Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 1 |
Sense prerequisits.
- Conèixer i comprendre els temes relatius a la història d’Àsia Oriental.
- Emprar tècniques i documentació per entendre la història d’Àsia Oriental.
- Línies historiogràfiques recents.
- Periodització de l'Àsia Oriental: Xina, Japó i Corea.
- Història de Xina: El neolític. Les cultures prehistòriques. Els Shang. Els Zhou occidental. Els període dels estats combatents. Els Qin i els Han. El període de desunió. Les dinasties Sui i Tang.
- Història de Japó: Cultura Jomon. Cultura Yayoi. Cultura Kofun. El període Asuka. El període Nara. El període Heian. El període Kamakura. El període Muromachi. El període Azuchi-Momoyama.
- Classes teòriques.
- Sessions de seminari i tutoria.
- Lectura de textos.
- Escriptura de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
- Estudi personal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 8 |
Seminaris | 22,5 | 0,9 | 9, 10, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis | 3 | 0,12 | 5, 11 |
Tutories | 12 | 0,48 | 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 45 | 1,8 | 4, 13 |
Lectura de textos. Redacció. Preparació de comentaris orals i seminaris. Recerca d'informació bibliogràfica | 30 | 1,2 | 5, 6, 7 |
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
- Examen (Xina): 40%
- Examen (Japó): 40%
- Test: 20%
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas espodrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen | 40% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exàmen | 40% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Test | 20% | 0 | 0 | 1, 11, 12, 13 |
Ebrey, Patricia Buckley, Historia de China, Madrid, La Esfera de los libros, 2009
Ebrey, Patricia Buckley, The Cambridge illustrated history of China, Cambridge, Cambridge University Press, 1996
Folch, M. Dolors, La Construcció de Xina: el període formatiu de la civilització xinesa, Barcelona, Empúries, 2009.
Gernet, Jacques, El Mundo chino, Barcelona, Crítica, 1991
Mikiso, Hane, Breve historia del Japón, Alianza, 2011
Reischauer, Edwin O., Japan. The Story of a Nation, New York, 1970
Schirokauer, Conrad i Brown, Miranda, Breve historia de la civilización china, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2011
Schirokauer, Conrad, Lurie, David i Gay, Suzanne, Breve historia de la civilización japonesa, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2014
Witney, John, El imperio japonés, Ed. Siglo XXI, Madrid, 2002