Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 2 |
Ofimàtica a nivell d'usuari.
Capacitat de fer servir els diferents dispositius tecnològics a l'abast (PC [Windows, Mac i/o Linux..), mòbil, tablet, etc.
Pràcticums de cursos anteriors i primer semestre de 4t curs.
L’alumne haurà d’adquirir la capacitat de recerca i selecció d’eines TIC (Hardware i software) per a qualsevol usuari dels serveis de logopèdia (totes les especialitats), i també per a l’administració de la seva consulta.
L’alumne haurà de saber considerar el cost real de l’ús de TIC a la seva feina.
Mitjançant eines a l’abast de l’estudiant, aquest haurà de ser capaç de desenvolupar en grup un material TIC per resoldre un problema real d’un pacient real.
L'alumne serà capaç de comunicar de forma efectiva a la resta de la classe, tant amb el seu treball com oralment, el treball desenvolupat.
L'alumne serà capaç de fer una reflexió terapèutica a partir d'una observació clínica.
L’assignatura pretén despertar la reflexió clínica-terapèutica de l’alumne vers la resolució amb TIC de les problemàtiques presentades pels pacients en la consulta diària així com sobre les eines TIC necessàries per a la gestió de la seva tasca (comptabilitat, tributació, històries clíniques, informes, facturació...).
Al ser una assignatura sobre tecnologia, i donat lo canviant d'aquesta, els continguts s'adaptaran constantment, fins i tot durant el curs, a la realitat i espectatives del moment.
A l'apartat teòric es revisaran els diferents àmbits logopèdics tant terapèutics com de gestió en el que el logopeda necessita o pot complementar la seva feina amb eines tecnològiques.
La part pràctica es dividirà en dos parts, una d'observació directa de pacients (bé en el marc de l'assignatura, segons disponibilitat de pacients, bé en coordinació amb el pràcticum; i una altra part de laboratori, opcional, de suport als desenvolupaments d'eines TIC. En el cas de que no es pugui disposar de pacients per a la primera part de la pràctica, se substituirà per una de laboratori TIC amb proposta de casos teòrics, i la segona part per tutoria individualitzada a requeriment de l'estudiant, sobre el treball a realitzar.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 |
Teoria | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 6, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 72 | 2,88 | 1, 2, 5, 11 |
TASCA INDIVIDUAL:
Treball sobre les funcionalitats que li demanariem a un software per a la gestió de la nostra consulta clínica logopèdica, sobre aplicacions existents que puguin donar aquestes funcionalitats, i sobre eines alternatives que podriem fer servir per resoldre aquestes necessitats.
EXAMEN FINAL:
Preguntes test on-line sobre els mòduls TIC vistos a les sessions teòriques. Sols assolint aquest percentatge d'assistència es podrà convalidar aquesta per l'examen final.
ASSISTÈNCIA A LES SESSIONS DIRIGIDES:
Es demana i valora una assistència efectiva al 80% de les sessions dirigides (Teòrica). Sols assolint el mínimn del 80% d'assistència es podrà convalidar per aquesta l'exàmen final.
TASCA EN GRUP I EXPOSICIÓ PÚBLICA TREBALL FINAL-:
S'exposarà al grup-classe el treball realitzat durant el curs d'una d'aquestes opcions:
opció 1: Elaborar en grup un material TIC funcional per resoldre una problemàtica concreta a partir de l'experiència pràctica d'observació clíica i reflexió terapèutica amb un pacient
opció 2: Elaborar en grup una plana web, real i activa, i l'activitat construïda (amb el tutorial correponent, objectius, criteris). Si l'activitat pot ser executada a Internet, implementar la possibilitat.
Es considerarà superada l'assignatura, quan s'hagi assolit una nota mitjana ponderada de 5 o més punts.
Proves de recuperació: Podran optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder fer les proves de recuperació l'alumne haurà d'haver assolit una nota mínima de 3,5 sobre 10.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a “no avaluable"
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
0. ASSISTÈNCIA A LES SESSIONS DIRIGIDES | 40% | 18 | 0,72 | 1, 11 |
1. TAREA INDIVIDUAL | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 7, 8, 10 |
2. TASCA EN GRUP I EXPOSICIÓ PÚBLICA TREBALL FINAL | 30% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
3. EXAMEN FINAL | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Es consultaran diverses fonts web disponibles a l'aula virtual.
Aquestes fonts poden augmentar o disminuir durant el curs en funció de l'evolució tecnològica, tant específica de la logopèdia, com afí, com de la tecnologia hardware i software de suport o vehicle.
Descartem aportar bibliografia tradicional sobre programaris existents donada l'obsolescència d'aquests i per tant de la bibliografia que els relaciona.