Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisitis
L'assignatura de Direcció i Gestió de Cuina I pretén establir els paràmetres d'actuació perquè els alumnes de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar el departament de cuina d'un establiment hoteler.
Així doncs, els conceptes més teòrics de la direcció i la gestió de l'àrea de cuina configuren majoritàriament aquesta assignatura per poder aplicar-los a la pràctica amb posterioritat.
L'assignatura descriu l'estructura del departament i les àrees a gestionar, incidint principalment en la gestió d'espais i la gestió del personal que forma part del departament, així com la gestió de l'oferta. A partir d'aquests tres factors els alumnes aprenen a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel control de costos del departament.
En finalitzar l'assignatura l'alumne / a haurà de ser capaç de:
1.- LA CUINA
Organigrama. Job description.
2. - DISTRIBUCIÓ
Tipologies de cuina i les diferents partides.
3.- APPCC
Manipuladors, bones pràctiques.
Recepció mercaderies, producció i registres.
4.- DEFINICIÓ DE SERVEIS
Esmorzars: tipologies i continguts.
Dinars de treball, bufets i carta (gramatges, contingut).
Bosses especials: bufet, esmorzar-dinar.
Coffee Breaks: Matins i tardes.
Esdeveniments socials: aperitius, còctel, finger; casaments i comunions; batejos i aniversaris. Sopars de gala empreses (macro esdeveniments corporatius).
Sessions de classes magistrals. Exposició del contingut teòric del programa de forma clara, sistemàtica i organitzada per part del professor (els alumnes tindran a CAMPUS VIRTUAL el temari bàsic dels temes). Es fomentarà, en tot moment, la participació de l'alumnat a l'aula; es valoraran les seves aportacions, reflexions i dubtes. Es reforçarà aprenentatge amb la projecció de vídeos didàctics i lectura d'articles relacionats amb el temari.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 41 | 1,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Resoluciò de problemes | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 6, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 6, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboracions de treballs | 20 | 0,8 | 3, 4, 6, 7, 9, 11, 13 |
Estudi | 20 | 0,8 | 2, 4, 6, 7, 9, 11, 13 |
TRES OPCIONS D'AVALUACIÓ
A) CONTINUA AMB PROVA D'AVALUACIÓ FINAL:
El sistema d'avaluació s'organitza amb la presentació setmanal d'activitats autònomes (pràctiques, comprensió de textos individuals, treballs de grup i / o individuals, exposicions a l'aula, exercicis avaluadors, etc.) més la prova final d'avaluació contínua d'interrelació i comprensió dels temes i conceptes teòrics treballats.
El professor / a titular de la matèria establirà a principi de curs la relació d'activitats a realitzar, dates i periodicitat del lliurament, avaluacions, etc. amb el percentatge d'incidència sobre la nota final de tots els continguts objecte d'avaluació contínua, així com el corresponent al de la prova final d'avaluació contínua.
Els percentatges que s'aplicaran a cada part seran:
a) Prova final d'avaluació contínua valdrà un 50% de la nota final.
b) La realització dels exercicis pràctics proposats al llarg del curs i lliurats dins el termini fixat, valdran un 35% de la nota final.
c) La resta d'activitats d'aula tindran un valor del 15% de la nota final.
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ
Títol |
pes |
hores |
ECTS |
Resultatsd'aprenentatge |
examen teòric |
50% |
2 |
0.08 |
CE 4.2; CE 4.3; CE 5.1 CE 5.2; CE 6.1; CE 6.2. |
|
|
|
|
|
exercicis pràctics |
35% |
40 |
1.6 |
CE 28.1; CE 28.2 |
|
|
|
|
|
activitats aula |
15% |
7 |
0.28 |
CE 31.1; CE 31.2 |
|
|
|
|
|
Els alumnes / as que no superin l'assignatura, mitjançant l'avaluació contínua, passaran a ser avaluats pel sistema d'avaluació única, sense tenir encompte cap de les notes obtingudes.
B) ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, que es troba a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà una única tipologia d'examen final, no hi ha diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l'avaluació contínua i aquells que no l'hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ:
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Dirigida als alumnes que en l'avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d'aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Modalitat d'examen a definir pel professorat de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats aula | 15% | 7 | 0,28 | 7, 11 |
Examen teórico | 50 % | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 6, 9, 13 |
Exercicis pràctics | 35% | 40 | 1,6 | 1, 5, 8, 10, 12, 14, 15 |
- Cerra, Javier; Daurat, José A .; Jara, Diego; Garcia, Pedro I. (1997): "Gestió de Producció d'Allotjaments Turístics" - Col·lecció "Gestió Turística"; Ed. Síntesi; 552 pàgines.
- Daurat, José Antonio (1996): "Organització i Control d'Empreses a Hostaleria i Turisme"; - Col·lecció "Cicles Formatius FP Grau Superior Hostaleria"; Ed. Síntesi; 252 pàgines.