcials.
En cas que la nota mitjana dels dos parcials sigui inferior a 5, l’alumne s’haurà de presentar obligatòriament a l’examen final de síntesi per poder aprovar l’assignatura.
Requisit : Haver lliurat totes les activitats proposades (les no lliurades es qualificaran amb un No Presentat, NP)
Nota mínima de 5 de mitjana d’aquestes activitats.
Requisit: Nota mínima de 5 de mitjana de totes les pràctiques.
Assistència a totes les pràctiques.
Recuperació
Examen final de síntesi
No avaluables
En cas que no es faci cap lliurament, no s’assisteixi a cap sessió de laboratori i no es faci cap examen, la nota corresponent serà un “No Avaluable”. En qualsevol altre cas, els “no presentats” computen com un 0 per al càlcul de la mitjana ponderada que, com a màxim, serà 4,5. És a dir, la participació en alguna activitat avaluable implica que es tinguin en compte els “nopresentats” en altres activitats com a zeros. Per exemple, una absència en una sessió de laboratori implica una nota de zero per a aquella activitat. I el fet de no realitzar-la implicarà suspendre les pràctiques de laboratori, i per tant, l’assignatura.
Suspesos
La nota màxima que figurarà a l'expedient en cas de no superar l'assignatura per no complir algun dels requisits mínims exigits en els punts anteriors, serà de 4,5 com a màxim.
Revisions d'examen i activitats
Totes les activitats realitzades que computin per a la nota de l'assignatura es podran revisar per verificar-ne la seva puntuació. La revisió es realitzarà un dia i una hora concretes amb els professors corresponents a les activitats revisades, i que aquests indicaran amb antelació a través del campus virtual. Un cop passada la revisió, aquestes notes no podran tornar a ser revisades. Si no es pot assistir a una revisió, l'alumne ho haurà de notificar anticipadament i es procedirà a trobar una altre data a convenir entre alumne i professor/s. Només en cas de causa justificada es podrà realitar la revisió posteriorment a la data anunciada.
Repetidors
Els alumnes que repeteixin l’assignatura podran convalidar les pràctiques de laboratori, i se’ls hi conservarà la nota de l’any anterior. Per tal de convalidar les pràctiques, l’alumne haurà de contactar amb el professor responsable de les pràctiques i sol·licitar-ne la convalidació. Les pràctiques no es convalidaran dos anys seguits, per tant, un alumne que cursi aquesta assignatura per tercera vegada haurà de realitzar de nou les pràctiques.
La resta de notes de l’assignatura no es podran convalidar, i l’alumne haurà de repetir tots els treballs i exàmens de l’avaluació, com un alumne de primera matrícula.
Matrícules d’Honor
Les matrícules d’honor es concediran als qui obtinguin una nota superior o igual a 9 a cada part, fins al 5% dels matriculats segons ordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’n podran concedir en d’altres casos.
Còpies i plagis
Les còpies fan referència a les evidències de que el treball o l’examen s’ha fet en part o totalment sense contribució intel·lectual de l’autor. En aquesta definició s’hi inclouen també les temptatives provades de còpia en exàmens i lliuraments de treballs i les violacions de les normes que n’asseguren l’autoria intel·lectual.
Els plagis fan referència als treballs i textos d’altres autors quees fan passar com a propis. Són un delicte contra la propietat intel·lectual. Per evitar incórrer en plagi, citeu les fonts que feu servir a l’hora d’escriure l’informe d’un treball.
D’acord amb la normativa de la UAB, tant còpies com plagis o qualsevol intent d’alterar el resultat de l’avaluació, pròpia o aliena –deixant copiar, per exemple, impliquen una nota de la part corresponent (teoria, problemes o pràctiques) de 0 i, en aquest cas, un suspès de l’assignatura, sense que això limiti el dret a emprendre accions en contra dels qui hi hagin participat, tant a l’àmbit acadèmic com en el penal.
Tractament de les comeptències transversals
T04 (Transversal) - Prevenir i solucionar problemes, adaptar-se a situacions imprevistes i prendre decisions.
T04.00 - Prevenir i solucionar problemes, adaptar-se a situacions imprevistes i prendre decisions.
T05 (Transversal) - Avaluar de manera crítica el treball realitzat i demostrar esperit de superació.
T05.00 - Avaluar de manera crítica el treball realitzat i demostrar esperit de superació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats en grup | 20 % | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Activitats prèvies als laboratoris | 10 % | 4 | 0,16 | 3, 5 |
Examens | 50 % | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Informes de laboratoris | 20% | 8 | 0,32 | 7, 8 |
- ‘Instrumentación Electrónica’, Pérez, Álvaro, Campo, Ferrero, Grillo. Editorial Thomson.
- ‘Sensores y acondicionamiento de señal’, Ramón Pallás Areny. Editorial Marcombo - Boixareu