Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | 2 |
No són necesaris
Al finalitzar l’assignatura l’alumne/a haurà de ser capaç de:
BLOC TEORIC
1. Cadena de valor en restauració
2. Anàlisis de les diferents ofertes gastronòmiques
3. Anàlisis de cartes
4. Creació d’una carta
4.1 Càlcul i fixació del Preu de Venda
4.2 Principis de Omnes.
4.3 El menú Ingineering.
4.4 Els sistemes de Costos, Direct Cost i Full Cost al departament de F&B.
5. Deontologia del Personal de servei/atenció al client
5.1 Càlcul d`efectius, a partir dels espais i depenent del model de servei.
5.2 Gestió del personal Manuals i Benvinguda
5.3 Gestió del personal II. Horaris i Vacances
6. Comercialització en restauració
BLOC PRACTIQUES RESIDENTS
La docència del bloc teòric-pràctic (docència a l’aula) es porta a terme a les aules al 2on semestre del curs, configurant el 20% de l’assignatura.
La docència del bloc pràctic (Pràctiques Residents / TPT’s) es desenvolupa al llarg de tot el curs a les instal·lacions de l’Hotel-Escola Campus, configurant el 80% de l’assignatura. Aquestes pràctiques, per motiu de les seves característiques, tenen uns torns i horaris diferents als de la docència a l’aula. Per a la realització d’aquestes pràctiques es requereix un coneixement prou ampli de la llengua vehicular al centre (comprensió oral i expressió oral i escrita) amb vocabulari específic del sector.
• Sessions de Pràctiques Residents (PR).
Al llarg de les diferents setmanes consecutives els alumnes subdividits en diferents grups que de dilluns a divendres i amb una dedicació diària de matí i tarda, realitzaran diferents activitats programades i participaran en la preparació i prestació dels diferents serveis de sala a les instal·lacions del Hotel Campus, per tal de consolidar els coneixements sobre les diferents activitats de restauració que es duen a terme en un establiment hoteler. Cal esmentar que en el decurs de la primera setmana s’inclouen els dies d’iniciació i per tant només s’organitzen activitats anomenades de contacte, és a dir, sense la presencia de clients (operativa) per tal d’afavorir un clima d’aprenentatge òptim.
- Sessions de preparació i prestació de servei. On amb la constant presencia per part del monitor, l’alumne realitza de forma rotativa una sèrie d’activitats en algun punt dels espais de restauració dels que disposa l’hotel. Per exemple: restaurant a la carta de l’hotel, serveis de coffe breaks, muntatges de salons, etc.
- Sessions de feed-back. On una vegada finalitzat el servei o l’activitat realitzada, el monitor i els alumnes reflexionen sobre el desenvolupament de l’operativa / activitat portada ca terme durant el dia. Els alumnes exposen les seves vivències i sensacions així com dubtes i el monitor dur a terme les aclaracions pertinents i comenta les mesures de rectificació.
• Sessions TPT.
Prèvia exposició i demostració dels continguts teòrics per part del monitor, l’alumne realitza personalment l’activitat anteriorment desenvolupada. Cal esmentar que aquestes sessions es realitzen fora de les instal·lacions de l’hotel, es a dir, a les aules especialitzades de que disposa l’escola per adequar-se l’equipament al desenvolupament d’aquests tipus d’activitats (aula de tast i aula de demostració).
• Visites externes (si s’escau).
Es realitzaran visites a empreses del sector i/o conferencies -demostracions de professionals. A partir d’aquestes dues activitats el professor proposarà una sèrie de treballs relacionats amb els temes tractats.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Resolució de problemes | 7,5 | 0,3 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 14, 16, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques residents | 65,5 | 2,62 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
Tutories | 4 | 0,16 | 2, 3, 4, 11, 13, 14, 16, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 16, 19 |
DUES OPCIONS D’AVALUACIÓ PEL 20% DE LA PART TEÓRICA
A ) CONTINUA AMB PROVA D’AVALUACIÓ FINAL:
El sistema d’avaluació s’organitza amb la presentació d’activitats autònomes (pràctiques, comprensió de textos individuals, treballs de grup i/o individuals, exposicions a l’aula, exercicis avaluadors -si s’escau-, etc.) més la prova final d’avaluació contínua d’interrelació i comprensió dels temes i conceptes teòrics treballats.
El professor titular de la matèria establirà, pel 20% de la part teórica, la relació d’activitats a realitzar, dates i periodicitat del lliurament, avaluacions, etc. El percentatge d’incidència sobre la nota final de tots els continguts objecte d’avaluació continua serà del 8% i el corresponent al de la prova final d’avaluació contínua un 12%.
Per poder seguir correctament aquest sistema d`avaluació continua es requereix un mínim del 80% d`entregues de les activitats i tasques encomenades en la periocitat establerta pel professor abans de la prova final d`avaluació continua
Els alumnes que no superin l’assignatura, mitjançant l’avaluació contínua, passaran a ser avaluats pel sistema d’avaluació única, no tenint en compte cap de les notes obtingudes
B) ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, que trobareu a la Programació Oficial del Centre.
C) RE-AVALUACIÓ:
Dia ihora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre.
AVALUACIÓ DE LA PART PRÀCTIQUES RESIDENTS 80%
Les pràctiques residents es divideixen en 2 parts:
- Part operativa, activitats operatives, servei i atenció al client en el Hotel Campus 35%
- Part funcional, projecte de desenvolupament d`un departament de F&B 45%
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats Aula | 1% | 3 | 0,12 | 1, 3, 7, 11, 12, 13, 18 |
Cas Pràctic | 7% | 22,5 | 0,9 | 2, 3, 4, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 |
Prova Avaluació | 12% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Pràctiques residents | 80% | 7 | 0,28 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
BIOSCA, DOMENEC. COMO DIRIGIR CON EXITO UN RESTAURANTE. Ediciones CDN, Madrid 1993
FELIPE GALLEGO, JESÚS. DIRECCION ESTRATEGICA EN LOS HOTELES DEL SIGLO XXI. McGraw Hill Interamericana. Madrid, 1996
MESTRES, JUAN R. TECNICAS EN GESTION Y DIRECCION HOTELERA. Editorial Gestion 2000. Barcelona, 2003
ORIOL AMAT i FERNANDO CAMPA, CONTABILIDAD, CONTROL de GESTION y FINANZAS de HOTELES. Editorial PROFIT. Barcelona, 2011.
ROCHAT, MICHEL. MARKETING Y GESTION DE LA RESTAURACION. Editorial Gestion 2000. Enero, 2001