Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 4 | 0 |
Coneixement bàsics de guió i llenguatge audiovisual, així com un mínim domini de software d'edició.
Conèixer:
Concebre i produir una peça audiovisual emprant alguna de les tècniques d'animació i d’infografia combinades per a la producció d’un missatge.
1. ANIMACIÓ
1.1.-Introducció a l’animació:
-formats
-tècniques
-vocabulari bàsic d`animació.
-principis generals de l’animació
1.2.- Diferents models pràctics d’animació com a productors de missatges
-material complementari
-amb entitat pròpia
-canals i plataformes (espais virtuals)
1.3.- La logística:
-mecanismes de control
-responsables del procés
-coordinació entre les diferents àrees que intervenen
-equip de producció necessari
2. INFOGRAFIA
2.1.-Introducció a la infografia:
-primeres infografies
-formats
-tècniques
2.2.- Diferents models pràctics de infografia com a productors de missatges
-material complementari
-amb entitat pròpia
-canals i plataformes (espais virtuals)
3. ELEMENTS COMUNS A DESENVOLUPAR
3.1.- LA PREPRODUCCIÓ
-Idea-Argument-guió
-Story-board (diferents models de story-board)
-La creació dels personatges (model sheets)
-La definició dels ambients
-El Concept Art
-L’Animatic o/leica reel
-Els layouts (escenaris i animació)
-El lipsing
3.2.- LA PRODUCCIÓ
-Backgrounds
-La direcció d’art i/o animació
-Animació
-Composició
3.3.- SONORITZACIÓ
-La música al dibuix animat
-Metodologia de treball
-Les locucions
-Els efectes
-Les mescles
3.4.- Comparativa entre les diferents tècniques
Processos comuns i elements diferencials
Les sessions teòriques es complementen amb altres de caràcter pràctic.
Al llarg de les primeres 9 sessions es realitzaran 4 exercicis de tipus individual per posar en pràctica diferents tècniques d'animació (ritme, arcs, anticipació, acceleració, frenada ...), processos intermedis en l'elaboració d'una infografia animada ( "Story-board "," animatic ").
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Al llarg de les darreres sessions, l'alumnat, en grups de tres o quatre desenvoluparan una peça d'infografia animada, d'almenys 2 minuts de durada, utilitzant les tècniques d'infografia i animació realitzades en les pràctiques individuals.
El professorat farà el seguiment de la producció mitjançant tutories, tres de les quals seran obligatòries i que s'aniran concretant a mesura que s'avanci en el projecte. En aquestes tres tutories, avaluables, s'haurà de presentar el material sol·licitat per tal de comprovar el correcte desenvolupament de la peça i poder solucionar els problemes sorgits així com assessorar en la producció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques | 35 | 1,4 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Creació d'una peça audiovisual de 2 minuts mínim | 60 | 2,4 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Treballs pràctics d'aplicació d'infografies i animacions | 30 | 1,2 | 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
visionat de material. Comentari i anàlisi de les tècniques utilitzades | 10 | 0,4 | 5 |
1) L'avaluació de l'assignatura es farà mitjançant la presentació d'una peça audiovisual (feta en grup), amb entitat pròpia (notícia, enquesta, peça divulgativa, informativa ....) I el lliurament del material que es vagi demanant referent a els processos de la producció de la peça (45% de la nota final)
2) Al llarg del curs hi haurà diversos lliuraments individuals i obligatòries de treballs pràctics (infografies i animacions) que serviran com a eina avaluadora (45% de la nota final).
3) El 10% de la nota final quedarà fixat per l'assistència i participació a les classes.
En funció dels resultats obtinguts entre els exercicis / pràctiques individuals i la peça en grup hi haurà un nou exercici per reavaluar els aspectes no superats. Aquesta reavaluació es farà en les dates previstes en el calendari acadèmic. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5 com a mínim.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
3 tutories obligatòries amb lliuraments parcials. Entrega projecte | 45% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Participació a les classes | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 5 |
Treballs pràctics d'aplicació d'infografies i animacions | 45% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
THE ANIMATOR’S WORKBOOK.STEP BY STEP TECHNIQUES OF DRAWN ANIMATION. Tony White. Watson.Guptill Publications. New York 1986
DIBUJOS ANIMADOS. EL DIBUJO DE HISTORIETAS A SU ALCANCE. Preston Blair. Evergreen. Barcelona 1999.
THE ILLUSION OF LIFE. Frank Thomas&Ollie Johnston. Abbeville Press-Publishers-New York 1981
ANIMATOR’S SURVIVAL KIT. Richad Williams. Faber&Faber. London 2001
THE COMPLETE ANIMATION COURSE. Chris Patmore. Barron’s Educational Series,Inc. Nueva ork 2003
LA IMAGEN ANIMADA: ANÁLISIS DE LA FORMA Y EL CONTENIDO DEL DIBUJO ANIMADO, Hipólito Vivar Zurita, Editorial Complutense, Madrid 1988
THE ART AND SCIENCE OF COMPUTER ANIMATION. Stuart Mealing, Intellect Books. Oxford 1992
LA MAGIA DEL DIBUJO ANIMADO (Actores del lápiz). Raúl García. Edicions De Ponent. Alicante 2000