Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 | 2 |
És necessari que l'alumnat hagi assimilat els continguts estudiats fins a Idioma V: Japonès Modern.
Adquirir coneixements lèxics, semàntics, morfològics i culturals que permetin aprofundir en la lectura de textos escrits, ja sigui per extreure’n informacions concretes, com per aconseguir una comprensió de conjunt.
Adquisició de vocabulari especialitzat.
- Comprendre instruccions senzilles d’un aparell, que estiguin escrites amb claredat. Localitzar i identificar informació específica a llistes o conjunts de dades, per exemple, un pla de viatge, mapes, etc.
- Comprendre senyals i cartells, com són les instruccions i avisos de perill que es troben en llocs públics, o de treball com carrers, restaurants, estacions de tren, oficines, etc.
- Comprendre normes com, per exemple, de seguretat, així com documents oficials senzills, per exemple, contractes, sol·licituds, etc.
- Identificar informació específica en materials escrits de poca dificultat i que descriguin fets concrets, com cartes, catàlegs, receptes de cuina, etc.
- Identificar les idees significatives d'articles breus de diari que tractin temes quotidians.
Es treballarà a partir dels continguts del llibre de text Jyôkyû eno tobira kitaeyô kanjiryoku - Jyôkyû e tsunageru kisokanji 800., de la lliçó 6 a la 10.
Introducció del vocabulari sobre un tema. A classe es confeccionarà o repartirà una fitxa amb la informació clau sobre un text. Mondai sheet / full d'exercicis sobre el tema estudiat.
Presencials:
No presencials tutoritzades:
Autònomes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió i producció escrita (kanji) | 10 | 0,4 | 1, 2, 7, 12, 16 |
Comprensió oral | 5 | 0,2 | 3, 8, 10, 11 |
Exercicis comunicatius | 5 | 0,2 | 1, 2, 7 |
Exercicis lèxics i gramaticals | 10 | 0,4 | 1, 4, 19 |
Expressió oral | 5 | 0,2 | 5, 14, 15 |
Introducció de matèrials | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 7, 12, 13 |
Redaccions | 2 | 0,08 | 2, 4, 12 |
Ús de material audiovisual | 2 | 0,08 | 4, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis escrits | 10 | 0,4 | 1, 2, 7 |
Lectures | 5 | 0,2 | 1, 2, 7, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Dossier | 5 | 0,2 | 9 |
Estudi individual | 7 | 0,28 | 9 |
Treball a casa | 7 | 0,28 | 9 |
Activitats d’avaluació:
Tots aquests exercicis s’hauran de lliurar al professorat puntualment en la data indicada. No s’acceptarà cap lliurament fora del termini establert.
* No s'avaluarà a cap estudiant a distància.
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació finali que hagintret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sensecitar-ne lesfonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici, Dossier | 40% | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Exposició (exposició a oral) | 20% | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16, 18, 19, 20 |
Proves parcials (kanji i vocabulari) | 40% | 30 | 1,2 | 1, 4, 9, 12, 13, 16, 17, 20 |
Jyôkyû eno tobira kitaeyô kanjiryoku - Jyôkyû e tsunageru kisokanji 800. Mayumi Oka i otros. Kuroshio shuppan, Tòquio, 2010.
Jyôkyû eno tobira. Mayumi Oka i otros. Kuroshio shuppan, Tòquio, 2009.
TODO, Akiyasu. 漢字源 (kanjigen), Tòquio, Gakushukenkyusha, 2010.
Kanjigen soft. Tòquio, Logo Vista Corp, 1.0.5 version, 60.5MB, 2012.
HENSHALL, Kenneth G. A Guide to remembering Japanese Characters, Rutland, Vermont & Tokyo, Charles E. Tuttle, 1988.
HEISING, James W. Kanji para recordar, Barcelona, Herder, 2010. http://www.mediafire.com/?cz95gk7kqr95gju
BERNABE, Marc y otros. Kanji en viñetas, 1,2,3, Barcelona, Norma, 2008.
TOKUHIRO,Yasuyo.ed. Goi Map de oboeru kanji to Goi. Intermedio 1500. Tòquio, Jresaachi, 2010.
Material complementari online:
ジャパンナレッジ
http://japanknowledge.com/library/
https://www.uab.cat/web/els-nostres-fons/bases-de-dades-i-altres-recursos-electronics1345746021506.html → Llistat de recursos-e I-K ・Japanknowledge Lib
Japanese Learners’ Dictionary
http://dictionary.j-cat.org/JtoE/index.php
Denshi jisho
Jigen.net
Online Japanese Accent Dictionary OJAD
http://www.gavo.t.u-tokyo.ac.jp/ojad/esp/pages/home
Dictionatist
Chūta no web jisho
Kanji searches at slijfaq.org
http://kanji.sljfaq.org/draw.html
JF Nihongo e-learning Minato
Tofugu
アニメ・マンガの日本語 Japanese in Anime & Manga
bab.la
Japanese Lessons with Maggie
ことわざ 諺 百科
http://www.ymknu200719.com/kotowaza/index.html
オノマトペッツ
http://www.voiceblog.jp/onomatopets/
オノマトペディア-goo辞書-
http://dictionary.goo.ne.jp/onomatopedia/
英語表現事典 擬音語・擬態語集
http://home.alc.co.jp/db/owa/s_kaydic?ctg_in=4
経済のにほんご
NIHON Shock
マルチメディア「にほんごをまなぼう」
http://www.tokorozawa-stm.ed.jp/d_base/nihongo/
Leaning Chocolate (楽しい言語学習)