Logo UAB
2020/2021

Història Premoderna de l'Àsia Oriental

Codi: 101541 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500244 Estudis d'Àsia Oriental OB 2 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Antonia Martí Escayol
Correu electrònic:
MariaAntonia.Marti@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Sense prerequisits.

Objectius

- Conèixer i comprendre els temes relatius a la història d’Àsia Oriental.

- Emprar tècniques i documentació per entendre la història d’Àsia Oriental. 

Competències

  • Actuar seguint un codi deontològic propi de la pràctica professional.
  • Conèixer i comprendre la història premoderna, moderna i contemporània de l'Àsia oriental.
  • Conèixer, comprendre, descriure, analitzar i valorar la història, el pensament i la literatura de l'Àsia oriental.
  • Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  • Respectar la igualtat de gènere.
  • Ser flexible i saber adaptar-se a noves situacions.
  • Tenir habilitats en les relacions interpersonals.
  • Treballar en equip en un context internacional multilingüe i multicultural.
  • Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  • Vetllar per la qualitat del propi treball.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar seguint un codi deontològic propi de la pràctica professional.
  2. Conèixer i comprendre la història premoderna, moderna i contemporània de l'Àsia oriental.
  3. Conèixer, comprendre, descriure, analitzar i valorar la història, el pensament i la literatura de l'Àsia oriental.
  4. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  5. Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  6. Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  7. Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  8. Respectar la igualtat de gènere.
  9. Ser flexible i saber adaptar-se a noves situacions.
  10. Tenir habilitats en les relacions interpersonals.
  11. Treballar en equip en un context internacional multilingüe i multicultural.
  12. Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  13. Vetllar per la qualitat del propi treball.

Continguts

- Línies historiogràfiques recents.

- Periodització de l'Àsia Oriental: Xina, Japó i Corea.

- Història de Xina: El neolític. Les cultures prehistòriques. Els Shang. Els Zhou occidental. Els període dels estats combatents. Els Qin i els Han. El període de desunió. Les dinasties Sui i Tang.

- Història de Japó: Cultura Jomon. Cultura Yayoi. Cultura Kofun. El període Asuka. El període Nara. El període Heian. El període Kamakura. El període Muromachi. El període Azuchi-Momoyama. 

Metodologia

- Classes teòriques.

- Sessions de seminari i tutoria.

- Lectura de textos.

- Escriptura de ressenyes, treballs i comentaris analítics.

- Estudi personal.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 37,5 1,5 1, 2, 3, 8
Seminaris 22,5 0,9 9, 10, 12
Tipus: Supervisades      
Exercicis 3 0,12 5, 11
Tutories 12 0,48 4
Tipus: Autònomes      
Estudi 45 1,8 4, 13
Lectura de textos. Redacció. Preparació de comentaris orals i seminaris. Recerca d'informació bibliogràfica 30 1,2 5, 6, 7

Avaluació

La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència. 

L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.

- Examen (Xina): 40% 

- Examen (Japó): 40% 

- Test: 20% 

Altres consideracions 

La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència. 

Revisió 

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant. 

Recuperació 

Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. 

L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas espodrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. 

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola. 

Consideració de “no avaluable” 

S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura. 

Irregularitats en les activitats d’avaluació 

En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. 

S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.

Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Exàmen 40% 0 0 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Exàmen 40% 0 0 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Test 20% 0 0 1, 11, 12, 13

Bibliografia

Ebrey, Patricia Buckley, Historia de China, Madrid, La Esfera de los libros, 2009

Ebrey, Patricia Buckley, The Cambridge illustrated history of China, Cambridge, Cambridge University Press, 1996

Folch, M. Dolors, La Construcció de Xina: el període formatiu de la civilització xinesa, Barcelona, Empúries, 2009.

Gernet, Jacques, El Mundo chino, Barcelona, Crítica, 1991

Mikiso, Hane, Breve historia del Japón, Alianza, 2011

Reischauer, Edwin O., Japan. The Story of a Nation, New York, 1970

Schirokauer, Conrad i Brown, Miranda, Breve historia de la civilización china, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2011

Schirokauer, Conrad, Lurie, David i Gay, Suzanne, Breve historia de la civilización japonesa, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2014

Witney, John, El imperio japonés, Ed. Siglo XXI, Madrid, 2002