Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500258 Relacions Laborals | FB | 1 | 2 |
No es contempla cap pre-requisit.
Objectius
És una assignatura de primer curs, de caràcter introductori i conceptual
L'objectiu general:
Comprendre la relació entre els diferents processos psicosocials i la dinàmica de les relacions laborals, especificant i aprofundint en els diferents nivells: individual, grupal, organitzacional i contextual.
Objectius especìfics:
L'assignatura contempla els següents blocs de coneixement:
(metodologia docent)
La metodologia docent d’aquesta assignatura és variada i definida en funció dels objectius proposats:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
prāctiques i seminaris d'aula | 10 | 0,4 | 7, 9, 11, 14 |
visionat de documents i films | 7,5 | 0,3 | 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboraciķ i presentaciķ del projecte | 25 | 1 | 2, 4, 5, 6, 10, 11, 14 |
resoluciķ de casos prāctics | 15 | 0,6 | 3, 6, 13 |
simulacions i jocs de rol | 15 | 0,6 | 1, 13 |
Tipus: Autōnomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 3, 6, 9, 12, 13 |
lectura de llibres i textos | 20 | 0,8 | 1, 3, 9 |
redacciķ d'informes | 15 | 0,6 | 5, 11, 13 |
L'avaluació continuada té els següents objectius fonamentals:
L'avaluació es realitzarà al llarg de tot el curs amb una part grupal i una altra individual. Es fixará un cronograma de manera setmanal amb totes les activitats del curs. Aquest cronograma es podrà visualitzar abans del començament de les classes.
Avaluació en grup: 40%
En aquesta part s'avalua el treball realitzat en grup i l'assoliment de les competències CT2, CT4 i CT7.
Per fer aquesta avaluació es compta amb els següents instruments: (1) documentació lliurada pels estudiants d'un projecte escrit què és farà al llarg del curs; (2) presentació i defensa d'un pòster on és representa gràficament el treball escrit; (3) actuació realitzada en les pràctiques i dinàmiques grupals.
Avaluació individual: 60%
En aquesta part s'avaluarà individualment els coneixements científico-tècnics de la matèria assolits per l'alumne, així com la seva capacitat d'anàlisis i síntesi.
L'avaluació individual es porta a terme mitjançant (1) prova escrita que es realitza al final del curs (on la nota minima per tal de poder fer mitjana és de 4,5), i en les dates que s'especifiquen a l'annex (2) informe escrit final corresponent a les pràctiques.
Reevaluació: La reevaluació es podrà fer només amb els següents suposits i no serveix en cap cas per a pujar nota:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentaciķ del projecte (avaluaciķ grupal) | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 14 |
Prova escrita (avaluaciķ individual) | 50% | 2,5 | 0,1 | 3, 6, 7, 8, 9 |
Prāctiques (avaluaciķ grupal i individual) | 20% | 7,5 | 0,3 | 4, 5, 6, 9, 11, 14 |
Bibliografia bàsica:
Alcover, C Et al (2004) Introducción a la Psicología del Trabajo. Madrid: McGraww-Hill
Ibáñez, T (Coord.) (2003) Introducció a la psicologia social. Barcelona: EDIUOC
Izquierdo, M. Jesús (1998) El malestar de la desigualdad. Valencia: Cátedra
Izquierdo, M Jesús (2001) Sin vuelta de hoja: sexismo, placer y trabajo. Barcelona: Ed. Bellaterra
Lamberth, J (1986) Psicología Social. Madrid: Ediciones Pirámide
Peiró, J.M. (1986) Psicologia de la Organización.Madrid. UNED
Varela, N. (2013) Feminismo para principiantes. Barcelona: Zeta Bolsillo
Bibliografia complementaria:
Eyben, R. y Turquet, L. (2013). Feminims in Development Organizations: Change from the Margins: Practical Action Publishing; edition: UK
Gasalla, J.M. (2005). La nueva dirección de empresas y el directivo. Pretics Hall. Madrid.
Ibáñez,T. (1988). Aproximaciones a la Psicología Social<spanstyle="font-family: Arial, sans-serif;">: Barcelona. Sendai.
Martín, A. (1995). Flexibilidad y relaciones laborales. Estrategias empresariales y acción sindical. Consejo Económico y Social: Madrid.
Martín-Quirós, M.A y Zarco, V. (2009). Psicología del trabajo, de las organizaciones y de los Recursos Humanos. Un área abierta a la reflexión. Pirámide: Madrid.
Myers,D.G. (1987). Psicología Social. México: MacGraw Hill.
Tirado, F., Baleriola, E., Gálvez, A. (2017). Critical Management Studies. Hacia unas organizaciones más éticas y sostenibles. Editorial UOC: Barcelona