Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestió Aeronàutica | OB | 3 | 2 |
El coneixements que resulten d’haver cursat les assignatures “Introducció a l’economia” i “Comptabilitat”, es a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels grans trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
Els objectius generals de l'assignatura son:
- Obtenir una visió general del processos d'internacionalització de les empreses
- Comprendre la importància que te el Comerç Exterior en l'economia global
Els objectius formatius de l'assignatura son:
- entendre els elements claus en el procés d'internacionalització de les empreses;
- conèixer les estratègies comercials internacionals de l'empresa;
- saber formular un pla de negocis internacional;
- entendre les normes internacionals acceptades per totes les parts involucrades en el transport internacional de mercaderies;
- entendre les formes de pagament en el comerç exterior;
- conèixer alguns característiques del nous mercats exteriors.
1. Introducció al comerç exterior.
2. La internacionalització de l’empresa.
- L’empresa i els mercats internacionals
- Fases d’internacionalització
- El departament d’exportació
- Cas pràctic
3. Els incoterms com a llenguatge del comerç exterior
- Introducció i definicions
- Anàlisi de les diferents famílies dels Incoterms.
- Drets i obligacions dels Incoterms
- Exercici pràctic
4. Estrategia comercial internacional
- Estratègies d’entrada als mercats internacionals: exportació directa i indirecta, joint-ventures, llicències empresarials, inversió directa, etc.
- El marketing-mix internacional: polítiques de producte, distribució, preus i comunicació internacional.
- Estructura del pla de marketing internacional
- Casos pràctics
5. Formes de pagament
- Les condicions de pagament.
- Els mitjans de pagament internacional
- El crèdit documentari
- Exercicis pràctics
6. Nous mercats i països destí de les exportacions
- Xina
- India
- Etc.
Metodologia pràctica i interactiva, fomentant la participació i l’intercanvi d’opinions i/o experiències.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Presencials | 45 | 1,8 | 1, 3, 4, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Entrevistes personals | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Realització de problemes | 20 | 0,8 | 7, 12 |
Realització examen final | 2 | 0,08 | |
Realització examen parcial | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Personal Teoria | 16,5 | 0,66 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Preparació examen final | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Preparació examen parcial | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Procés i activitats d’avaluació
L'examen final te un pes del 50% de la nota final. Les activitats d'avaluació continuada consisteixen en algun cas pràctic amb un 20% de la nota final i sobretot la presentació d’un pla de negoci internacional (del sector aeronàutic) que els alumnes han de fer i presentar a classe (és el projecte final d'assignatura) amb un 30% de la nota final. La nota obtinguda en l'avaluació continuada només es tindrà en compte si l'alumne/a aprova l'examen final amb una nota mínima d'un 5,0. Per tant, si la nota a l'examen final és d'un 5,0 o superior, es farà mitjana amb l'avaluació continuada.
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al Campus Virtual
Procés de recuperació
Per aquells estudiants que en la nota final hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5,0 hi haurà la possibilitat de fer un examen de recuperació. D’acord amb la Normativa Acadèmica de la UAB per poder participar a la recuperació l'estudiant ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació́ total de l'assignatura o mòdul. L'estudiant que es presenti a la recuperació i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats per part de l’estudiant
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-‐la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-‐la en el mateix curs acadèmic.
Qualificacions especials
La qualificació de Matricula d’Honor es donarà a aquells estudiants que hagin obtingut un Excel·lent i que a més a més el professor valori que el seu comportament a classe i aportació a la dinàmic del curs sigui adient per obtenir aquesta qualificació.
Un estudiant es considera com a “No Avaluable” a l'assignatura sempre i quan no hagi participat de cap de les activitats d’avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza algun component d’avaluació continuada ja no pot optar a un “No Avaluable”.
Avaluació dels estudiants repetidors
L’estudiant repetidor serà avaluat amb els mateixos procediments i mecanismes que la resta d’estudiants.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats proposades pel professor: cas pràctic | 20% de la nota final | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Examen | 50% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Presentació d'un pla de negocis internacional | 30% de la nota final | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 |
Bibliografia bàsica:
MARKETING INTERNACIONAL, Julio Cerviño, Ed. Pirámide
NEGOCIOS INTERNACIONALES EN UN MUNDO GLOBALIZADO, de BERUMEN, SERGIO A. y ARRIAZA IBARRA, KAREN, CECSA (COMPAÑIA EDITORIAL CONTINEN), 2004
GUIA PRACTICA DE LOS INCOTERMS 2010 de LLAMAZARES GARCIA-LOMAS, OLEGARIO, S.L. GLOBAL MARKETING STRATEGIES
GESTION DEL COMERCIO EXTERIOR DE LA EMPRESA (2ª ED.), de LOPEZ GONZALEZ, MARIA ISABEL, ESIC EDITORIAL
Bibliografia complementària.
Lectura de diversos articles de premsa relacionats amb la materia.