Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | 2 |
No hi ha prerequisitis
L'assignatura de Direcció i Gestió de Cuina II pretén establir els paràmetres d'actuació perquè els alumnes de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar el departament de cuina d'un establiment hoteler des de la pràctica.
Així doncs, els continguts pràctics d'aplicació i teòric - pràctics configuren la major part de l'assignatura Direcció i Gestió de Cuina II.
El temps total de dedicació prevista, correspon al concepte de gestió i pràctica de cuina on s'inclouen les pràctiques de formació (pràctiques residents) entenent - les com activitats monitoritzades que es duen a terme a les instal·lacions de l'Hotel Campus, totes elles relacionades amb la preparació culinària i prestació del servei de cuina als diferents punts de venda com serien a la cafeteria (plats combinats), el restaurant de menú, el restaurant a la carta i el departament de banquets.
En finalitzar l'assignatura l'alumne / a haurà de ser capaç de:
BLOC TEÒRIC
1.- COSTOS DE CUINA
Fitxes tècniques i escandalls.
Minves.
2.- COSTOS DE SERVEIS
Esmorzars.
Dinars.
Còctels i aperitius.
Sopars de gala.
3.- CONTROL DE COSTOS
Compres.
Tipologies de productes.
Tècniques última generació.
4.- Control d'existències
Inventaris
Estoc mínim i màxim
BLOC PRÀCTIC (Pràctiques Residents / TPT s)
1.- Costos en cuina. Escandalls.
2. - Costos de serveis. Esmorzars, bufet, menús i Bbc.
3. - Control de costos. Anàlisi, gestió de compres, temporalitat, gammes de productes i eines de gestió.
4. - Control de la qualitat. Comunicats de consum, informes i analítiques.
5. - Seguretat a la cuina. Al·lèrgens, roba, eines i maquinària.
La docència del bloc teòric-pràctic (docència a l'aula) es realitza durant el 2n semestre del curs i configura el 20% de l'assignatura. Exposició del contingut teòric del programa de forma clara, sistemàtica i organitzada per part del professor (els alumnes tindran en el CAMPUS VIRTTUAL el temari bàsic dels temes). Es fomentarà, en tot moment, la participació de l'alumnat a l'aula. També s'organitzaran sessions pràctiques en què els alumnes hauran de realitzar activitats relacionades amb els continguts teòrics analitzats en les sessions magistrals.
La docència del bloc pràctic (Pràctiques Residents / TPT s) es desenvolupa al llarg de tot el curs en les instal·lacions de l'Hotel-Escola Campus i configura el 80% de l'assignatura. Aquestes pràctiques, per les seves característiques, tenen uns torns i horaris diferents als estipulats per a la docència a l'aula.
Sessions de Pràctiques Residents (PR).
Al llarg de les diferents setmanes consecutives els alumnes subdividits en diferents grups que de dilluns a divendres i amb una dedicació diària de matí i tarda, realitzaran diferents activitats programades i participaran en la preparació i prestació dels diferents serveis de cuina a les instal·lacions del hotel Campus, per consolidar els coneixements sobre les diferents activitats culinàries i de gestió que es duen a terme en un establiment hoteler. Cal esmentar que en el transcurs de la primera setmana s'inclouen els dies d'iniciació i per tant només s'organitzen activitats trucades de contacte, és a dir, sense la presència de clients (operativa) per tal d'afavorir un clima d'aprenentatge òptim.
- Sessions de preparació i prestació de servei de cuina. On amb la constant presència per part del monitor, i alumne realitza de forma rotativa una sèrie d'activitats en algun punt dels espais de cuina dels disposats a l'hotel.
- Sessions de feedback. On una vegada finalitzat el servei o activitat realitzada, el monitor i els alumnes reflexionin sobre el desenvolupament de l'operativa / activitat duta a terme durant el dia. Els alumnes exposen les seves vivències i sensacions així com dubtes i el monitor realitzar els aclariments pertinents i comenta les mesures de rectificació.
Sessions TPT.
Prèvia exposició i demostració dels continguts teòrics per part del monitor alumne realitza personalment l'activitat anteriorment desenvolupada. Cal esmentar que aquestes sessions es realitzen fora de les instal·lacions de l'hotel, és a dir, a les aules especialitzades de què disposa escola per adequar - se li equipament al desenvolupament d'aquest tipus d'activitats (aula de demostració).
Visites externes (si s’escau).
Es realitzaran visites a empreses del sector i / o conferències - demostracions de professionals. A partir d'aquestes dues activitats el professor proposarà una sèrie de treballs relacionats amb els temes tractats.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 11,25 | 0,45 | 4, 5, 6, 7, 11, 14, 15, 16 |
Resoluciò de problemes | 3,75 | 0,15 | 4, 5, 7, 8, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Practiques residents 7 TPT | 63,2 | 2,53 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17, 18 |
Tutories | 2 | 0,08 | 4, 5, 7, 8, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboracions de treballs | 4 | 0,16 | |
Estudi | 4 | 0,16 | 5, 6, 8, 9, 11, 14, 16 |
Avaluació continua. L'avaluació contínua consta del següent sistema:
BLOC TEÒRIC (Docència a l'aula) (20% DE LA NOTA FINAL)
a) La realització d'un cas pràctic (7%)
b) La realització d'una activitat pràctica (1%)
c) La realització d'una prova de consolidació de coneixements que inclou tota la matèria exposada a les classes magistrals (12%)
BLOC PRÀCTIC (Pràctiques Residents i TPT 's anuals) (80% DE LA NOTA FINAL)
Les pràctiques residents sónavaluades diàriament pel / s monitor / s. Es valoren els següents factors amb diferents percentatges d'incidència sobre el 80% final: Predisposició i interès en el servei, destreses i habilitats, capacitat d'aprenentatge, capacitat de treball en equip i capacitat d'iniciativa, així com el respecte a monitor i companys.
La uniformitat, la presència i assistència suposen factors correctors molt importants fins a l'extrem de poder qualificar amb un suspens la pràctica d'aquell dia. (Veure normativa al respecte).
Avaluació única. Examen final (tota la matèria)
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, que es troba a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà una única tipologia d'examen final, no hi ha diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l'avaluació contínua i aquells que no l'hagin seguit.
Re-avaluació.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Dirigida als alumnes que en l'avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d'aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Modalitat d'examen a definir pel professorat de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat práctica | 1.5% | 0,06 | 0 | 4, 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15 |
Cas practic | 7% | 0,45 | 0,02 | 4, 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15 |
Practiques residents | 80% | 61,25 | 2,45 | 1, 2, 3, 9, 10, 12, 13, 14, 17, 18 |
Prova avaluaciò | 1% | 0,04 | 0 | 7, 8, 9, 14, 15, 16 |
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA
- Cerra, Javier; Daurat, José A .; Jara, Diego; Garcia, Pedro I. (1997): "Gestió de Producció d'Allotjaments Turístics" - Col·lecció "Gestió Turística"; Ed. Síntesi; 552 pàgines.
- Daurat, José Antonio (1996): "Organització i Control d'Empreses a Hostaleria i Turisme"; - Col·lecció "Cicles Formatius FP Grau Superior Hostaleria"; Ed. Síntesi; 252 pàgines