Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OT | 4 | 0 |
S'ha fet canvis en l'equip docent de l'assignatura, s'elimina a la professora Caterina Checa Jiménez (caterina.checa@uab.cat)
S'ha fet canvis en l'equip docent de l'assignatura, s'afegeix al professor Sergi Martínez Morato (sergio.martinez.morato@uab.cat)
Cap.
La finalitat de l'assignatura és proporcionar coneixements i destreses adequades per avaluar de manera crítica la literatura científica de les cures infermeres des d'una òptica interpretativa y/o fenomenològica .
Paradigmes de la investigació: positivista vs fenomenològic-interpretatiu.
Introducció a les metodologies interpretatives: etnografia, fenomenologia. Introducció a les metodologies crítiques: investigació-acció-participació. Tècniques de mostreig i saturació de la informació. Tècniques qualitatives de recollida de dades aplicades al procés de salut-malaltia-atenció. Anàlisis i codificació dades qualitatives. Criteris de rigor de la recerca qualitativa. Lectura crítica de la literatura científica amb metodologia qualitativa.
Les diferents metodologies d'aprenentatge vertebren l'assoliment tant dels continguts teòrics com de les destreses relacionades amb un pensament crític en la presa de decisions en els processos de salut-malaltia-atenció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES AULA (PAUL) | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
TEORIA (TE) | 12 | 0,48 | 2, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 7,5 | 0,3 | 1, 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 41,95 | 1,68 | 1, 3, 5, 6 |
Criteris d'avaluació: la qualificació final de l'assignatura és la mitjana ponderada de cadascuna de les activitats avaluatives: escrites i orals.
Totes les activitats d'avaluació escrites i oral, son de realització obligatòria, en cas de no presentar-se es qualificarà com a No Avaluable (NA) i es quantificarà com a zero (0).
La qualificació final de l'assignatura és la mitjana ponderada de les activitats d'avaluació, sempre i quan, la nota de cada una d'aquestes sigui igual o superior a 4 . En els casos que alguna de les activitats d'avaluació sigui inferior a 4, la nota numèrica resultant serà la mitjana ponderada segons el criteris anteriors sempre que sigui inferior a 5, o es fixarà en 4.8 sempre que la mitjana ponderada sigui superior a 5.
Definició de NO AVALUABLE: s'entendrà per No Avaluable (NA) aquella situació en la que l'estudiant NO es presenti al 50% o més de les activitats d'avaluació.
Revisió de proves: tenen dret a revisió de les proves d'avaluació tots els estudiants prèvia cita amb el professor. La revisió consistirà en una tutoria individual on es farà el feed-back amb l'estudiant en relació a la seva avaluació.
El tractament eventual de casos particulars: Es realitzarà a partir d'un comitè docent (format pel coordinador de l'assignatura, i 2 professors del departament experts en la matèria) ons'avaluarà la situació particular de l'estudiant i es prendran les decisions més adients.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluaciócontinuada es podran presentar a una prova de recuperació sempre i quan l'estudiant hagi estat avaluat de les dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Aquesta prova de recuperació inclourà tot el temari de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral de treballs | 45% | 0,17 | 0,01 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Proves objectives: ítems d'elecció múltiple | 50% | 0,33 | 0,01 | 1, 2, 4 |
Proves objectives: ítems d'elecció múltiple | 5% | 0,05 | 0 | 1, 2, 4 |
Biliografia Seleccionada
Bibliografia de consulta