Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestió Aeronàutica | OB | 1 | 2 |
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
1. El rol dels aeroports en transport aeri
1.1. Classificació dels aeroports: tipus i activitats
1.2. Models de negoci i gestió de l'aeroport
1.3. Característiques de la producció de serveis d’aeroport
1.4. Economia dels aeroports i financers
1.5. Indústria de l'aeroport a Espanya
1.6. Capacitat de l'aeroport
2. Operacions de la zona aèria
2.1. Principis i tècniques de navegació aèria internacional: OACI
2.2. Normes de l'aeroport
2.3. Liberalització del transport aeri: EUA, Europa i Espanya
2.4. Espais aeris
2.5. Serveis prestats al transport aeri
2.6. Control de trànsit aeri: mètodes i aplicacions
2.7. Gestió del flux de trànsit aeri: CFMU i FMP
2.8. Seguretat operativa: mètodes i aplicacions de subministrament, operació i control
3. Operacions a terra
3.1. Proveïdors de serveis i destinataris
3.2. Coordinació de ranures i monitorització de ranures
3.3. Operacions de manipulació a terra
3.4. Operacions de gestió de passatgers i equipatges. Activitats i equipament
3.5. Operacions de manipulació de Càrrec. Activitats i equipament
3.6. Aeroport. Gestió econòmica i financera
3.7. Servicis d'aviació general
4. Transport de càrrega aèria
4.1. Operadors i flotes de Aircargo
4.2. Operacions Air càrrec
4.3. Operacions de manipulació de sòls aeri
4.4. Operadors logístics i agències d'aplicació de la llei
La metodologia de treball consistirà, en la seva major part, en classes magistrals on es presentaran els conceptes necessaris i els casos d'estudi corresponents per il·lustrar-los. D'altra banda, es recorrerà a sessions en forma de seminari on els alumnes presentaran la informació i els resultats obtinguts a partir del seu treball autònom d'aprofundiment en aspectes concrets de les operacions aeroportuàries. Finalment, es complementaran les sessions amb visites programades.
COMUNICACIONS
Les comunicacions professor-alumne, a més de les personals directes seran:
Les comunicacions alumne-professor a més de les personals directes seran:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17 |
Visites programades | 5 | 0,2 | 5, 7, 8, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 95 | 3,8 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA
Per ajustar-se als principis de l'avaluació contínua es seguiran els procediments que s'estableixen en aquest document. S'ha d'entendre que aquests principis es:
ASSIGNATURA I ÀREES TEMÀTIQUES
L'assignatura és una unitat acadèmica, amb els objectius de desenvolupament de competències en els continguts que ja s'han assenyalat en aquest mateix document.
Les matèries contingudes en l'assignatura, atenent als seus objectius d'interès per la seva:
Per l'anterior, i per aquesta assignatura, els continguts - i les competències correlatives que es desenvolupin - es distribueixen en les Àrees Temàtiques.
ACTIVITATS AVALUABLES
L'abast de les competències previstes en l'assignatura i el mètode d'avaluació del grau en què ho aconsegueix l'alumne es basen en la realització de les activitats programades dins del curs. Tota activitat té un tipus. Els tipus d'activitats possibles, per a la consecució de les competències ja presentades, corresponen a la llista oficial dela Escola d'Enginyeria de la UAB, en la qual consten els següents:
Activitats I
1 Exàmens teòrics, pràctics, de síntesi, ...individuals i escrits, presencials o virtuals
Activitats II
2 Lliurament d'informes, o treballs individuals o de grups
3 Resolució de problemes, pràctiques o casos individuals o de grups
4 Defensa oral d'un treball individual o de grup
5 Intervenció Fila 0
Activitats III
6 Assistència i participaciónactiva en classes, seminaris, conferències, Fila 0,, ....
Activitats I, II o III
7 Altres autoritzats per la Direcció de l'Escola d'Enginyeria
Alguns tipus d'activitat són recuperables, és a dir, si l'alumne no arriba al nivell establert de coneixement objectiu o ús dels mateixos, pot realitzar novament l'activitat en els termes i condicions que s'estipulin prèviament. Les recuperacions per activitat, en nombre, data i condicions, seran les que s'indiquin en la programació del curs
Altres activitats, II i III, són No recuperables. Les activitats no recuperables són, d'acord amb la llista anterior, les 2, 3, 4, 5, 6 i les del tipus 7 que expressament ho estableixin.
ALUMNES NO AVALUABLES (NA)
Seran designats en aquesta categoria aquells alumnes que no hagin presentat els treballs individuals o de grup que s'hagin proposat durant el curs i aquells que no hagin concorregut personalment a l'examen final.
MATRÍCULA D'HONOR (MH)
S'atorgarà MH a alumnes amb qualificació global de l'assignatura igual o superior a 9,0. No es realitzarà cap examen per a l'atorgament de la MH. El nombre màxim de MH serà el 5% o fracció delnombre d'alumnes matriculats en l'assignatura
AVALUACIÓ D'ALUMNES REPETIDORS
Els alumnes repetidors per als que les hores lectives de l'assignatura coincideixin amb les d'altres assignatures en què es trobi matriculats estan dispensats d'assistència, així com de les parts de Fila 0, Treballs i Visites. És obligatori per part de l'alumne de fer conèixer al professorat aquestes circumstàncies abans que hagin transcorregut quinze dies naturals a partir de l'inici de l'assignatura. Els alumnes repetidors que assisteixin al curs regularment, seguiran el mateix pla acadèmic que els de primera matrícula.
AVALUACIÓ GLOBAL DE L´ASSIGNATURA:
La qualificació final, CF, s'obté mitjançant l'expressió: CF = 0,4 * (Mitjana aritmètica de treballs i parcials) + 0,6 * (Nota de l'exàmen final oficial o de recuperació)
El nombre de treballs i d'exàmens parcials es programarà a la vista el desenvolupament del curs. Els treballs d'equip suposen la mateixa qualificació per a tots els membres components del mateix. Per realitzar l'exàmen de recuperació s'estarà al que estableixi la normativa pròpia del grau.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A1 Operació d'Aeroports | 55% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 18 |
A2 Navegació Aèria i Seguretat Operacional | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 18 |
A3 Logística de la càrrega aèria | 15% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 12, 13, 14, 15, 17 |
Para la primera parte, operaciones aeroportuarias en sentido amplio, las referencias más adecuadas son las [3], [4], [5], [6], citadas. La [5] requiere unos conocimientos mínimos de microeconomía, mientras que la [6] tiene un enfoque más empírico y no requiere la base microeconómica. Para una visión global del transporte aéreo y el papel desempeñado por las aerolíneas, puede acudirse – además de las anteriores – a las referencias [4] y [9].
Para la parte tercera del curso, operación de escala, además de los apuntes [7], los textos de consulta son [8], [10] y [11]. La familiaridad con el manual IATA [8] es conveniente y a la larga obligado para el desempeño profesional. Las referencias [1], [2] y [10] presentan un contenido necesario si se quiere fundamentar y profundizar en diversos aspectos técnicos que se presentan en las referencias anteriores.
Para la cuarta parte, carga aérea, además de las notas de clase, se dispone del material electrónico [17].