Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500253 Biotecnologia | FB | 1 | A |
Convé tenir assolits els coneixements de Matemàtiques de Batxillerat.
Aquesta és la primera de les tres assignatures de matemàtiques del Grau de Biotecnologia. Pretén donar la formació prèvia per al tractament qualitatiu i numèric d’equacions diferencials, que continuarà a l'assignatura de Mètodes Numèrics i s'aplicarà més endavant a les assignatures de l’especialitat Biotecnologia de Processos.
D'altra banda, es posen les bases que permetran entendre l'assignatura Probabilitat i Estadística. Un dels objectius és donar la desimboltura en el llenguatge matemàtic necessària per a tot científic. Es farà incidència en la interpretació de models matemàtics senzills de fenòmens físics, químics, d’ecologia o de genètica. L’estudiant ha de ser capaç d’interpretar qualitativament les funcions matemàtiques que hi intervenen i els resultats que es deriven dels càlculs.
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Classes teòriques:
Es presentaran els conceptes de l’assignatura, una part dels quals representaran un repàs per a alguns estudiants, encara que el punt de vista serà diferent. Es farà èmfasi en la interpretació dels resultats i en la relació entre aquests conceptes i les seves aplicacions. Es presentaran exemples que permetin als alumnes abordar de forma autònoma la resolució de problemes.
Classes de problemes:
Es discutirà a la resolució dels problemes proposats, els enunciats dels quals els estudiants tindran amb antelació i hauran treballat individualment.
Classes de problemes amb ordinador:
Després d’una introducció a les eines de cada sessió, els estudiants resoldran els exercicis proposats en el guió de la pràctica. També es proposaran simulacions que ajudin a la comprensió de la teoria.
Activitats autònomes:
Estudi individual de teoria: reflexió i aprofundiment de la matèria introduïda mitjançant els apunts de classe i la bibliografia recomanada.
Preparació de les classes de problemes: els estudiants intentaran resoldre els problemes proposats, i acotaran els dubtes que els hagin sorgit, el què repercutirà en l'aprofitament de la discussió a la pissarra de la solució dels exercicis a la classe de problemes.
A mida que se'ls proporcionin, els estudiants incorporaran les eines de càlcul i de representació gràfica amb ordinador en el seu treball personal de resolució dels exercicis del curs i en l'estudi de la teoria.
*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Classes de problemes amb ordinador | 8 | 0,32 | 1, 3, 5, 6 |
Classes teòriques | 48 | 1,92 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de teoria | 37 | 1,48 | 2, 3, 6 |
Pràctica autònoma amb ordinador | 24 | 0,96 | 1, 3, 5, 6 |
Resolució d'exercicis | 80 | 3,2 | 2, 4, 5, 6 |
L'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final
* L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Mòdul de lliuraments d'exercicis | 10 % | 1 | 0,04 | 2, 4, 6 |
Mòdul de problemes amb ordinador | 10 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 6 |
Mòdul de teoria i problemes | 80 % | 9 | 0,36 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Bibliografia: