Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OB | 4 | 1 |
Es recomanable haver cursat i aprovat Fonaments de Senyals i Sistemes així com coneixements de càlcul i equacions diferecials.
Entendre el comportament d’un sistema lineal i arribar a dissenyar un regulador que permeti un bon comportament tant pel que fa a la dinàmica (estabilitat) com al seguiment d’una consigna (precisió).
El curs s’estructura en els següents temes:
L’Enginyeria de Control: En aquest primer tema presentarem l’Enginyeria de control com a disciplina. Es presentarà el marc general de control a partir de diversos exemples i la seva interpretació històrica.
Models: Es presentaran les diferents formes de representar sistemes dinàmics lineals i els enfocaments del control clàssic i modern. A partir de la Transformada de Laplace es representaran els sistemes mitjançant un diagrama de blocs l’algebra del qual estudiarem.
Sistemes de Control realimentat: Principis de anàlisi i funcionament dels sistemes de control en base a la realimentació. Senyals implicats i relacions d’anàlisi.
Linealitat: generació de models lineals en base a descripcions no-lineals del sistema a controlar. Concepte de punt d’operació i de variables incrementals i absolutes.
Regim Permanent: Anàlisi del comportament del sistema en règim estacionari. Caracterització de les constants d’error que ens permeten avaluar el rendiment del sistema respecte la capacitat de seguir entrades en referencia amb error zero.
Estabilitat i Robustesa: Mètodes per a avaluar la estabilitat del sistema en llaç tancat a partir dels models del sistema en llaç obert i el controlador a emprar. Es presenta la idea de robustesa com a tolerància a errors en el model com a representació del sistema real a controlar.
Controladors PID: Es presentarà el controlador mes emprat a nivell industrial, el controlador PID. Les diferents formulacions existents, significat dels seus paràmetres, mètodes de disseny i sintonia, etc
Control IMC: Mètode de disseny analític me general que el PID però que es pot fer anar, també, per a dissenyar controladors PID. Es presenta la metdología de control per model intern (IMC) , que permet assolir unes especificacions sobre el seguiment de consigna i sobre la dinàmica (rapidesa, oscil·lacions,....).
Aquesta assignatura té un marcat caire d’enginyer. Teoria: és més aviat metodologia, per tant no és gaire diferent que els Problemes. Pràctiques: amb simulació s’estudien els problemes fets amb càlcul, la qual cosa ajuda a entendre’ls millor. Per això cal que l’alumne faci els exercicis que es proposen. Atès que el grup no és nombrós, es dedicaran unes hores de classe teòrica a fer seminaris en els que es “forci” als alumnes a participar en les discussions sobre els temes ja explicats a teoria. La realització de les pràctiques és obligatòria i a l’alumne se l’avalúa al llarg de les sessions d’acord amb el seu rendiment a les sessions. També es tindrà en compte el treball previ de preparació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Clases de Problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Clases de Teoria | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19 |
Practiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i resolució de problemes | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Aquesta assignatura s’avalua en base a tres qualificacions
La nota final de l’assignatura es calcula en base a
NOTA_FINAL=0.4*NotaExamen+0.3*NotaPràctiques+0.3*NotaTreball
Aquells estudiants que no superin l’assignatura en base a la avaluació continuada, tenen opció a una segona convocatòria en la que:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 |
Pràctiques | 30% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Treball | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 15, 16, 18, 19 |