Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501925 Cičncia i Tecnologia dels Aliments | OB | 4 | A |
Per poder cursar aquesta assignatura els estudiants hauran de tenir superats 168 crèdits ECTS del pla d’estudis.
És requisit tenir superat tot el 1r curs acadèmic i es recomana haver superat el 2n curs del grau.
L'objectiu fonamental es adquirir integradament les competències transversals del grau, les competències específiques del qual s’adquireixen cursant la resta de matèries bàsiques i obligatòries
El TFG es basa en temes relacionats amb qualsevol de les matèries o les temàtiques de l'àmbit de la ciència i la tecnologia dels aliments. El seu contingut ve marcat per l’oferta de temes, renovada anualment.
El treball serà dut a terme, de manera autònoma i individual, per l'estudiant, sota la supervisió d'un tutor.
Es contemplen tres tipologies de TFG:
a) Treball de revisió bibliogràfica
b) Treball experimental
c) Treball de divulgació
d) Treball d'aprenentatge i servei (APS)
El llistat de mínims que s’ha d’incloure en el TFG és:
a) Treball de revisió bibliogràfica: Resum argumentat sobre l’actualitat d’un tema determinat sobre alguna de les àrees de coneixement del grau.
Haurà d’incloure els següents apartats:
b) Treball experimental: Proposta d’un projecte de recerca sobre un tema relacionat amb alguna de les àrees de coneixement del grau.
Haurà d’incloure els següents apartats:
c) Treball de divulgació: elaboració divulgativa d’un tema científic d’interès social adreçat al públic general o a estudiants de nivells educatius no universitaris. Haurà d’emprar llenguatge culte però comprensiu.
Haurà d’incloure els següents apartats:
Dins d’aquesta tipologia també s’inclouen els treballs d’edició de la viquipèdia: elaboració d’un article a la viquipèdia sobre un tema d’alguna de les àrees de coneixement del grau. Aquest tipus de treballs hauran d’emprar un llenguatge formal que respecti les normes d’estil de la viquipèdia incloent la neutralitat del contingut i la citació de les fonts d’informació i haurà d’incloure els següents apartats:
d) Treball d’aprenentatge servei: participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat social real relacionada amb alguna de les àrees de coneixement del grau. Aquesta modalitat inclou la realització d’un servei comunitari amb una entitat sense ànim de lucre. Haurà d’incloure els següents apartats:
El llistat de temes s'elaborarà a partir de les propostes fetes pels professors que imparteixen docència al grau. Un cop aprovats per la comissió del centre pel TFG (CCTFG), la Facultat els farà públics a finals de juliol a través de la seva pàgina web, juntament amb la informació sobre el procés de sol·licitud.
El TFG serà realitzat per l'estudiant, de manera autònoma i individual, sota la supervisió d'un tutor/a. El TFG està relacionat amb qualsevol de les matèries o les temàtiques de l'àmbit de la ciència i tecnologia dels aliments. El seu contingut està en funció de l'oferta de temes, renovada anualment. El primer període de sol·licitud d'assignació de temes tindrà lloc durant el mes de setembre, i el segon durant el mes de febrer. La sol·licitud es farà mitjançant un formulari online a través de la pàgina sia.uab.cat on cada alumne matriculat hi farà constar les seves preferències (màxim 5).
El professor responsable de l'assignatura assignarà els temes sol·licitats i els tutors corresponents tenint en compte l'ordre de preferènciesde cada estudiant i utilitzant com a criteri, en cas de conflictes, l'expedient acadèmic i el nombre d'ECTS superats. Un cop finalitzat el procés, el llistat d'assignacions serà publicat al web de la Facultat a finals de setembre i durant el mes de febrer (pels matriculats en el 2n període). També es contempla la possibilitat de que un estudiant proposi un tema del seu interès a un professor concret. Si aquest l'accepta, haurà de realitzar la proposta al responsable de l'assignatura qui l'eleva a la Comissió del centre pel TFG. Si és finalment acceptada, s'assignarà directament a l'estudiant que ha realitzat la proposta.
La metodologia del TFG consisteix en sessions de supervisió, treball autònom i activitats d’avaluació.
Hi haurà una sessió informativa prèvia amb tots els estudiants (via Teams), en què el responsable de l’assignatura explicarà el seu funcionament. Durant el primer semestre es programarà un curs Moodle amb tres mòduls: Fonts d’informació, Drets d’autor i Mendeley. Finalitzat el període habilitat per a fer el curs es programarà una sessió via Teams de resolució de dubtes.
Les sessions de supervisió són les reunions amb el tutor (tutories), on s’exposaran els avançaments en el treball, de manera que se’l pugui avaluar i, si s’escau, corregir, així com plantejar dubtes o preguntes al tutor. Aquestes tutories, presencials i obligatòries, seran tres. Cal remarcar que el tutor avaluarà el grau d’autonomia de l’estudiant. A l'inici hi ha d'haver una reunió prèvia (no avaluable) amb el tutor per tal de definir l'enfoc del treball, objectius, metodologia, fonts d'informació, etc. En aquesta reunió prèvia es fixarà el calendari de reunions i les tasques a realitzar per a la reunió inicial.
En totes les tipologies de treball, el material que caldrà presentar és
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Eines documentals per elaborar TFG | 2 | 0,08 | 3, 11 |
Sessiķ informativa prčvia | 1 | 0,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Cerca d'informaciķ i/o activitat prāctica | 50 | 2 | 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11 |
Estudi i elaboraciķ de la informaciķ, i desenvolupament del projecte | 52 | 2,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11 |
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 4, 7, 9, 10 |
Tipus: Autōnomes | |||
Presentaciķ i defensa del treball | 0,5 | 0,02 | 2, 4, 5, 7 |
Redacciķ del treball | 37 | 1,48 | 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 |
L’avaluació, la faran el tutor (50% de la nota) i la comissió d’avaluació (l’altre 50%), els quals valoraran la memòria escrita, el portafoli i el pòster.
El professor-tutor del TFG avaluarà numèricament els indicadors especificats en el seu full de rúbriques (memòria i portafoli), que omplirà després de cada reunió. El pes de la valoració del tutor serà del 50% en la nota final del TFG. La reunió inicial tindrà un pes del 10% (que inclourà l'assistència al seminari d'eines documentals), la reunió de progrés del 25% i la reunió final, un 25%. El 40% restant vindrà donat per l'avaluació que faci el tutor de la Memòria final dipositada.
El dia de la presentació del TFG es projectarà el pòster a la pantalla. L’alumne haurà de fer una breu exposició del tema (màxim 5 minuts) i respondre a les preguntes formulades pels membres de la Comissió d’Avaluació. Cada membre de la Comissió valorarà numèricament cadascun dels indicadors que contingui el full de rúbriques corresponent a la presentació del TFG (memòria, pòster, presentació i defensa). El pes de la valoració de la Comissió d’avaluació del TFG serà del 50% en la nota final del TFG. En cas de no assistir a les reunions d'avaluació amb el tutor o no presentar la memòria es considerarà no avaluable.
Hi haurà la possibilitat de dos convocatòries de presentació, que l’estudiant, d’acord amb el tutor, escollirà: febrer i juliol.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat queimposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pōster, presentaciķ oral del treball i defensa | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 7, 9 |
Realitzaciķ curs Moodle | 0.05% | 0 | 0 | 3, 11 |
Tutoria - Documentaciķ escrita (memōria, portafoli) | 49.95% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
No hi ha bibliografia específica