Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | 2 |
L'assignatura forma part de la matèria de Teoria i Estructura de la Publicitat i les Relacions Públiques, en bloc amb altres assignatures com: Teoria i Estructura de la Publicitat, Teoria i Estructura de les Relacions Públiques, Actualitat en Publicitat i Relacions Públiques. Objectius formatius de l'assignatura: Introduir els alumnes en l'estudi estructural del conjunt del sistema publicitari contemporani. Donar a conèixer la dimensió economicofinancera dels mitjans convencionals i no convencionals que defineixen els diferents ecosistemes comunicatius. Mostrar als alumnes diferents tècniques de comunicació a aplicar en funció dels objectius de màrqueting i comunicació que persegueixi una organització, com: Publicitat, Product Placement, Màrqueting Relacional, Promocions, Street Màrqueting, Ambient Màrqueting, etc. D'aquesta manera, els alumnes tindran una visió integral de les possibles estratègies comunicatives que formen part dels sistemes publicitaris contemporanis. En l'assignatura es treballaran també les tècniques de presentació, amb l'objectiu de millorar les habilitats comunicatives dels alumnes orientades cap a la defensa d'un projecte davant d'un client, sent aquest un valor important en tot professional de la publicitat.
Tema 1.- La publicitat integrada en el procés de màrqueting. 1.1.- Objectius de màrqueting i objectius de comunicació. 1.2.- L'establiment d'objectius qualitatius i objectius quantitatius. 1.3.- Players del sistema publicitari (anunciant, consumidor, agència, mitjans de comunicació).
Tema 2.- Classificació dels mitjans: convencionals i no convencionals. 2.1.- Tècniques de comunicació que entrarien per classificació. 2.2.- Anàlisi de dades d'inversió publicitària. Evolució i tendències. 2.3.- Estacionalitat de la inversió. 2.4.- Reflexió sobre les circumstàncies que han portat als canvis en els sistemes publicitaris. Tema 3.- Tècniques de comunicació publicitaria. Aplicació en funció dels objectius de màrqueting. Motius d'aparició de noves tècniques. Els canvis en els sistemes publicitaris actuals. 3.1.- Promoció 3.2.- Màrqueting Relacional 3.3.- Street màrqueting, dance màrqueting, ambient màrqueting 3.4.- Branded Content 3.5.- Relació entre Publicitat i Publicity. 3.6 - Màrqueting sensorial 3.7 - Marxandatge
Metodologia docent: - Sessions teòriques presencials en què s'intentarà acostar al alumnat al coneixement dels sistemes publicitaris contemporanis. Exemples i casos. - Seminaris, amb activitats pràctiques, comptant amb un treball previ per part del alumnat i l'aplicació dels coneixements teòrics adquirits. - Treball autònom per part del alumnat (recerca de fonts d'informació, anàlisi, establiment d'estratègies, lectures, realització i presentació d'un projecte). El alumnat treballará al llarg de l'assignatura en equips tancats.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial teorica | 36 | 1,44 | 2, 3, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen | 3 | 0,12 | 2, 3, 6 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 3, 6 |
Tutoria | 3 | 0,12 | 2, 3, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Fonts de documentació, lectures i treball | 72 | 2,88 | 2, 3, 6 |
El sistema d'avaluació que se seguirà en l'assignatura és el següent: - Realització de treballs en grup (50%) sobre la qualificació final - Assistència seminaris (10%) sobre la qualificació final - Examen tipus test (40%) sobre la qualificació final Per superar l'assignatura s'han d'aprovar tant el treball com l'examen, sense això no es fa mitjana. L'assistència als seminaris és de caràcter obligatori (mínim 80% assistència), i no és recuperable la seva realització ni assistència. En el cas de suspendre el treball en grup o algun dels seminaris, l'alumne haurà de rectificar aquells punts incorrectes i presentar-lo degudament millorat. En aquest cas, la nota màxima a obtenir en la recuperació seria d'aprovat (5 o 6). Si l'alumne suspèn l'examen podrà presentar-se a la reavaluació, podent obtenir una nota màxima d'aprovat (5 o 6). L'alumne que desitgi millorar la nota de la primera convocatòria de l'examen haurà de preparar una bibliografia específica (a consultar amb l'equip docent). La nota definitiva seria l'última obtinguda, independentment que aquesta fos inferior a la primera.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantaciód’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència Seminaris | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treballs | 50% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
BIBILIOGRAFÍA OBLIGATORIA
Llibre en línia | 2017
Ferrer Lorenzo, Ignasi;Medina Aguerrebere, Pablo;Asociación Española de A...
eBook | 2014
Jiménez Morales, Mònika, autor
Llibre en línia | 2017
Llibre en línia | 2019-05-
Rodríguez del Bosque, Ignacio A.
Llibre en línia | UOC | 2013
Els alumnes/as podran consultar les variacions de la bibliografia obligatòria al campus virtual al inici del període docent.
BIBLIOGRAFIA OPTATIVA
- Arnold, D. Cómo gestionar una marca. Ed. Parramón.
- Crainer, S. El verdadero poder de las marcas. Eresma & Celeste Ediciones.
- García Uceda, M. Las claves de la publicidad. Ed. ESIC.
- González Lobo, M.A. Curso de Publicidad. Eresma & Celeste Ediciones.
- Lane Keller, Kevin. Administración Estratégica de Marca. Branding. Ed. Pearson.
- Ortega, E. La comunicación publicitaria. Ed. Pirámide.
- Rodriguez del Bosque, I. Dirección Publicitaria. Editorial UOC