Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500892 Fisioteràpia | OT | 4 | 0 |
Coneixement de l’anglès professional per poder accedir a bibliografia recomanada.
Coneixements en el TIC.
Conèixer la variabilitat del desenvolupament psicomotor en el nen normal.
Aprendre a detectar precoçment els retards transitoris i/o definitius del desenvolupament psicomotor
Conèixer concepte de psicomotricitat , objectius de la intervenció psicomotriu, les tècniques de valoració i d'intervenció en psiciomotricitat per tal de poder aplicar-les al camp de la fisioteràpia
Classes teòriques
Introducció al desenvolupament psicomotor en el nen. Denys Santa Marina
Reflexes primitius. Denys Santa Marina
Desenvolupament motor postural des del naixement Denys Santa Marina
Desenvolupament de la prensió i manipulació Denys Santa Marina
Desenvolupament cognitiu Denys Santa Marina
Desenvolupament sensorial y del llenguatge Denys Santa Marina
Introducció a la psicomotricitat . Record històric Mar Meléndez
La sessió de psicomotricitat Mar Meléndez
Els objectius de la intervenció psicomotriu Mar Meléndez
L’avaluació psicomotriu Mar Meléndez
Tècniques d’ intervenció psicomotriu Mar Meléndez
Psicomotricitat al Sr de Down Mar Meléndez
Psicomotricitat a la Paràlisis Cerebral Mar Meléndez
El joc Denys Santa Marina
Seminaris
- Anàlisi crític i discussió d' articles actualitzats sobre psicomotricitat. Denys Santa Marina / Mar Meléndez
- Observació de nens amb diferents edats amb desenvolupament psicomotor normal. Denys Santa Marina / Mar Meléndez
- Observació de nens amb patologia que interfereix el desenvolupament psicomotor Denys Santa Marina / Mar Meléndez
- Presentació de casos clínics reals para analitzar i saber indicar la psicomotricitat . Denys Santa Marina / Mar Meléndez
Pràctiques de Psicomotricitat
- Sessions de psicomotricitat impartides a escola especial ( s' informarà del centre a l' inici de curs)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SEM) | 8 | 0,32 | 2, 3, 5, 7 |
TEORIA (TE) | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 5, 7 |
ESTUDI PERSONAL | 68,5 | 2,74 | 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Descripció sistema d'avaluació
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació de tipus pràctic mitjançant avaluació clínica objectiva i estructurada | 20% | 0,5 | 0,02 | 2, 3, 4, 6, 7 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives: ítems d'elecció múltiple | 50% | 8 | 0,32 | 2, 3, 5, 7 |
Avaluació oral mitjançant proves estructurades | 20% | 0 | 0 | 1, 6 |
Lliurament d'informes / treballs escrits | 10% | 0 | 0 | 1, 6 |
1. Pediatric rehabilitation. Molnar G.E. Editorial William and Wilkins.2010
2. Manual de psicomotricidad . Bernaldo de Quirós Aragón . Editorial Pirámide .20'12
3. Psicomotricidad y educacion infantil. Jose Antonio Garcia Nuñez y Pedro Pablo Berruezo. Coleccion psicomotricidad y Educacion Ed CEPE Novena edicion 2013
4.- Revista ibero americana de Psicomotricidad