Logo UAB
2020/2021

Pràctiques Externes

Codi: 102098 Crèdits: 18
Titulació Tipus Curs Semestre
2501231 Comptabilitat i Finances OT 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Manuel Alvarez Gomez
Correu electrònic:
Manuel.Alvarez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Francesc Gómez Valls
Francesc Josep Uroz Felices
Maria Rosa Rovira Val
Joaquin Celma Bueso
Xavier Sentís Ros
Margarida López Antón

Prerequisits

Els prerequisits per poder matricular-se de l'assignatura de pràctiques externes són dos:

1. Tenir superades totes les assignatures de primer curs.

2. Haver superat un mínim de 120 ECTS de la titulació

Objectius

L'assignatura té dos objectius principals.

1. Posar en pràctica els coneixements teòrics adquirits en les diferents matèries cursades durant el grau.

2. Facilitar a l'estudiant un primer acostament directe al mon professional i empresarial vinculat a l'àrea de la comptabilitat i les finances empresarials.

Competències

  • Demostrar que es comprenen els principis, l'estructura, l'organització i el funcionament intern de les empreses i les organitzacions.
  • Demostrar que es coneixen les característiques i els objectius de la regulació financera des de la perspectiva de l'eficiència del mercat.
  • Demostrar un ampli coneixement de l'organització i la gestió de les operacions en l'empresa, tant per a empreses de producció com per a empreses de serveis, fent èmfasi en els models de gestió aplicats a l'empresa i en l'aplicació de tècniques quantitatives de suport.
  • Gestionar equips multidisciplinaris i multiculturals, i treballar-hi coordinant, negociant i gestionant els conflictes.
  • Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la comptabilitat i/o les finances d'una empresa, un organisme o una unitat familiar, i promoure així el treball en entorns pròxims a la realitat.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Ser capaç d'adaptar-se a entorns canviants.

Resultats d'aprenentatge

  1. Citar les diferents formes d'estructuració de les empreses.
  2. Definir l'estructura empresarial o l'organisme on es presta serveis.
  3. Descriure problemes específics de l'empresa o organisme.
  4. Gestionar equips multidisciplinaris i multiculturals, i treballar-hi coordinant, negociant i gestionant els conflictes.
  5. Incorporar unes habilitats concretes adquirides en el grau per desenvolupar una activitat concreta en les pràctiques.
  6. Proposar solucions als problemes plantejats.
  7. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  8. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  9. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  10. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  11. Ser capaç d'adaptar-se a entorns canviants.

Continguts

Les pràctiques externes es realitzaran bàsicament en diferents  empreses de l'àrea de Barcelona i  àrea metropolitana amb les quals s'han establert els corresponents convenis de col.laboració a aquest efecte.

El contingut del practicum serà variable i dependrà de l'entitat receptora de l'estudiant, però en qualsevol cas el tutor acadèmic vetllarà de que es tracti del desenvolupament d'activitats en les quals l'estudiant pugui apendre de manera significativa.

Metodologia

El mes de juliol es podrán matricular vit-i-cinc estudiants en funció del seu expedient acadèmic. Al llarg del mes de setembre (segona quinzena de setembre de 2020) s’obriran les deu  quinze  places restants. Els estudiants que vulguin optar a alguna d’aquestes places hauràn   d’omplir una instància a la gestió acadèmica. Si existeix més demanda que oferta de places el criteri de selecció serà l’expedient acadèmic.

Els alumnes que hagin entrat a l’assignatura de pràctiques externes podran portar la seva  proposta de pràctiques dins d’un període establert per la Facultat (primera setmana d’octubre de 2020). El màxim de propostes de pràctiques acceptades serà de cinc. Una Comissió de Pràctiques validarà que les propostes de pràctiques presentades s’ajusten als requeriments formatius de l’assignatura i seleccionarà les pràctiques cas que les propostes siguin superiors a l’oferta. La resolució de les pràctiques acceptades es farà al llarg de la segona quinzena d’octubre de 2020.

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Estancia a l'empresa o institució 420 16,8 2, 3, 4, 6
Reunions amb el tutor i la coordinació previ a la incorporació 5 0,2 2
Tutoria 10 0,4 3, 6
Tipus: Autònomes      
Preparació de l'informe 15 0,6 2, 3, 6

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es realitzarà en base a les ponderacions que s'indiquen a continuació:

1. Avaluació del tutor acadèmic basada en el seguiment efectuat per ell mateix de l'estudiat durant el període de pràctiques i la valoració que faci de l'estudiant sobre el seu aprenentatge. Aquesta valoració serà supervisada pel coordinador de els pràctiques. Ponderació: 80%.

2. Avaluació del tutor de pràctiques a l'empresa sobre l'aprenentatge de l'estudiant durant el període de pràctiques. Ponderació: 20%.

Per poder ser avaluat de l'assignatura, l'alumne/a ha d'haver realitzat com a mínim una estada a l'empresa de 420 hores. En cas que l'alumne/a estigui malalt/a o falti algun dia per motius personals, haurà de recuperar les hores que hagi deixat de fer.

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació del tutor acadèmic 80% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Avaluació del tutor de l'empresa 20% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

Bibliografia

A determinar en cada pràcticum.