Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 0 |
Per cursar aquesta assignatura, durant el primer semestre de quart curs del Grau de Comunicació Audiovisual, cal tenir en compte el que s’ha après en els cursos anteriors, especialment a les assignatures: Estructura de la Comunicació, Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Narrativa Audiovisual, Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals, Models de Producció i Difusió de la Indústria Audiovisual, Teoria dels Gèneres Audiovisuals.
Aquesta assignatura està destinada a possibilitar el desenvolupament didàctic i professional complet del procés productiu i de realització d’un producte audiovisual, des del seu disseny i planificació, fins a la seva postproducció final.
El treball realitzat està pensat per a ser distribuït de manera efectiva a traves de la televisió i/o altres canals de difusió audiovisual actuals com a Internet.
Aquesta activitat està destinada a cobrir l’aprenentatge de la producció i realització audiovisual amb la seva recepció i en concret amb el tractament temàtic, ètic i ideològic i els seus efectes dinamitzadors socials i culturals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents
L’assignatura s’imparteix des de la perspectiva de l’avaluació continuada i la pedagogia activa mitjançant:
1.Simulació de les rutines de producció audiovisual real: disseny de l’equip de treball (dinàmiques, rols, funcions), planificació, producte, guió, mercat, audiència, difusió efectiva del producte.
2.Seguiment docent des de diferents posicionaments: el professor exerceix les seves tasques docents però a la vegada també simula els rols de director, coordinador o màxim responsable d’una productora audiovisual, un programa televisiu o una cadena de televisió.
3.Relació professor-alumnat des de les tres perspectives fonamentals: investigació-documentació, teòrico-normativa i producció teòrica i real.
4. Adquisició de coneixements i competències per part de l’alumnat a través de diversos procediments metodològics que inclouen les classes teòrico-pràctiques al plató de televisió, la realització d’un treball escrit, individual i col·lectiu (cronològic, teòric i analític), exercicis de debat i reflexió i lectures sobre temes específics deltemari.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques en laboratori | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 1, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, anàlisis, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Sistema d’avaluació:
- Exercici teòric individual (20%).
- Memòria de curs (cronològica, analítica i teòrica) de la producció realitzada (20%), des de la implicació individual (10%) i col·lectiva (10%).
- Resultats de les pràctiques de laboratori (60%).
Cadascuna de les quatre parts s’ha d’aprovar per superar l’assignatura.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder optar a la RECUPERACIÓ de la assignatura és obligatori aconseguir com a mínim un 3,5 a la prova corresponent.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici teòric | 20 % | 2 | 0,08 | 1, 5, 7, 8, 9, 12, 14, 16 |
Proves pràctiques | 60 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Treballs | 20 % | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
BALSEBRE, Armand, MATEU, Manel y VIDAL, David (1998): La entrevista en radio, televisión y prensa. Cátedra, Madrid.
BARROSO GARCÍA, Jaime (2008): Realización audiovisual, Ed. Síntesis, Madrid.
CEBRIÁN HERREROS, Mariano (1998): Información televisiva, Ed.Síntesis, Madrid.
FELDMAN, Simon (1998): Guión argumental. Guión documental, Gedisa, Barcelona.
FERNÁNDEZ, Federico y MARTÍNEZ, José (1994): La dirección de producción para cine y televisión, Paidós, Barcelona.
GONZÁLEZ REQUENA, Jesus (1992): El discurso televisivo, Cátedra, Madrid.
HAWES, Willian (1991): Television performing, Focal Press, Boston/London.
JARIA SERRA, Jordi (1996): Telediarios: Una experiencia práctica, IORTV, Madrid.
MARTÍNEZ I SURINYAC, Gabriel. El guión del guionista. Ed. CIMS. Colección Libros de Comunicación Global. Barcelona, 1998.
MILLERSON, Gerard (1999): Técnicas de producción y realización en televisión, IORTV, Madrid.
MORALES, Fernando (2017). Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique. Focal Press - Rouledge/Taylor and Francis, London.
MORALES, Fernando. Montaje Audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control . UOC, Barcelona, 2013
SOLER, Llorenç (1998): La realización de documentales y reportajes para televisión, CIMS, Barcelona.
ZÚÑIGA, Joseba (2006): Realización en Televisión, Escuela de Cine y Vídeo, Andoaín, Guipuzcoa.