Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500251 Biologia ambiental | OT | 4 | 0 |
És convenient tenir aprovades la Zoologia General i l'Ecologia
L'objectiu principal és proporcionar coneixement sobre el comportament animal des d'un punt de vista mecanicista i evolutiu. Es presentaran les diferents visions del comportament animal, des dels mecanismes que expliquen un comportament simple fins a la funció i la filogènia dels sistemes conductuals complexos (també amb una perspectiva cognitiva). Em centraré en el paper del comportament animal com a motor i modulador dels processos evolutius i solucions ecològiques. A més, exposaré com es poden fer servir les aplicacions etològiques en el maneig, la conservació de la fauna i el benestar animal.
Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 3, 6, 8 |
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball pràctic | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 71 | 2,84 | 2, 3, 4, 8, 9 |
Lectures obligatòries | 10 | 0,4 | 2, 5, 6 |
1) Examen amb qüestions de teoria i preguntes tipus test (valor 4 punts).
2) Treball pràctic (valor 5 punts).
3) Examen Final i de Recuperació.
Cal treure mínim un 2,5/10 en l'examen i al treball pràctic per aprovar.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 6, 8 |
Pràctiques | 10% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 7, 8 |
Treball pràctic | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 9 |
Alcock, J. 2005 Animal behavior: an evolutionary approach. 8th ed. Sunderland: Sinauer Associates, cop. 2005.
Asensio Herrero, N. (2014). Etología: la ciencia del comportamiento animal.
Cachel, S. (2006). Primate and human evolution (Vol. 46). Cambridge: Cambridge University Press.
Carranza, J. (1994). Introducción a la Ciencia del Comportamiento. Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones (Recurso Web)
Carranza, J. F. (2016). Etología adaptativa: el comportamiento como producto de la selección natural. Universidad de Córdoba.
Davies, N. B., Krebs, J. R., & West, S. A. (2012). An introduction to behavioural ecology. John Wiley & Sons.
Fleagle, J. G. (2013). Primate adaptation and evolution. Academic Press.
Kraus, C. (2010). Animal behaviour: Evolution and mechanisms (pp. 655-684). P. M. Kappeler (Ed.). Springer.
Maestripieri, D. (Ed.). (2009). Primate psychology. Harvard University Press.
Manning, A., & Dawkins, M. S. (2012). An introduction to animal behaviour. Cambridge University Press.
Quesada, J. & Figuerola, J. 2010. Potencia de una prueba estadística: aplicación e interpretación en ecología del comportamiento. Etologuía. 22.19-36
Soler, M. (2011). Adaptive Behaviour: Understanding the Human Animal. (Recurso Web)
Strier, K. B. (2003). Primate behavioral ecology: from ethnography to ethology and back. American Anthropologist, 105(1), 16-27.