Logo UAB
2020/2021

Geography of Spain

Code: 101609 ECTS Credits: 6
Degree Type Year Semester
2501002 Geography and Spatial Planning OB 2 1
The proposed teaching and assessment methodology that appear in the guide may be subject to changes as a result of the restrictions to face-to-face class attendance imposed by the health authorities.

Contact

Name:
Gemma Cŕnoves Valiente
Email:
Gemma.Canoves@uab.cat

Use of Languages

Principal working language:
spanish (spa)
Some groups entirely in English:
No
Some groups entirely in Catalan:
No
Some groups entirely in Spanish:
No

Prerequisites

There arent

Objectives and Contextualisation

Contextualització: Aquesta assignatura s’imparteix el Segon Curs del Grau de Geografia.

 

L'objectiu de l’assignatura es conèixer l’estructura territorial i socioeconòmica de l’estat espanyol. La matèria incideix en presentar una inicail presentacío del territori a nivell mediambiental (aigua, clima, relleu), es tracten els problemes ambientals, l’evolució de la població espanyola, les dinàmiques urbanes i rurals, les activitats econòmiques i les desigualtats regionals. L’assignatura fa èmfasi en els coneixements teòrics i en la resolució de problemàtiques territorials centrades en la realitat de l’estat espanyol (estudis de cas).

L'assignatura incideix en la realització d'un treball on s'adquireix a partir d'un cas d'estudi la metodología básica de recerca. El treball ajuda a sintetizar i ordenar els coneixements. El treball es una base per si el estudiant vol despres poder continuar en la temática com a treball de final de Grau.

L'assignatura es basa en una dinámica de participació activa a classe, amb estudis de cas, material de la prensa diaria, estudis de problemátiques actuals en el territori Espanyol.

 

Competences

  • Developing critical thinking and reasoning and communicating them effectively both in your own and other languages.
  • Identifying the spatial relationships on different territorial levels through the relationships between nature and society through time dimension.
  • Mastering the necessary theoretical knowledge in order to pose geographical problems in an integrated way and combining a generalist approach with a specialised analysis.
  • Producing innovative and competitive proposals in research and professional activity.
  • Respecting the diversity and plurality of ideas, people and situations.
  • Students must be capable of applying their knowledge to their work or vocation in a professional way and they should have building arguments and problem resolution skills within their area of study.
  • Students must be capable of collecting and interpreting relevant data (usually within their area of study) in order to make statements that reflect social, scientific or ethical relevant issues.

Learning Outcomes

  1. Analysing the main dynamics of today's world from a geographical point of view.
  2. Contrasting and comparing relevant geographical data.
  3. Describing spatial relationships of the physical, economic, social and cultural diversity of territories on different territorial scales. 
  4. Drawing up innovative proposals.
  5. Engaging in geographical debates respecting the other participants' opinions.
  6. Identifying the ideas and expressing them in various languages with linguistic correctness.
  7. Posing problems about physical, economic, social and cultural diversity of territories applying knowledge of regional geography.
  8. Summarising acquired knowledge about the origin and transformations experienced in its several fields of study.

Content

BLOC 1. Medi físic del territori i els problemes ambientals

Unitat 1 Les formes de relleu de la Península Ibèrica

Unitat 2 La diversitat climàtica de la Península Ibèrica

Unitat 3 Els recursos hídrics de la Península Ibèrica

 

BLOC 2. Evolució i estructura econòmica del territori

Unitat 1. Evolució econòmica i territorial de l’Espanya preindustrial

Unitat 2. Evolució econòmica i territorial a l’Espanya del segle XX

Unitat 3. Les disparitats regionals

Unitat 4. L’organització político-territorial de l’Estat espanyol

 

BLOC 3. Població, fluxos de mobilitat i mercat de treball

Unitat 1. Evolució de la població i estructura demogràfica.

Unitat 2. Estructures de les llars espanyoles. Fluxos de mobilitat i migracions

Unitat 3. El mercat laboral.

 

BLOC 4. Les ciutats. Estructura urbana i metropolitana

Unitat 1. Evolució del sistema urbà a Espanya.

Unitat 2. Les àrees metropolitanes

Unitat 3. Els principals problemes mediambientals de les ciutats espanyoles: el soroll.

 

BLOC 5. Activitats industrials, agràries i de serveis

Unitat 1. El procés industrial a Espanya.

Unitat 2. Les fonts d’energia.

Unitat 3. Infrastructures i medis de transport.

Unitat 4. El turisme a Espanya

Methodology

Les matixes que la versió en Catala , degut a que la materia nomes es fa On , line

Activities

Title Hours ECTS Learning Outcomes
Type: Directed      
Dirigidas 40 1.6 1, 3, 5
Type: Supervised      
Las matixes que en Catala 15 0.6 1, 6, 5, 8
Supervisadas 10 0.4 2, 3, 6, 4, 8
Type: Autonomous      
Autonomas 65 2.6 2, 6, 4

Assessment

Les matixes que en Catalá , la materia nomes es fa On Line

Assessment Activities

Title Weighting Hours ECTS Learning Outcomes
Las matixes que en Catala Las mateixes que en Catala 2 0.08 1, 6, 8
las matiexes que en catalá Las mateixes que en Catala 4 0.16 1, 2, 3, 6, 7, 4, 8
las matiexes que en catalá Las mateixes que en Catala 4 0.16 3, 5, 8
las matiexes que en catalá Las mateixes que en Catala 10 0.4 2, 7, 4

Bibliography

La mateixa que en la versió de català , degut a que la materia nomes es fa ON Line