Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestió Aeronàutica | OB | 3 | 2 |
En principi no es requereixen coneixements previs específics.
Activitats dirigides
Classes de teoria: Classes magistrals d'exposició de fonaments i tècniques, amb suport de TIC i interacció en grup complet.
Classes de problemes: Aprenentatge de tècniques pròpies de la gestió de projectes mitjançant la resolució de problemes.
Classes de pràctiques: Sessions d'introducció a l'ús d'eines informàtiques d'ajuda a la gestió de projectes. Sessions de pràctiques utilitzant l'eina per a la gestió de projectes Microsoft Project. L'assistència a les sessions de pràctiques és obligatòria. Només es pot faltar a 1 sessió sense justificació.
Activitats supervisades
Seguiment del cas pràctic assignat: Sessions per al plantejament i posterior seguiment dels casos pràctics (projectes) assignats. Debat i presa de decisions en cada grup de treball. Interacció entre els grups
Presentació oral del cas pràctic assignat: Sessions de presentació i defensa oral del cas pràctic (projecte) assignat a cada grup. Debat en grup complet del plantejament i desenvolupament dels diferents projectes presentats.
Activitat autònoma
Desenvolupament del cas pràctic assignat: Debat i presa de decisions, en cada grup de treball. Desenvolupament del treball en funció dels diferents rols assignats. Preparació de la presentació oral.
Realització d'exercicis: Realització d'exercicis sobre tècniques pròpies de la gestió de projectes.
Estudi: Treball personal de consolidació dels coneixements.
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 2, 7, 8, 11, 14 |
Classes de pràctiques | 12 | 0,48 | 2, 11, 14, 17 |
Classes de teoria | 26 | 1,04 | 2, 11, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment del cas pràctic assignat | 12 | 0,48 | 4, 7, 8, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del cas pràctic assignat | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19 |
Estudi | 25 | 1 | 7, 8, 10, 13, 15, 16, 18 |
Realització d'exercicis | 25 | 1 | 2, 7, 8, 11, 14, 18 |
L'avaluació constarà de tres parts (P1: teoria, P2: projecte i P3: pràctiques), totes i cadascuna de les quals ha de ser aprovada per aprovar l'assignatura:
NOTA FINAL = (Nota P1 x 0,4) + (Nota P2 x 0,4) + (Nota P3 x 0,2)
Nota P1: Nota de l'examen teòric.
Nota P2: Nota del Projecte.
Nota P3: Nota mitjana de pràctiques.
P1) Examen teòric: sobre els fonaments i tècniques pròpies de la gestió de projectes.
- Es realitzarà un examen escrit al final del curs, en la data prevista per a tal fi, on s'avaluaran els coneixements adquirits sobre l'assignatura, i constituirà el 40% de la nota global de l'assignatura.
- L'estudiant es podrà presentar a l'examen teòric sempre que s'hagi presentat i hagi estat prèviament avaluat en les parts P2 i P3 (ambdues).
- En cas de NO aprovar l'examen teòric l'estudiant podrà realitzar un examen de recuperació en la data prevista per a tal fi.
- L'estudiant es podrà presentar a l'examen de recuperació sempre que s'hagi presentat i hagi estat prèviament avaluat en les parts P2 i P3 (ambdues), i sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin almenys dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
- Si l'alumne realitza l'examen de recuperació, la nota obtinguda en el mateix substituirà la nota de l'examen teòric NO aprovat anterior, i finalment constituirà la nota amb la qual es qualificarà la part de teoria.
- La nota mínima aprovatòria decada examen és de 5 punts, sense arrodonir ni aproximar la nota obtinguda en mateix.
P2) Projecte: sobre una àrea del sector aeronàutic.
- Es realitzaran projectes en grups de mínim sis (6) i màxim vuit (8) estudiants, i constituirà el 40% de la nota global de l'assignatura, l'avaluació ha d'incloure:
2.1) L'avaluació dels exercicis que hauran de lliurar al llarg de totes les sessions de problemes.
2.2) L'avaluació d'un informe escrit del projecte (Pla Mestre del Projecte).
2.3) La presentació oral i defensa del projecte.
-La nota mínima aprovatòria del projecte és de 5 punts, sense arrodonir ni aproximar la nota obtinguda en mateix.
- A causa del caràcter progressiu i continu de l'avaluació indicada en l'apartat 2.1, durant tot el semestre, en cada classe de problemes s'establiran les mesures d'avaluació oportunes per a la recuperació de cada exercici. En cap cas no aquesta activitat d'avaluació es podrà recuperar de forma diferent a la indicada anteriorment.
- Les activitats d'avaluació indicades en els apartats 2.2 i 2.3 es realitzaran en les dates oportunament informades a classe de problemes i / o al Campus Virtual. En cap cas no aquestes activitats d'avaluació són recuperables.
2.1) Exercicis a lliurar: sobre les tècniques pròpies de la gestió de projectes.
- Durant tot el curs, a cada classe de problemes, els estudiants hauran de lliurar exercicis relatius al desenvolupament del proyecto assignat, en els quals posaran en pràctica progressivament els processos, habilitats i tècniques adequades per a la gestió de projectes, adquirits en l'assignatura.
- Aquests exercicis finalment seran corregits, recopilats i estructurats per a l'elaboració del Pla Mestre del Projecte.
2.2) Informe escrit del cas pràctic: documentació del projecte realitzat.
- Els estudiants hauran de realitzar un projecte on s'avaluaran els processos, habilitats, eines i tècniques adequades per ala gestió de projectes, adquirits en l'assignatura.
- Al final del curs han de lliurar el Pla Mestre del Projecte realitzat.
2.3) Presentació i defensa oral del cas pràctic: sessió oral supervisada en el grup complet.
- Al final del curs cada grup de projectes haurà de realitzar una presentació i defensa oral del projecte realitzat.
- Cada membre del grup haurà d'exposar un o més punts del pla mestre del projecte en un temps de 5 minuts, distribuïts segons el criteri de cada grup.
P3) Informes de pràctiques:
- Les pràctiques es realitzaran en grups de dos (2) persones com a màxim. Per a la seva avaluació, el lliurament de cada pràctica consistirà en:
3.1) Una memòria en format ".pdf" amb la resposta a les diferents preguntes i qüestions que es formulen en el guió de cada pràctica.
3.2) Fitxers amb extensió ".mpp" que han de contenir els projectes Microsoft Project corresponents a cada pràctica.
- L'avaluació de les pràctiques constituirà el 20% de la nota global de l'assignatura.
- La nota mínima aprovatòria de cada pràctica és de 5 punts, sense arrodonir ni aproximar la nota obtinguda en cadascuna elles.
- Per a realitzar la mitjana depracticas totes les pràctiques hauran d'estar aprovades.
- El lliurament de cadascuna de les pràctiques s'haurà de realitzar en les dates prèviament fixades per a tal fi.
- Les pràctiques lliurades fora determini patiran una penalització del 20% de la nota obtinguda en la pràctica corresponent.
- Les pràctiques suspeses poden ser recuperades realitzant una nova entrega corregida de la (es) pràctica (s) supendida (s), i patiran una penalització del 20%de la nota obtinguda en aquesta nova avaluació de la pràctica (s) corresponent (s ).
- La data màxima per al lliurament de les pràctiques fora de termini, o de les pràctiques suspeses a recuperar, serà fins al dia de l'examen teòric de l'assignatura (que NO és el dia de l'examen de recuperació). En CAP cas s'acceptaran lliuraments de pràctiques posterior a la realizacion del examen teòric, i en CAP cas el dia de l'examen de recuperació.
4) Alumnes Repetidors:
Les tres parts de l'assignatura s'avaluaran de la mateixa manera i en els mateixos termes que s'avaluarà als estudiants no repetidors:
Convalidacions:
P1) Podran convalidar la nota corresponent a la part de teoria obtinguda en el curs anterior, només en el cas que aquesta nota sigui aprovatòria. La nota mínima aprovatòria és de 5 punts.
P2) Podran convalidar la nota corresponent a la part de projecte obtinguda en el curs anterior, només en el cas que aquesta nota sigui aprovatòria. La nota mínima aprovatòria és de 5 punts.
P3) Podran convalidar la nota corresponent a la part de pràctiques obtinguda en el curs anterior, només en el cas que aquesta nota sigui aprovatòria. La nota mínima aprovatòria es de 5 punts.
5) L'alumne obtindrà un NO Avaluable com a nota final en el cas que:
5.1) NO es presenti a l'examen teòric i NO es presenti a l'examen de recuperació, de la part de teoria.
5.2) NO lliuri, i / o NO es presenti (sense la deguda justificació) a, el 75% de les sessions de problemes, i
NO lliuri el 60% de les pràctiques, i
NO lliuri l'informe escrit del projecte i / o NO es presenti a la presentació oral i defensa del projecte.
6) L'alumne obtindrà la qualificació de Suspens en el cas de NO aprovar totes i cadascuna de les tres parts de què consta l'avaluació de l'assignatura.
La nota que tindrà l'alumne qualificat amb Suspens serà la major nota NO aprovatòria que hagi obtingut en qualsevol de les tres parts de l'avaluació de l'assignatura:
• La nota corresponent a l'avaluació de la part de teoria, Nota P1, si és la major nota NO aprovatòria obtinguda per l'alumne.
• La nota corresponent a l'avaluació de la part de projecte, Nota P2, si és la major nota NO aprovatòria obtinguda per l'alumne.
• La nota corresponent a l'avaluació de la part de pràctiques, Nota P3, si és la major nota NO aprovatòria obtinguda per l'alumne.
7) Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.Siés necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament amb un zero, sense oportunitat de recuperarla en el mateix curs.
8) Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs espublicaran alcampus virtual (odurant les classes de teoria, problemes y/opràctiques), i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual (o durant les classes de teoria, problemes y/o pràctiques) sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
9) Atorgar una qualificació de matrícula d’honor (MH) és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. Per a aquesta assignatura, s'atorgarà ÚNICAMENTsi la nota final de totes i cadascuna de les tres parts de l'assignatura és igual o superior a 9 punts.
10) L'avaluació podria patir alguna modificació que seria presentada el primer dia de classe.
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 40% | 4 | 0,16 | 1, 4, 5, 7, 8, 10, 15, 16, 18, 19 |
Informes de prácticas | 20% | 0 | 0 | 5, 7, 8, 14, 17 |
Lliurament del Informe escrit del cas pràctic, Exercicis a lliurar, Presentació i defensa oral del cas pràctic | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19 |