Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | FB | 1 | 1 |
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 0 |
En aquesta assignatura, l’aprenentatge de la llengua japonesa s’inicia a partir de zero i per tant no és necessari tenir-ne cap coneixement previ. Atès que molts materials publicats en paper o en xarxa empren l’anglès com a llengua vehicular, és útil, però no pas imprescindible, dominar aquesta llengua.
La funció d’aquesta assignatura és introduir el coneixement dels aspectes més bàsics i essencials de l’estructura fonètica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica de la llengua japonesa i treballar les quatre destreses comunicatives bàsiques. És essencial assimilar els continguts que s’hi treballen per tal de continuar l’aprenentatge de la llengua japonesa al segon semestre del mateix curs —Idioma Modern: Japonès II— i als cursos següents del Grau. Al llarg del semestre, es pararà una atenció especial als usos lingüístics que van lligats al gènere dels parlants.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió escrita (kanji) | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 7 |
Comprensió oral | 10 | 0,4 | 1, 3, 8 |
Exercicis comunicatius (oral/escrit) | 15 | 0,6 | 4, 5, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19 |
Exercicis gramaticals (oral/escrit) | 22 | 0,88 | 1, 16 |
Expressió oral | 7 | 0,28 | 5, 14, 15 |
Introducció de matèria nova | 94 | 3,76 | 1 |
Ús de material audiovisual | 7 | 0,28 | 6, 10, 11, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Comprensió escrita (lectura) | 7 | 0,28 | 2, 7 |
Exercicis escrits | 15 | 0,6 | 1, 4, 12, 13, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 90 | 3,6 | 9, 20 |
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el professorat comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el professorat i l'alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació les persones que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
Cada persona es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas no es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. En cas de recuperació, la nota màxima que es pot obtenir és un 5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el professorat comunicarà per escrit el procediment de recuperació; pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'autoria aliena com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dues persones, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a totes dues.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Controls de sil·labaris i kanji | 20% | 2 | 0,08 | 2, 3, 9, 20 |
Dossier d´exercicis escrits | 15% | 15 | 0,6 | 1, 4, 9, 12, 13, 17, 18, 20 |
Examen de gramàtica i vocabulari 1 | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Examen de gramàtica i vocabulari 2 | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 19 |
Examen de gramàtica i vocabulari 3 | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Prova oral | 15% | 0,5 | 0,02 | 7, 8, 11, 12, 13 |
1. Llibres de text
Els llibres de text que s’empraran habitualment a la classe són els dos següents (cal tenir-los):
A més, s’empraran puntualment els llibres següents, complementaris de Minna no Nihongo I:
2. Llibres de referència
2.1. Per a qüestions puntuals, les obres bibliogràfiques següents poden ser d’utilitat:
2.2. Per a l’estudi dels sil·labaris hiragana i katakana i dels caràcters xinesos o kanji, les obres següents poden ser útils:
3. Recursos virtuals
3.1. Diccionaris:
3.2. Altres recursos útils: