Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 | 0 |
L'alumnat ha d'haver aprovat l’assignatura de Teoria i Estructura de les Relacions Públiques.
(Atenció: la docent és provisional)
Presentar a l’alumnat les relacions públiques des de diferents i disruptives perspectives, així com el valor que aporten al negoci les estratègies de comunicació empresarial.
Desenvolupar l’esperit crític necessari per conèixer i analitzar en profunditat negocis, productes, serveis i empreses de sectors diversos de manera que sigui possible construir-ne accions de RRPP concretes.
Comprendre la funció de les relacions públiques com a eina de comunicació efectiva per tot tipus d'organitzacions.
Les classes seran molt dinàmiques, amb molts casos pràctics, debat participatiu, exercicis i poc contingut teòric. En ocasions portarem la realitat a l’aula.
El sistema d’aprenentatge es centrarà en el learning by doing o learning on the job. Hi haurà diverses sessions amb la presència de professionals convidats d’empreses que presentaran casos reals. A partir d'aquests exemples l'alumnat farà un treball a classe que es podrà complementar a casa abans d’entregar-lo al professorat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques de classe | 40 | 1,6 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
El·laboració projecte de RRPP de l'assignatura | 50 | 2 | 3 |
Assistència i participació 10%
Treball en grups 50%
Pràctiques de classe 40%
Treball en grups
Pla de relacions públiques per una empresa (el professor escollirà la marca). El projecte serà defensat per l'alumnat al final del semestre a l’aula en format presentació d’agència. El treball es presentarà en PowerPoint en una exposició de no més de 30 minuts per grup.
Caldrà adjuntar una memòria en Word en la que constarà com s’ha realitzat la proposta, els dubtes que el treball plantegi en la seva elaboració i les solucions aportades. Articles que posin en context l’empresa, estratègia, calendari, accions, objectius, pressupost, etc.
El professorat tindrà en compte la qualitat dels conceptes exposats, la oratòria i seguretat en l’exposició, la originalitat en la posada en escena i, entre d’altres, la identitat visual de la presentació en el seu conjunt.
Aquell alumnat que obtingui una nota de 3,5 punts podrà presentar-se a la reevaluació per mitjà d'un treball de projecte de RRPP. El projecte el definirà el professorat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3 |
Projecte de RRPP per l'assignatura. Pla de comunicació i RRPP de temàtica de lliure elecció. | 50% | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Treball a classe en casos reals (empreses, etc.)de RRPP en format de "realitat a l'aula". | 40% | 13 | 0,52 | 1, 2, 3 |
Bibliografia per ordre d'interès:
COMUNICACIÓN INSTITUCIONAL PARA PERIODISTAS
Manual práctico de comunicación y relaciones públicas
BURGUEÑO, J.M.
UOC 2014
CONCEPTOS FUNDAMENTALES EN LA PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA DE LAS RELACIONES PÚBLICAS
MATILLA, K.
UOC 2009
LAS AUDITORÍAS DE LAS RELACIONES PÚBLICAS
CUENCA FONTBONA, J.
UOC 2012
LES RELACIONS PÚBLIQUES
XIFRA, J.
UOC 2006
MANUAL DE RELACIONES PÚBLICAS E INSTITUCIONALES
XIFRA, J.
TECNOS 2012
PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA DE LAS RELACIONES PÚBLICAS
XIFRA, J.
PAIDÓS 2005
CAMBIO SOCIAL Y RELACIONES PÚBLICAS
MATILLA, K.
UOC 2014
REDACCIÓN EN RELACIONES PÚBLICAS
FERNÁNDEZ CAVIA, J. / HUERTAS ROIG, A
PRENTICE-HALL 2009
RELACIONES PÚBLICAS Estrategias y Tácticas. 10 Ed.
WILCOX, D.L../ CAMERON, G./ XIFRA, J.
ADDISON WESLEY LONGMAN 2012
RELACIONES PÚBLICAS Conceptos, práctica y crítica
L´ETANG, J.
UOC 2009
RELACIONES PÚBLICAS 2.0 Cómo gestionar la comunicación en el entorno digital
ACED, C.
UOC 2013
RELACIONES PUBLICAS Y GABINETES DE COMUNICACIÓN
ULLOD, A.
TIRANT LO BLANCH 2014
TÈCNIQUES DE LES RELACIONS PÚBLIQUES
XIFRA, J.
UOC 2007
http://rrppycomunicacion.blogspot.com.es/search/label/manuel%20castells
http://carolinarondon.com/que-son-las-rrpp-2-0/
http://blog.comunicas.es/2012/11/periodista-2-0-y-bloggers/
http://blog.comunicas.es/2011/08/la-trinidad-panes-creativos-un-negocio-familiar/
http://esic.edu/actualidad/files/2013/11/ELPERIODICO191113.pdf
http://www.dircomnews.com/me-encanta-el-olor-de-los-mails-borrados-por-la-manana/
http://winred.com/marketing/que-debo-exigirle-a-mi-agencia-de-prensa/gmx-niv115-con14963.htm
http://www.topcomunicacion.com/noticia/4312/los-secretos-claves-de-la-organizacion-de-eventos
http://www.dircomnews.com/los-10-pasos-que-tu-negocio-deberia-dar-para-salir-en-los-medios/
http://www.dircomnews.com/en-comunicacion-el-cliente-siempre-tiene-la-razon/