Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | FB | 2 | 1 |
Els Contemplats en el Pla Docent.
S'espera que l'estudiant, al finalitzar el seu estudi sigui capaç de:
4.1. La percepció visual: la suggestió dels colors, formes i il·lustracions.
4.2. La percepció auditiva: elements sonors i musicals de la Publicitat.
4.3. La percepció química: el sabor i les olors de la publicitat.
5. Introducció al màrqueting sensorial.
6. Elements perceptius i representació del gènere en la Publicitat i les RRPP.
“El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere”
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, així com també la realització de tutories presencials.
La integració metodològica es portarà a terme a partir de la utilització de les aules MOODLE de UAB.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 6 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6 |
Les competències i l’assignatura s'avaluaran a través de les següents activitats:
a) AVALUACIÓ CONTINUADA: Per aprovar l'assignatura a l’avaluació continuada totes les avaluacions (Examen, Treball de Curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
b) RECUPERACIÓ: Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES a l'avaluació continuada. Les condicions per fer la recuperació són les següents:
Característiques de la recuperació:
Per aprovar l'assignatura després de la recuperació, totes les recuperacions de les activitats (Examen, Treball de Curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
La nota final obtinguda després de la recuperació es calcularà seguint els mateixos criteris que a l’avaluació continuada.
C) PUJAR NOTA: Podrà presentar-se a pujar nota l'alumnat que a l’avaluació continuada hagi obtingut una nota igual o superior a 8,5. Per pujar nota es farà un examen global de l’assignatura tipus test. Sila nota final aconseguida en aquest examen és superior a la nota final aconseguida a l'assignatura a l’avaluació continuada, es procedirà a pujar la nota; si és inferior, la nota final de l’assignatura serà la nota final aconseguida a l’avaluació continuada.
* L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 6 |
Participació i informes dels seminaris | 10% | 1,5 | 0,06 | 4, 6 |
Treball de curs | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Anarte Ortiz, Maria Teresa.(2008). Psicología aplicada a la publicidad y a las relaciones públicas. Universidad de Málaga. Servicio de Publicciones.
Añaños, Elena i altres. (2009). Psicología y Comunicación Publicitaria. Barcelona: Publicacions de la UAB. Manual bàsic de l'assignatura
Añaños, Elena. (1999). Psicologia de la atención y de la percepción. Guía de estudio y evaluación personalizada. Barcelona: Publicacions de la UAB. Edició electrònica en CD-ROM
Beltran, Rafael. (2005). La ambientación musical en radio y televisión. Selección, montaje y sonorización. Madrid: Instituto oficial de radio y televisión.
Cuesta Cambra, Ubaldo (2004). Psicología social cognitiva de la Publicidad. Madrid: Fragua Comunicación.
Goldstein, Bruce. (2012). Sensación y Percepción (8ª Edición). Thompson editorial.
Hernández-Callejón, Mario (2917). Marketing sensorial: un recorrido por todos los sentidos: estudio empírico aplicado al Marketing Olfativo. Ediciones EAE.
Jauset, Jordi (2014). Música y Cerebro. Una pareja saludable. Barcelona: Círculo Rojo.
Dorrian, Michael y Lucas, Gavin y (2006). Publicidad de guerrilla. Otras formas de comunicar. Barcelona: Gustavo Gili, S.A.
García, Silvia y Thomas, Helena (2011). Psicología aplicada a la publicidad. Editorial Dykinson, S.L.
Guijarro, Antonio y Muela, Clara (2003). La música en publicidad: la voz, los efectos y el silencio. Madrid: Dossat 2000 SL.
León, José Luis (1996). Los efectos de la publicitat. Barcelona. Ariel.
Manzano, Roberto y otras (2012). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Ed. Prentice Hall.
Ortega Martínez, Enrique (2004). La comunicación publicitaria. Madrid: Pirámide.
Pérez Fernández, Vicente, Gutiérrez, María Teresa y otros (2005). Procesos Psicológicos Básicos. Un análisis funcional. Pearson Educación.
Peris, Alfredo y Cuadrado, David (2007). Los 5 sentidos de la venta. Un camino sensorial para vender. Ed. Granica.
Santiago de Torres, Julio. (2006). Procesos Psicológicos Básicos (2º ed.). McGraw-Hill/Interamericana de España, S.A.
Sloboda, John (2014). La Mente Musical: La Psicología Cognitiva de la Música. Madrid: Machado grupo de distribución S.L.
Tudela, Pío. (2014). Percepción y Atención. Ed. Centro estudios Financieros.
LLIBRES ELECTRÒNICS:
Añaños, Elena.: Psicología de la Atención y de la Percepción. Guía de estudio y evaluación personalizada. Publicaciones de la UAB. Edición electrónica en CD-ROM.
Heller, Eva y Chamorro, Joaquín (2004). Psicología del color. Cómo actúan los colores sobre los sentimientos y la razón. Ed. Gustavo Gili.
Luna, María Dolores y Tudela, Pío (2011). Percepción Visual. Ed. Trotta
Sierra Vázquez, Vicente (2014). Psicología de la Percepción: prácticas. Ed. Síntesis.