Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 | 1 |
Els contemplats en el Pla Docent.
En la seva construcció, parlant en termes estructuralistes, s'han tingut en compte els següents objectius: 1.-La justificació científica de l'assignatura a partir de la integració dels fonaments d'altres disciplines. 2.-L'estudi dels diferents conceptes, clarificant les seves interrelacions i la seva validesa empírica, establint relacions causals entre els diferents objectes d'estudi. 3.-La comprensió dels diferents models de comunicació com els que ajuden a entendre el comportament de l'individu, especialment el relacionat amb l'adquisició i ús de béns i serveis. 4.-El coneixement dels destinataris dels missatges, tant des d'una perspectiva psicològica, com social i econòmica. 5.-La problemàtica del missatge, els seus objectius, el seu llenguatge i les diferents etapes des de l'emissió del missatge, la seva codificació, producció i interpretació o descodificació. 6.-Entendre les bases teòriques de la història de la publicitat; les diferents perspectives econòmiques, polítiques i socials. 7.-El coneixement dels mitjans de comunicació per a la difusió del missatge, un camp molt complex i important ja que són el vehicle o canal pel qual arriba la informació al receptor. 8.-La percepció i els efectes de la comunicació, analitzant la seva influència i efectivitat, ja que en un sentit cognitiu tota informació genera una resposta, tant perceptiva com afectiva en el receptor.
Tot això buscant una sensibilització dels estudiants en el desenvolupament de l'activitat de recerca, construcció, crítica de la publicitat, donant-los a conèixer les diferents formes i possibilitats d'orientació professional (el treball proposat anirà en aquest sentit).
TEMARI:
1. RELACIONS DE LA PUBLICITAT AMB EL MÀRQUETING
1. 1 Definició de màrqueting
1. 2 El màrqueting i la societat de consum
1. 3 Variables i determinants del màrqueting
1. 4 Les quatre variables del màrqueting-mix
2. FONAMENTS DE LA PUBLICITAT
2. 1 Definició de publicitat
2. 2 Característiques, tòpics i funcions de la publicitat
2. 3 Breu perspectiva històrica
3. FINALITATS DE LA PUBLICITAT
3. 1 Tipologia de la publicitat
3. 2 Objectius publicitaris
3. 3 Productes i serveis
3. 4 Imatge de marca
3. 5 Posicionament
4. L’AGÈNCIA COM A MODEL D’EMPRESA PUBLICITÀRIA
4. 1 Definició d’agència
4. 2 Funcions i tipus d’agència
4. 3 Organigrama d’una agència
3. 4 Pressupost i remuneració publicitària
5. LA CREATIVITAT
5. 1 Definició de creativitat
5. 2 Eix, tema, missatge
5. 3 Anàlisi del missatge
5. 4 Principals creatius
6. PROCÉS I REALITZACIÓ D’UNA CAMPANYA PUBLICITÀRIA
6. 1 Fases del procés
6. 2 El briefing i el contrabriefing
6. 3 Estratègies de comunicació i difusió
7. EL CONSUMIDOR I EL TARGET
7. 1 Definició de consumidor i de target
7. 2 El comportament del consumidor
7. 3 El pretest
7. 4 El post-test
8. LA DIFUSIÓ
8. 1 Els mitjans de comunicació com difusors de publicitat
8. 2 Els mitjans publicitaris
9. LA PLANIFICACIÓ DE MITJANS
9. 1 Públic objectiu i audiència
9. 2 Cobertura
9. 3 Altres conceptes
9. 4 Criteris generals de planificació de mitjans
10. LES RELACIONS PÚBLIQUES
10. 1 Definició de relacions públiques
10. 2 Característiques de les relacions públiques
10. 3 Breu perspectiva històrica
10. 4 Tipologia de les relacions públiques
Comença la primera classe essent online i la seguent presencial , així successivament.
La metodologia docent inclou activitats, dirigides, supervisads i autònomes. Es combinarà les classes
teòriques amb grups de debat a classe. Es faran també tutories per a la part pràctica de l'assignatura
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Autónomas | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Clases teóricas y seminarios | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisadas | 23,7 | 0,95 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
1.-EXAMEN TIPUS TEST: És un examen tipus test amb preguntes obertes o tancades. (40% de la nota final). La nota d'aquest examen (sigui quina sigui la nota) fa mitjana amb les notes dels tres treballs obligatoris.
2.-TREBALL INDIVIDUAL TEÒRIC SOBRE UN TEMA DEL PROGRAMA: L'alumne triarà el tema que cregui més convenient de el programa i farà un treball de recopilació d'informació (10% de la nota final)
3.-TREBALL INDIVIDUAL SOBRE CONCEPTES BÀSICS DE COMUNICACIÓ I MÀRQUETING: L'alumne, en base a uns conceptes donats pel professor, buscarà informació sobre cada un d'aquests conceptes. Representa el 10% de la nota final.
4.-TREBALL EN GRUP: Es triarà un producte o servei i es farà un projecte de comunicació i màrqueting per a una empresa real o fictícia (40% de la nota final)
Per superar l'assignatura és obligatori aprovar els tres treballs ressenyats en aquest document. També realitzar l'examen tipus test.
* El professor es reserva el dret de valorar l'actitud a classe. Aquesta valoració podrà repercutir o tenir incidència en la nota final
ACTIVITATS DE REVALUACIÓ.
Es podrà refer un treball suspès, però, hi haurà una penalització d'un punt sobre la nota final de l'assignatura. Si la feina no s'aprova en aquesta segona valoració l'assignatura quedarà suspesa.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen tipus test (preguntes obertes i tancades) | 40% | 2,4 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball en grup sobre la comunicació d'un producte o servei. | 40% | 2,4 | 0,1 | 2, 3, 5, 9 |
Treball individual sobre conceptes bàsics de comunicació i màrqueting. | 10% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball individual teòric sobre un tema del programa | 10% de la nota | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Aaker, David & Myers, John G. Management de la publicidad
Editorial Hispanoamericana, Barcelona 1989
Herreros Arconada, Mario La publicitat (Fonaments de la comunicació publicitària)
Editorial Pòrtic, Barcelona, 1995
Ortega Martínez, Enrique La dirección publicitaria
ESIC, Madrid, 1991
J.V. García Fernandez, J.García Crego, Teorias y Técnicas de la Manipulación Humana, Editorial Fragua, 2012
* El professor penjarà uns materials al campus virtual. Aquests materials conjuntament amb la bibliografia adjunta i les classes
teòriques entraran per l'examen.