Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | FB | 1 | 1 |
Cap.
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència
- Determinar les principals fites que s’assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament.
- Conèixer els processos implicats en el desenvolupament en diferents entorns socioculturals
Bloc 1. Introducció a l’estudi del desenvolupament humà: conceptes bàsics, principals orientacions teòriques en la Psicologia del desenvolupament
Bloc 2. El desenvolupament físic i psicomotor.
Bloc 3. El desenvolupament cognitiu
Bloc 4. El desenvolupament socioafectiu.
Bloc 5. El desenvolupament de la personalitat i psicosexual
Bloc 6. El context escolar i familiar durant la infància
Es combinaran sessions magistrals on s'exposaran els continguts teòrics amb sessions pràctiques en les quals s'integraran tots aquests coneixements a través d'activitats participatives.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 30 | 1,2 | 1, 2 |
Teoria | 22,5 | 0,9 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Exposicions | 0,5 | 0,02 | 1, 2 |
Tutories de seguiment dels treballs en grup | 1 | 0,04 | 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de continguts | 48 | 1,92 | 1, 2 |
Treball pràctic | 48 | 1,92 | 1, 2 |
L'avaluació és continuada. Totes les activitats són optatives Tanmateix:
1. Cal haver-ne realitzat un mínim de dues (entre l'activitat 01 i 03) per a accedir a la prova de recuperació. Si se n'han realitzat menys de dues, es considerarà com a NO AVALUABLE; i
2. Cal haver realitzat les tres activitats (01 a 03) per a optar a l'exàmen de síntesi (activitat 04).
La nota final de l'assignatura serà la suma de la qualificació obtinguda en les activitats d'avaluació 01 a 03 segons els percentatges especificats en el quadre Activitats d'avaluació. Si la nota acumulada és superior a 6, la diferència entre aquesta nota i un 10 podrà ser incrementada en l'examen de síntesi. En cas de ser una nota de 6 o inferior, la diferència entre aquesta i 8,5 podrà ser incrementada amb l'examen de síntesi. En cap cas l'activitat 04 (examen de síntesi) podrà disminuir la nota acumulada amb les activitats 01 a 03.
La prova de recuperació consistirà en l'activitat 04 i equivaldrà a la diferència entre la nota acumulada amb les activitats 01 a 03 i 8,5. Podran optar a realitzar la prova de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura (és a dir dues de les activitats de 01 a 03). No es preveu que l'alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui amb una única prova de síntesi no recuperable.
L'assignatura es considerarà superada si es cumpleix alguna de les següents situacions:
1. S'hagin realitzat un mínim de dues activitats (de la 01 a la 03) acumulant 5 o més punts sobre un màxim de 10.
2. S'hagin realitzat les tres activitats de la 01 a la 03 sense arribar a acumular 5 punts, però s'hagi igualat o superat aquest valor amb l'examen de síntesi.
3. S'hagin realitzat un mínim de dues activitats (de la 01 a la 03) sense arribar a acumular 5 punts, però s'hagi igualat o superat aquest valor amb l'examen de recuperació.
Normativa facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.htm
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
01. Examen telemàtic sobre els continguts introductoris (set. 5) | 33,3 % | 0 | 0 | 1, 2 |
02. Mapa conceptual (set. 9) | 33,3 % | 0 | 0 | 1, 2 |
03. Anàlisi d'un material videogràfic (set. 15) | 33,3 % | 0 | 0 | 1, 2 |
04. Examen de síntesi (set. 18) | variable | 0 | 0 | 1, 2 |
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
BERMEJO, V. (1994): Desarrollo cognitivo. Madrid: Síntesis.
BERGER,K.S. i THOMSON, R.A. (2007) Psicología del desarrollo: inafancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana
CÓRDOBA, A.I, DESCALS, A. i GIL, M.D. (Coords.) (2006) Psicología del desarrollo en la edat escolar. Madrid: Pirámide
CARRETERO,M.,PALACIOS,J. Y MARCHESI,A. (1984)Psicología Evolutiva I Alianza psicología.
CASTELLVI, P. (1994): Teories i models. Introducció a la psicologia evolutiva i educativa. Barcelona: Biblioteca universitaria Enciclopedia Catalana/Universitat Ramon Llull.
DELVAL,J. (1994) El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI Editores.
ENESCO, Ileana (2004): El desarrollo del bebé. Cognición, emoción y afectividad. Madrid: Alianza editorial.
GARCÍA MUÑOZ, A (2010) Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.Madrid:Pirámide
HOFFMAN,L.; PARIS,S.; HALL,E. (1995) Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill
MUÑOZ,V. et al.(2011) Psicología del desarrollo aplicada a la Educación. Madrid: Pirámide
PALACIOS,J.;MARCHESI A.; COLL,C (2001) Desarrollo Psicológico y Educación Vol I. Madrid. Alianza
PAPALIA, D.E. et al. (2013) Desarrollo humano Mc Graw Hill. México
PERINAT,A. (Comp.) (2003): Psicologia del desarrollo. Un enfoques sistémico Barcelona EDIUOC
SILVESTRE,N. i SOLÉ, M.R. (1993) Psicología Evolutiva: Infancia y preadolescencia.Ediciones CEAC.Barcelona.
SHAFFER, D. (2000) Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Madrid: Thomson editores.
VASTA,R., HAITH,M. I MILLER,S.A. (2001) Psicología infantil. Barcelona: Ariel
Bibliografia específica
BARRIO GANDARA,M.V. del (2005) Emociones infantiles MadridPirámide. Colección Ojos Solares
HOWE,Ch. (2010) Peer Groups and children's Development. Wiley-Blackwell
LAFUENTE,M.J. i CANTERO, M.J. (2010) Vinculaciones afectivas. Apego, amistad y amor. Madrid: Ediciones Pirámide
LARSEN, R.J. BUSS,D.M.(2005) Psicologia de la Personalidad McGraw Hill
LÓPEZ,F.(Coord.) (2001) Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide, DL