Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 2 |
Conèixer i saber utilitzar el llenguatge tècnic bàsic associat a la Logopèdia; conèixer el funcionament habitual d'una sessió de Logopèdia. Ser capaç de llegir i entendre un article tècnic.
Conèixer la clínica i característiques generals d'alguns trastorns psicopatològics que es presenten en nens i adults. L’objectiu principal és estudiar alguns dels trastorns mentals més freqüents, per tal de permetre que el/la logopeda en pugui fer la detecció i derivació al professional adequat i per tal de tenir els coneixements necessaris per adaptar la seva actuació a les característiques de cada cas.
1. Introducció
2. Trastorns del vincle
Concepte de vincle. Teories sobre el vincle. Tipus de vincle i conseqüències en el desenvolupament social i emocional.
3. Trastorns del comportament
Trastorn negativista desafiant. Trastorn de conducta.
4. Trastorns afectius
Trastorns depressius. Trastorns bipolars.
5. Trastorns d'ansietat
Trastorn d’ansietat per separació. Trastorn d’ansietat generalitzada. Trastorn de pànic. Fòbies. Trastorn per estrès posttraumàtic. Trastorn obsessiu-compulsiu.
6. Esquizofrènia i altres trastorns psicòtics
7. Trastorns de la personalitat
Classes magistrals i visualització de vídeos. Síntesi, anàlisi i debat dels continguts treballats.
ACTIVITAT DIRIGIDA
Classes teòriques i seminaris: classes magistrals i seminaris d'anàlisi de casos
ACTIVITAT SUPERVISADA
Tutories opcionals: tutories de seguiment dels aprenentatges a realitzar
ACTIVITAT AUTÒNOMA
Lectura comprensiva de materials i articles.
Estudi: realització d'esquemes i resums
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Seminaris | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, seguiment i avaluació | 83 | 3,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Ev1: Lliurament de seminaris 1. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. Setmana 4.
Ev2: Lliurament de seminaris 2. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. Setmana 6.
Ev3: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Primer període avaluatiu.
Ev4: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Setmana 14.
L'assignatura es considerarà SUPERADA quan la nota obtinguda en les activitats d'avaluació descrites sigui igual o superior a 5 (escala 0-10).
Un estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
Prova de RECUPERACIÓ FINAL: Podrà optar-hi l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. A més, la nota final obtinguda a partir d'aquestes activitats haurà de ser, com a mínim, de 3,5 punts. Consistirà en un examen escrit amb preguntes sobre la teoria i les pràctiques de l'assignatura, i la nota assolida solament serà aplicable quan representi una millora de l'assolida durant el curs.
A partir de la segona matrícula l’avaluació de l’assignatura també serà continuada, amb el seguiment de les activitats descrites amb anterioritat.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Lliurament de seminaris 1 | 10 | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6 |
Ev2: Lliurament de seminaris 2 | 10 | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6 |
Ev3: Prova tipus test | 40 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Ev4: Prova tipus test 2 | 40 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
(2014). DSM-5. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. Editorial Médica Panamericana S.A.
Bibliografia complementària:
Chow, J.C. & Hollo, A. (2020). Supporting Students With Co-Occurring Language and Behavioral Deficits in the Classroom. Teaching Exceptional Children, 52 (4), 222–230.
Ezpeleta, L. i Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.
Hollo, A., Chow, J.C. & Wehby, J.H. (2019). Profiles of Language and Behavior in Students With Emotional Disturbance. Behavioral Disorders, 44(4), 195–204.
Im-Bolter, N. i Cohen, N.J. (2007). Language impairment and psychiatric comorbidities. Pediatric Clinics of North-America, 54(3), 525-542.
ZERO TO THREE (2016). Diagnostic classification of mental health and developmental disorders of infancy and early childhood: Revised edition (DC:0–5). Washington, DC: Author.