Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OT | 4 | 0 |
Es recomana haver superat les assignatures obligatories previes: Introducció a la Comptabilitat, Comptabilitat Financera I i Comptabilitat Financera II.
Estudi del registre comptable de les operacions que representen les fases més rellevants des del punt de vista jurídic de la vida de les diferents societats mercantils.
TEMA 1.LA COMPTABILITAT DE SOCIETATS
TEMA 2.LA SOCIETAT ANONIMA (I): INTRODUCCIO
TEMA 3.LA SOCIETAT ANONIMA (II): CONSTITUCIO I APORTACIONS
TEMA 4.LA SOCIETAT ANONIMA (III): INCREMENTS DEL CAPITAL SOCIAL
TEMA 5.LA SOCIETAT ANONIMA (IV): REDUCCIONS DEL CAPITAL SOCIAL
TEMA 6.LA SOCIETAT ANONIMA (VII): DISSOLUCIO I LIQUIDACIO
TEMA 7.LA SOCIETAT ANONIMA (VIII): COMBINACIÓ DE NEGOCIS
TEMA 8.LA SOCIETAT ANONIMA (IX): AUTOCARTERA -NEGOCIS SOBRE LES ACCIONS PROPIES-
TEMA9.LA SOCIETAT DE RESPONSABILITAT LIMITADA
“La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.”
La metodologia docent estarà basada en una combinació de tres tipus d'activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques, pràctiques i de resolució d'exercicis.
- Activitat supervisada: tutories.
- Activitat autònoma: part d'estudi personal de l'alumne (lectures, recerca d'informació, etc. També inclou la realització d'exercicis i casos i treball en grup.
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases Teòriques | 32 | 1,28 | 1, 3, 4 |
Clases pràctiques a l'aula | 14 | 0,56 | 1, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 17,5 | 0,7 | 1, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 53 | 2,12 | 1, 4, 5 |
Realització d'exercicis i casos | 20 | 0,8 | 1, 4, 5 |
Recerca d'informació | 10 | 0,4 | 1, 5 |
L'avaluació consta de 3 tipus d'activitats:
1. Assistència i participació a classe, que inclou l'entrega individual d'exercicis que el professor/a anirà indicant per a la pràctica dels temes del contingut de l'assignatura.
2. Treball en grup sobre un aspecte o tema del contingut de l'assignatura.
3. Prova parcial i examen final de un o varis temes del contingut de l'assignatura.
-------------
“Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant queno es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.”
- - - - - - - -
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiuexcepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de laUniversitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Encas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a classe | 10% | 0 | 0 | 1, 3, 4 |
Examen final | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5 |
Treball en grup | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 3, 4, 5 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Besteiro Varela, María Avelina (2012), Contabilidad de sociedades, Madrid: Piràmide.
Pla General de Comptabilitat (PGC), Real Decret 1514/2007, de 16 de novembre.
Pla General de Comptabilitat PYMES, Real Decret 1515/2007, de 16 de novembre.
Real Decret 1/2010, de 2 de juliol, text refós de la Llei de Societats de Capital.
Real Decret 1159/2010, de 24 de setembre, Combinació de negocis.
http://www.icac.meh.es/Normativa/Contabilidad/Nacional/nacional.aspx
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Olías de Lima Heras, Rosa y Torvisco Manchón, Beatriz (2015), Fundamentos de contabilidad de sociedades, Madrid: Piràmide, 3a. edición
ENLLAÇOS WEBS
Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció: http://www.accid.org/
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (AECA): http://www.aeca.es/
Comisión Nacional del Mercado de Valores: http://www.cnmv.es
Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas (ICAC): http://www.icac.meh.es/
Registre Mercantil: http://www.registradores.org
UAB Campus virtual