Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502533 Estudis Francesos | FB | 1 | 2 |
No s’escau.
L’assignatura Francès Instrumental forma part de la formació bàsica dels estudiants del grau d’Estudis Francesos (així com dels estudiants dels Graus d’Estudis de francès i català, Estudis de francès i espanyol, Estudis de francès i anglès i Estudis de francès i clàssiques). Com a assignatura de formació bàsica és un assignatura que obligatòriament s’ha de cursar.
L'objectiu d'aquesta assignatura es aprofundir la formació en llengua francesa instrumental de l'estudiant a través de la producció de documents de diferent tipologia en llengua francesa actual i comprensió de documents autèntics de diferent tipologia en llengua francesa actual (A2+/ B1).
Els continguts tractats en aquesta assignatura estan igualment orientats a dotar als estudiants de les eines necessàries per l'accés als continguts de les matèries de caire lingüístic literari i cultural previstes en cursos posteriors.
El curs pretén desenvolupar una sèrie de competències no només lingüístiques sinó també socioculturals així com una aptitud per aprendre a aprendre. El desenvolupament d’aquestes competències es farà mitjançant la pràctica oral i escrita de la llengua que engloba tots els seus aspectes (comunicatius, gramaticals, lèxics…). Els diferents objectius funcionals, lingüístics i culturals s’estructuraran al voltant de tres grans eixos: la descripció, la narració i l’argumentació.
Algunes de les competències que l’estudiant assolirà són les següents:
L’assignatura de Francès Instrumental és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
Es treballarà amb documents autèntics en llengua francesa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva | 25 | 1 | 1, 2, 5, 8 |
Exercicis práctics | 20 | 0,8 | 1, 5, 8, 9, 10 |
Lectura comprensiva de textos | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 1, 3, 5, 7, 9, 10 |
Exercicis práctics i redacció de treballs | 50 | 2 | 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
L'avaluació del curs serà contínua, i inclourà la feina feta al llarg del curs, tant les diverses proves com els treballs lliurats durant tot el semestre. Els estudiants seran informats a través del Moodle de les dades i l'hora de la revisió de les qualificacions.
- Es considerarà com a 'no avaluable' si l'alumne ha lliurat menys d'un 30% dels treballs assignats al curs i ha realitzat menys del 30% de les proves obligatòries. Per tant, si l'alumne ha fet més d'un 30% de cada part, se l'avaluarà.
- La recuperació sols s'oferirà a aquells estudiants que, havent fet l'avaluació contínua, hagin suspès o no hagin lliurat alguns dels treballs (sempre i quan hagin lliurat més de 2/3 parts dels treballs assignats) i vulguin recuperar-lo. Algunes tasques no es poden repetir (participació a classe, presentacions orals, exercicis fets a classe). Tampoc no és possible presentar-se a la reavaluació per millorar nota. D’ altra banda, per aprovar la matèria, cal haver aprovat les dues parts de l’assignatura, tant l’oral com l’escrit. La nota mínima per tenir dret a reavaluació és de 3,5/10. La modalitat de la recuperació dependrà de cada cas podent consistir per exemple, en un lliruant de treball o en una prova presencial (oral i/o escrita).
- El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d'Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), iés una ofensa greu.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
- Casos particulars: Els estudiants francòfons hauran de complir les mateixes condicions d'avaluació que la resta d'estudiants. La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d'avaluació recau exclusivament en l'estudiant.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques proposades a classe o al Moodle | 35 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Participació a les activitats de classe | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10 |
Proves d'avaluació formativa | 50 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
MAHEO-LE COADI, M.; MIMRAN, R. et POISSON-QUINTON, S. (2002) Grammaire expliquée du Français. Paris: CLE International.
HUET-OGLE, C., BOULET, R. et POISSON QUINTON, S. (2003) Grammaire expliquée du français. Cahier d'exercices. Paris: CLE International.
BESCHERELLE (1991) L'art de conjuguer : Dictionnaire de 12 000 verbes. Hurtubise HMH: La Salle
GOLIOT-LÉTÉ, A. et MIQUEL, C. (2004) Vocabulaire progressif du français - Niveau intermédiaire (Livre + CD audio). CLE International.
LARGER, N. et MIMRAN, R. (2004) Vocabulaire expliqué du français - niveau intermédiaire- CLE International.
BOULARES, M. & FREROT, J-L. (2012) Grammaire progressive du français (avec livret de corrigés), Clé International, Paris.
DESCOTES-GENON,C., MORSEL,M.H., RICHOU,C., (2010) L’exercisier: l’expression française pour le niveau intermédiaire. PUG.
AKYÜZ, A. ; BAZELLE-SHAHMAEI, B.; BONENFANT, J. et GLIEMANN, M.-F. (2006) Les 500 Exercices de Grammaire A2 - Livre + corrigés intégrés
REY, A., REY-DEBOVE, J., Dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française : Petit Robert 1. (dernière édition).
http://apprendre.tv5monde.com/es
http://www.larousse.fr/
http://phonetique.free.fr/