Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 2 | 1 |
1. Estructura del computador
2. El Processador
Repertori d’instruccions. Tipus d’instruccions. Modes d’acreçament. Format de les instruccions. Camí de dades. Unitat de control cablejada. Unitat de control microprogramada.
3. El sistema de memòria
Organització del sistema de memòria. Memòria estàtica i dinàmica. Memòria cau. Memòria virtual.
4. Entrada/Sortida i bussos
Mòdul d’Entrada/Sortida. Entrada/Sortida programada. Interrupcions. Accés Directe a Memòria. Busos.
Aquest plantejament del treball està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar les competències de capacitat d’organització i planificació, comunicació oral i escrita, treball en equip i raonament crític. La qualitat del projecte realitzat, de la seva presentació i del seu funcionament es valorarà especialment.
Durant les classes de teoria i seminaris de problemes no es poden fer fotografies de ni gravacions sense el consentiment per part del professor.
La plataforma per a la comunicació virtual utilitzada al llarg de l'assignautra serà el Campus Virtual - Moodle de la UAB.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS
Les competències transversals seran treballades i avaluades en diversos moments al llarg del curs. Concretament:
T06.03 Generar propostes innovadores i competitives en l'activitat professional: Enles sessions de laboratori els alumnes duran a terme un treball pràctic i s'analitzaran les solucions proposades per a resoldre els problemes plantejats.
En el cas que la docència no es pugui dur a terme de forma presencial es durà a terme de forma "telepresencial". És a dir, amb sessions de teoria, problemes i pràctiques síncrones.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
lab | 9 | 0,36 | 1, 2, 4, 5, 9, 10 |
prob | 9 | 0,36 | 2, 3, 8, 11, 12 |
teoria | 20 | 0,8 | 7, 8, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 100 | 4 | 3, 7, 8, 12 |
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'enten que el CV és el mecanisme habitual de comunicació d'informació per part del professor. Els alumnes que desitgin comunicar-se amb el professor de forma electrònica ho hauran de fer fent servir el seu correu institucional i dirigint-lo al correu institucional del professor per tal d'evitar problemes de recepció.
Criteris d’avaluació:
L’objectiu del procés d’avaluació és verificar que l’alumne ha assolit els coneixements i habilitats definits en els objectius de l’assignatura, així com les competències.
L’avaluació es portarà a terme en base al grau d’implicació en els seminaris, els coneixements científico-tècnics de la matèria assolits per l’alumne i al treball pràctic desenvolupat pels alumnes en grups de 3 persones.
Per fer aquesta avaluació es compta amb els següents instruments:
- La valoració del treball de l’alumne en els Seminaris, que inclourà la presentació d’un treball.
- Una sèrie de controls realitzats al llarg del curs, a nivell individual, per a valorar adequadament el grau de coneixements assolits per l’alumne.
- La valoració del treball de l'alumne en el laboratori, així com la de la documentació lliurada pels alumnes del seu treball pràctic i la prova individual de validació corresponent.
Indicadors i valoració:
La qualificació final s’obtindrà segons el següent barem:
- Un 20% provindrà de les qualificacions obtingudes en els seminaris.
- Un 50% provindrà de les qualificacions obtingudes en els controls. Serà necessari haver obtingut una nota mínima de 3 punts en cada control per a poder fer la mitja corresponent a aquesta part, i la nota mitja dels controls ha de ser de 5 punts sobre un màxim de 10 per a poder fer mitjana amb la nota final. Els alumnes que no superin l'avaluació dels controls, hauran de fer una prova de reavaluació. Després de cada control es fixarà un dia per fer la revisió que s'anunciarà pel Campus Virtual en publicar les notes.
- El 30% de la nota final provindrà del practicum. Aquesta nota resumirà les qualificacions obtingudes per l’alumne en (1) el treball realitzat al laboratori, (2) els documents lliurats i (3) les eventuals proves de defensa del treball a les que hagin estat convocats. És obligatòria l'assistència a TOTES les sessions de laboratori. En cas de no poder assistir a dues sessions de laboratori les pràctiques quedaràn automàticament suspeses. Per a fer mitjana amb les altres notes serà necessari tenir 5 punts sobre un màxim de 10, en el pràcticum. El treball al laboratori es dividirà en tres fases corresponents a 3 nivells (bàsic, intermig i avançat). Assolir el nivell bàsicdonarà una qualificació de la part del treball al laboratori fins a 6,9 punts, l'intermig una qualificació fins a 8,9 punts, i l'avançat una qualificació fins a 10 punts. Cada nivell assolit s'haurà de presentar al professor de pràctiques tenint en compte que en una mateixa sessió de laboratori sols es podrà presentar un nivell. El professor de pràctiques faràuna avaluació individual de cada alumne en la que tindrà en compte l'actitut de l'estudiant a les sessions de laboratori, el treball dut a terme per l'estudiant a les sessions de laboratori, la participació en les sessions de laboratori, les respostes a les preguntes del professor referents a la pràctica realitzada, ... Així, la nota de laboratori és individual, i és possible que alumnes d'un mateix grup tinguin qualificacions diferents. Donat el cas que algun alunme, que havent participat en totes les sessions de laboratori i havent presentat la pràctica, no superi l'avaluació del laboratori, podrà ser convocat pel professor de pràctiques a la realització d'una prova de reavalaució de laboratori.
Hi haurà una prova escrita individual que servirà per a validar les qualificacions del treball del laboratori. Aquesta prova es valorarà entre 0,75 i 1,25 i multiplicará la nota de laboratori per a proporcionar la nota final de pràctiques. La nota final de pràctiques està limitada a 10 punts.
- Es considera que un alumne s'ha presentat a l'assignatura quan ha realitzat un lliurmament d'exercicis de seminari i ha assistit a un control.
- Per aprovar l’assignatura serà necessari haver obtingut una puntuació mínima de 5 en cadascuna de les parts (practicum i controls).
- Es preveurà una avaluació global de la part de teoria (controls) al final del semestre per aquells alumnes que hagin superat el practicum, però no els controls. Sempre que la nota d'aquesta avaluació global sigui superior a 5 punts es calcularà la nota final fent la mitjana corresponent amb la nota de practicum i els seminaris.
- En cas de no superar l'assignatura per no arribar a la puntuació mínima en algun dels apartats, tot i que al fer la mitjana la nota final fos igual o superior a 5 la nota que esposarà a l'expedient serà de 4,5. En cas de que la mitjana no arribi a 5 la nota que figurarà a l'expedient serà la nota mitjana obtinguda numèricament.
Tant pel que fa referència als controls com a l'avaluació global, no es permetrà l'entrada de cap alumne transcorreguts 5 minuts des del començament de la prova. A les proves avaluatives no es pot fer servir telèfons mòbils.
Tots els controls de mig curs es realitzaran en l'horari del torn de tarda.
Els alumnes repetidors s'avaluen de la mateixa forma que els alumnes de nova matrícula, sense cap diferència, ni guardant cap nota del curs anterior.
Per a optar a la qualificació de matrícula d'honor és condició necessària haver obtingut una nota final de l'assignatura de més de 9 punts. D'altra banda, sols es poden assignar, com a màxim, un nombre de matrícules d'honor igual al 5% del nombre d'alumens matriculats.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobrela nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguinconduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, ..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control 1 Repertori d'Instruccions | 15% | 2 | 0,08 | 12 |
Control 2 Memòria | 20% | 2 | 0,08 | 7 |
Control 3 Entrada/Sortida | 15% | 2 | 0,08 | 8 |
Laboratori | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10 |
Seminari Problemes 1 Repertori d'Instruccions | 6% | 1 | 0,04 | 8, 12 |
Seminari Problemes 2 Memòria | 8% | 1 | 0,04 | 2, 3 |
Seminari Problemes 3 Entrada/Sortida | 6% | 1 | 0,04 | 11 |