Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 0 |
Per tal d'aconseguir un bon seguiment de l'assignatura és aconsellable haver cursat l'assignatura de "Comptabilitat de Costos".
En acabar l’aprenentatge, l'alumne serà capaç de
Tema 1. PLANIFICACIÓ, PRESSUPOSTOS, ANÀLISIS I CONTROL DE GESTIÓ
1.1. Funcions dels pressupostos
1.2. Pressupostos d’explotació i financers
1.3. El procés pressupostari
1.4. El control pressupostari com a eina de gestió
Tema 2. PLANIFICACIÓ I ELABORACIÓ DE PRESSUPOSTOS
2.1. El procés d’elaboració dels pressupostos
2.2. La planificació comercial i el pressupost de vendes
2.3. La planificació d'existències i el pressupost de compres
2.4. La planificació d'operacions i el pressupost de despeses d'explotació
2.4. Els pressupostos de tresoreria
2.5. Els estats financers pressupostats
Tema 3. PLANIFICACIÓ I ELABORACIÓ DE PRESSUPOSTOS EN EMPRESES INDUSTRIALS
3.1. Concepte i utilitat de costos estàndard
3.2. La determinació dels estàndards
3.3. Estàndards unitaris vs. totals per als costos fixos
3.4. La planificació d'existències i producció
3.5. Els pressupostos dels factors de producció
3.6. El compte de resultats pressupostat amb Direct Costing i amb Full Costing
Tema 4. EL CONTROL PRESSUPOSTARI. EL CONTROL MITJANÇANT EL PRESSUPOST
4.1. El pressupost com a eina en l'anàlisi “ex-post” de la gestió
4.2. El pressupost flexible i l'anàlisi de desviacions a partir del pressupost ajustat per volum (l'informe de cinc columnes)
4.3. Interpretació de les desviacions en volum i en pressupost
4.4. Integració de les desviacions en un informe de gestió
Tema 5. DESGLOSSAMENT DE LES DESVIACIONS EN VOLUM I EN PRESSUPOST
5.1. Les desviacions en volum: desviacions en ingressos i costos
5.2. Anàlisi de desviacions en ingressos: grandària de mercat, quota de mercat, volum i mix de productes
5.3. Desviacions en preu i quantitat de recursos divisibles
5.4. Desviacions en despesa en recursos indivisibles
5.5. Una particularitat del Full Costing: la desviació en absorció de costos fixos
5.6. Desviacions en els costos directes i fixos
5.7. Efectes del desacoblament de compres, producció i vendes
Tema 6. INFORMACIÓ COMPTABLE I LA PRESA DE DECISIONS
6.1. Classificació de decisions sobre productes i preus a llarg i curt termini
6.2. El significat de la rellevància en les dades comptables i la seva relació amb l'horitzó temporal de l'anàlisi
6.3. La relació entre les decisions a llarg i a curt termini
6.4. Anàlisi d'algunes decisions operatives habituals
La metodologia emprada en aquesta assignatura contempla, d'una banda, la utilització d'exposicions teòriques per part de la professora i per l'altra, la preparació prèvia, per part dels alumnes, de lectures, exercicis i casos que seran objecte de discussió conjunta a classe. La preparació, discussió i lliurament d'exercicis i casos forma part del procés d'avaluació de l'alumne.
Sempre i quan les autoritats sanitàries ho permetin, la docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament. Docència semipresencial significa que la meitat dels estudiants assistiran a la Facultat en setmanes alternes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de pràctiques | 13 | 0,52 | 1, 3, 4 |
Classes de teoria | 33 | 1,32 | 1, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i avaluació | 7,5 | 0,3 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades; Preparació de casos i exercicis; Estudi i elaboració d'esquemes | 93 | 3,72 | 1, 2, 3, 4 |
Durant el semestre es realitzaran dos exàmens parcials (37,5% de la nota final del curs cada un) i es recolliran exercicis i casos que de forma regular es proposaran (25% de la nota final). En cap cas no s'admetran lliuraments previs o posteriors, ni lliuraments per part de terceres persones.
La qualificació final del curs s'obtindrà de fer la mitjana ponderada de les qualifiacions dels exàmens i del exercicis lliurats. Com a condició necessària per poder fer aquesta mitjana s’ha de:
Aquells alumnes que no hagin obtingut la nota mínima de 3,5 en un dels exàmens podran recuperar la prova pendent, i se'ls conservaran les notes obtingudes en l'altre examen i la dels exercicis lliurats. Si no s'asolleix el mínim del 75% dels exercicis lliurats, la qualificació d'aquesta part comptarà com a zero a efectes de mitjana. Els alumnes que no hagin assolit la nota mínima en els dos exàmens o que, un cop determinada la mitjana dels diferents components, hagin obtingut una nota global del curs igual o superior a 3,5 pèro inferior a 5, podran presentar-se a la recuperació, la qual consistirà en un examen del tots els continguts de l'assignatura. L'estudiant que superi la prova aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la nota anterior.
Es considerarà que un alumne ha decidit participar en l'avaluació contínua quan es presenta a un examen parcial; en canvi, l'alumne que no es presenti a cap examen parcial constarà en l'acta de l'assignatura com "no avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates dels exàmens seran les previstes en el calendari d'exàmens de la Facultat. Les dates de la resta d'activitats d'avaluació (exercicis a l'aula, lliurament de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc,data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves parcials | 75% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4 |
Pràctiques | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
Bàsica
Complementària