Logo UAB
2020/2021

Pràctiques externes

Codi: 100795 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2500250 Biologia OT 4 0
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Ramon Pérez Obiol
Correu electrònic:
Ramon.Perez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

És requisit per sol·licitar plaça haver superat el primer curs i 120 crèdits dels tres primers cursos, estar matriculat en el moment de començar l’estada i haver abonat l’import de l’assegurança d’accidents i responsabilitat civil prevista en la normativa de taxes.

Objectius

 

Els objectius de l'assignatura són:

. Promoure la integració de l'estudiant en el món de l'empresa o en un grup de recerca, ja sigui en una entitat pública o privada.

. Coneixer i aplicar tècniques biològiques que s'usen en algun àmbit professional, industrial o en projectes concrets de recerca.

. Elaborar autònomament un informe sobre l'estada pràctica.

Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Actuar en l’àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Actuar en l’àmbit de coneixement propi valorant l’impacte social, econòmic i mediambiental.
  • Aplicar recursos estadístics i informàtics a la interpretació de dades.
  • Integrar els coneixements del grau en un entorn professional.
  • Introduir canvis en els mètodes i els processos de l’àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Sensibilitzar-se en relació amb temes mediambientals.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació
  • Treballar en equip.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar en l’àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  2. Actuar en l’àmbit de coneixement propi valorant l’impacte social, econòmic i mediambiental.
  3. Analitzar críticament els principis, valors i procediments que regeixen l’exercici de la professió.
  4. Analitzar una situació i identificar-ne els punts de millora.
  5. Aplicar recursos estadístics i informàtics a la interpretació de dades.
  6. Integrar els coneixements del grau en un entorn professional.
  7. Proposar nous mètodes o solucions alternatives fonamentades.
  8. Proposar projectes i accions viables que potenciïn els beneficis socials, econòmics i mediambientals.
  9. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  10. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  11. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  12. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  13. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  14. Sensibilitzar-se en relació amb temes mediambientals.
  15. Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  16. Tenir capacitat d'organització i planificació.
  17. Treballar en equip.

Continguts

El contingut d'aquesta assignatura és variable ja que dependrà de la entitat en concret en que es realitzi l'estada. Malgrat això, en tots els casos, el contingut guardarà sempre una estreta relació amb la Biologia, ja sigui amb l'activitat que es proposi desenvolupar en una empresa o en un grup de recerca.

Hi ha les següents modalitats de places:

- Modalitat A: Places internes UAB

- Modalitat B: Places externes

Els estudiants de la modalitat A tindran un tutor acadèmic de la Universitat.

Els de la modalitat B tindran un tutor acadèmic de la Universitat i un tutor extern de l'entitat.

Les restriccions imposades per les autoritats sanitàries poden obligar a una priorització o reducció d’aquests continguts


Metodologia

L'assignatura es podrà cursar en tres períodes (estiu, primer i segon semestre). La durada de cada període es farà públic cada curs acadèmic en el web de la Facultat de Biociències.

L’estudiant trobarà tota la informació relativa a aquesta assignatura i a com ha de formalitzar la petició de plaça i tots els tràmits derivats de l'adjudicació de plaça en la plana web de la Facultat titulada “Pràctiques en Entitats”http://www.uab.cat/web/informacio-academica/grau-en-biologia-1323762043884.html

La Facultat organitzarà cada curs una sessió informativa general destinada als estudiants de segon i tercer curs dels graus de la Facultat.

El responsable de l’assignatura programarà cada curs acadèmic una sessió informativa específica.

La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
estada de pràctiques 280 11,2 5, 6, 14, 15, 16, 17
Tipus: Autònomes      
Elaboració de la mèmoria 20 0,8

Avaluació

L’avaluació constarà de les següents parts:

  • Avaluació de la memòria final de l’estudiant (pes 40%).
  • Informe final emès pel Tutor Acadèmic (modalitat A) /Tutor Extern (modalitat B) (pes 60%).

La memòria final es lliurarà electrònicament al responsable de l’assignatura, com a màxim 15 dies després d’haver acabat l’estada.

En la plana web de la Facultat "Pràctiques en entitats" es trobaran les instruccions per a l'elaboració de la memòria final: https://www.uab.cat/doc/Normativa-pract-graus

L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe final emès pel Tutor Acadèmic 60 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Memòria final de pràctiques 40 0 0 5, 6, 15, 16

Bibliografia

La Bibliografia serà variable i es referirà a la tasca concreta que desenvoluparà cada estudiant durant la seva estada pràctica i a la que necessiti per a l'elaboració de la memòria final.