Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500261 Pedagogia | OT | 4 | 0 |
Es recomana haver aprovat les assignatures: Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes -2n-, Models i estratègies de formació a les organitzacions -3r-, i Desenvolupament Organitzacional d’Institucions Educatives -3r-.
La gestió i el desenvolupament dels recursos humans a les organitzacions representa un gran repte pels professionals de l’educació en tant que han de ser capaços d’integrar les necessitats i els interessos de les organitzacions amb els dels treballadors i treballadores. Aquestes necessitats impliquen ser capaços de gestionar el talent i potenciar les competències, tot gestionant processos de desenvolupament per permetin consolidar els equips humans a les organitzacions. Un capital humà que és avui en dia, en una societat com la nostra, el principal actiu.
Amb aquestes premisses, l’assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències per a la seva intervenció dins de les organitzacions o en contextos laborals. Es pretén analitzar, gestionar, i avaluar les diferents polítiques de gestió i desenvolupament de recursos humans, aprofundint en l’evolució i l’actualitat d’aquesta gestió, a més de posar en pràctica diversos processos i eines eficaces.
Els objectius de l’assignatura són:
- Analitzar l’evolució de la gestió de persones a les organitzacions dins d’un context complex i global, i adquirir una visió estratègica de la funció actual.
- Identificar les diferents polítiques i processos de gestió integral de desenvolupament de recursos humans a les organitzacions
- Dissenyar eines de desenvolupament de recursos humans adaptades i eficaces a cada context i organització.
- Potenciar les competències pròpies del professional encarregat de gestionar i liderar les polítiques de recursos humans.
- Valorar el rol del professional de l’educació i la formació a les organitzacions, i com a gestor del talent de les mateixes.
1.1 L’evolució de la gestió de les persones a les organitzacions 1.2 Perspectives de futur de la gestió dels RH 1.3 Funcions del departament de RH 1.4 El cicle de les persones a les organitzacions 2. Les polítiques de RH 2.1 Introducció a les polítiques de RH 2.2 La visió estratègica i integral amb el conjunt de polítiques institucionals 2.3 Definició de llocs de treballs i competències. 2.4 Gestió per competències. 2.5 Selecció i acollida 2.6 Avaluació de l’acompliment. 2.7 Motivació, compensació i benefici. 2.8 Altres polítiques de RH: pla d’igualtat, prevenció de riscos, relacions laborals, i comunicació
3. Desenvolupament dels RH 3.1. Polítiques de RH i polítiques de formació 3.2. Planificació estratègica de les polítiques de formació i desenvolupament 3.3. Gestió per competències i formació 3.4. Plans de carrera i promoció. 3.5. La gestió del talent 3.6. RSC i formació. 3.7. El professional dels RH: perfil i funcions
4. Avaluació dels RH i avaluació de la formació 4.1. Model integrat d’avaluació dels RH 4.2. Avaluació de l’acompliment i formació 4.3. Avaluació de la transferència de la formació 4.4. Avaluació de l’impacte de la formació 5. La consultoria de RH i de formació
|
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup: teoria |
35 |
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l’exposició dels principals continguts a través d’una participació oberta i activa per part dels estudiants. Malgrat ser una tipologia d’activitat on el protagonisme recau en la figura docent, es fomentarà la participació activa de l’alumnat, compartint els aprenentatges que s’estan assolint |
EP15.4, EP15.5
|
Presencial en gran grup: activitats pràctiques |
10 |
Espais de treball en grup reduïts supervisat pel professorat on s’aprofundeix en els continguts i temàtiques treballades en el gran grup. Les activitats a realitzar seran anàlisi de documents, interpretació d’informes i dades, resolució de casos i activitats pràctiques d’anàlisii disseny d’estratègies de gestió de RH |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades i tutories | 30 | 1,2 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75 | 3 | 1, 3 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació.
|
Activitat d’Avaluació
|
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
BLOC 1 |
Prova teòrica de les unitats 1 a la 6 |
50% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
BLOC 2 |
Treball grupal de descripció de les polítiques de RRHH a una organització
|
30% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
Dos activitats pràctiques (individuals) de creació d’eines per a la gestió i desenvolupament del RRHH |
20% |
Dates de la prova teòrica: 29 de gener, recuperació 12 de febrer
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
Per poder superar l’assignatura s’han d’aprovar cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta l’assignatura.
Dins del bloc 2 els resultats de l’avaluació dels treballs es compensen entre ells partir del 4.
En el casdels estudiants que han seguit adequadament tota l’assignatura, la no superació del bloc 1 podrà donar lloc a una prova de recuperació al finalitzar l’assignatura. La nota màxima que es podrà obtenir en aquesta prova serà un 5
L’estudiant rebrà feedback sobre la realització de les activitats del 2n bloc i, en cas que l’aprenentatge assolit sigui insuficient, podrà millorar-lo dins d’un període de temps delimitat; la nota màxima que es podrà obtenir en aquesta 2º entrega serà un 5 Els treballs grupals s’exposaran en els seminaris, fet que també serà objecte d’avaluació.
El plagi és motiu de no superació de l'activitat avaluativa
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques - 2- de creació d'èines | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4 |
Prova teòrica | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 5 |
Treball grupal de descripció de les polítiques de RRHH a una organització | 30% | 0 | 0 | 1, 3 |
Enllaços web:
http://www.earli.org/special_interest_groups/learning_professional