Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 0 |
Tenir presents els conceptes exposats a l’assignatura Teoria dels Gèneres Audiovisuals.
Coneixements d’anglès per a les lectures i visionats.
Aquesta assignatura optativa de 6 ECTS forma part de la matèria Gèneres Audiovisuals, junt amb l’abans esmentada, Gèneres Televisius, Gèneres cinematogràfics, Gèneres interactius, i Programació en ràdio i televisió.
L’objectiu general és tenir els coneixements específics bàsics sobre el conjunt de convencions narratives i expressives que defineixen els diferents gèneres i formats de la Comunicació Audiovisual i la Publicitat, així com les rutines productives associades. En aquest cas concret, tot allò que fa referència a la producció i anàlisi dels gèneres i formats publicitaris.
- Introducció a la teoria dels gèneres publicitaris.
- Proposta tipològica de gèneres publicitaris.
- La importància del canal de vehiculació (especialment, els audiovisuals).
- Rutines productives associades.
- La influència de la normativa legal i els codis deontològics.
L’adquisició de coneixements i competències per part de l’alumnat es farà a través de diversos procediments metodològics que inclouen:
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes tèoriques | 15 | 0,6 | 1, 4, 6, 8, 11 |
Pràctiques laboratori | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 6, 8, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi | 82,5 | 3,3 | 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
El sistema d’avaluació és continuada que té tres parts diferenciades:
- Realització d’una producció publicitària (60% de la nota). Dues peces publicitàries (Recuperables)
- Prova avaluativa teòrica (20%). (Recuperables)
- Assistència, intervenció i pràctiques dels seminaris (20%) (No recuperable)
Per a la nota final de l’assignatura es farà la mitjana de les parts avaluables encara que una d’elles estigui suspesa (exigint-se un minin de un 3 de la part teòrica), però no si dues d’elles estan suspeses.
Les produccions o pràctiques suspeses abans del 4 de desembre de 2019 es tornaran a entregar a través de les aules virtuals el dia 11 de desembre. Els exercicis suspesos en posterioritat amb data 4 de desembre s’entregaran durant les setmanes de re avaluació. La prova avaluativa teòrica tindrà fixada una primera convocatòria al mes de desembre i una segona convocatòria fixada entre les tres darreres setmanes de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, intervenció i pràctica dels seminaris | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 |
Prova teòrica | 20 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Realització d'una producció publicitària | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Aaker, David. A. (2000) Construir marcas poderosas Gestión 2.000, Barcelona.
Bassat. Lluís. (2001) El libro rojo de la publicidad Plaza y Janés, Barcelona.
Cerviño, Julio (2002); Marcas Internacionales:Como crearlas y gestionarlas Ediciones Pirámide, Madrid.
Costa, Joan (2005) La imagen de marca, Barcelona Ed. Paidós Ibérica, Barcelona.
Fernández Cavia, Josep (2005). "Els formats no convencionals i la transformació del negoci publicitari a la televisió". Quaderns del CAC, Nº 22, pp. 21-34.
García-Clairac, Santiago (2005). Realización de spots publicitarios Córdoba: Almuzara.
García Guardia, Mª Luisa & Menéndez Hevia, Tania (2007). Fundamentos de la realización publicitària Madrid: Fragua.
García Uceda, Mariola (2001) Las claves de la publicidad ESIC editorial, Madrid.
Gómez Jiménez, Miguel Ángel (2002) ¿Qué hay en una marca? Dossat 2000, Madrid.
González Martín, Juan Antonio. (1996) Teoría general de la publicidad Ed. Fondo de Cultura Económica, Madrid.
Jiménez Zarco, Ana Isabel (coord.) Dirección de productos y marcas Ed. UOC, Barcelona 2004 pp.101-127.
Kapferer, Jean-Noël (1992) La marca ,capital de la empresa Expasión Deusto, Bilbao.
Kumar, Nirmalya y Steenkamp, Jan-Benedict E.M.(2007) La estrategia de las marcas blancas Deusto, Bilbao.
Moliné, Marçal. (1996) La comunicación activa: publicidad sólida Ed Deusto, Bilbao.
Moliné, Marçal. (2000) La fuerza de la publicidad McGraw Hill, Madrid
Nos, Eloísa. (2007) Lenguaje Publicitario y discursos solidarios Ed. Icaria, Barcelona.
O´Guinn Tomas, Allen Chris y Semenik Richard (1998) Publicidad Ed. International Thomson. México D.F.
Ortega Martínez, Enrique. (1991) La dirección publicitaria Ed. Esic, Madrid
Roberts, Kevin. (2005) Lovemarks, Barcelona, Urano
Russell, Thomas; Laney, Ronald; y Whitehill, King (2005) Publicidad Ed. Pearson, Madrid
Segarra, Toni (2009). Desde el otro lado del escaparate. Madrid: Espasa.
Solana, Daniel (2010). Postpublicidad: Reflexiones sobre una nueva cultura publicitaria en la era digital. Barcelona: DoubleYou